Inlägg från: Anonym (less) |Visa alla inlägg
  • Anonym (less)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Jag har dejtat rätt mycket i perioder, träffat både bra o mindre bra killar. Ju mer jag dejtar desto mer kräsen blir jag. Sist dejtade jag mr perfect i mina ögon, supersnygg, trevlig, ja han hade d mesta förutom att han inte tyckte desamma då.. Men så är det ju tyvärr. Men nu så varje mail jag får lr foto jag tittar på så tänker jag att nä han var inte lika snygg som mr P... Visst att jag vill ha en snygg kille men det är ju personligheten som gör killen sen när man väl är kär, Svårt att få fram det på en bild.. Jag vill så gärna hitta nån att leva tillsammans med och tror att om jag ska hitta nån så är det genon nätet som gäller samtidigt som alla säger att när du slutar leta så dyker han upp.... Hur man än vrider o vänder på det så har man fötterna ner..

• Anonym (less)

Det värsta som finns är killar man varit på flera dejter med som säger att de gärna träffas igen o sen när man hör av sig så svarar de inte... Att de inte bara säger att de inte vill ses, hur svårt kan d va??

• Anonym (less)

mailade precis med en kille, tredje mailet frågar han om jag vill komma dit o krypa ner under täclet o lära känna, what? blir så trött... Står ändå att jag söker vänskap...

• Anonym (less)

Har en rätt rolig mailkonversation med en kille just nu:)
    Efter några mail frågade han om jag hade lust att ses nån dag, visst jag hittar gärna på nåt kul. Vill du mysa? Hm nä jag vill inte mysa på första dejten... Nu försöker han övertyga mig om alla fördelar med att mysa;läs ligga direkt o jag försöker övertyga honom om varför inte!! Haha

• Anonym (less)
    koas skrev 2011-07-17 09:40:29 följande:
    Har någon av er "söker vänskap" på nätdejtingsajten? Jag undrar lite vilka som har det. Om det är många där som faktiskt söker vänskap eller hur det funkar. Eller  kan det vara så att de som söker vänskap är de som tänker att det kanske utvecklar sig till något mer sen? Jag skulle inte söka vänner där, det känns ännu mer utlämnande på nåt sätt.
    Jag har "söker vänskap" Tänker att det är ju där allt börjar för att sedan gå vidare till nåt mer.. Men verkar lite som att det är läge att byta till söker romans eller söker relation? Har aldrig tänkt på att det är avgörande eller att någon verkligen fäster någon större vikt vid vad man har för sk status, men det kanske är så. Till skillnad från många andra har jag heller inte skrivit  mer än en rad i min press, men just den raden är bra!
  • Anonym (less)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-22 22:20:42 följande:
    Okej ni kloka vackra kvinnor (och män), kan ni kanske hjälpa mig med en sak?

Jag har haft mailkontakt med en man i lite mer än 2 veckor. Tycker han är riktigt rolig, intelligent och snyyyygg Han har frågat om jag vill ses och jag har sagt ja, sen har det försvunnit lite och sen har han tagit upp det igen. Sagt att jag ska välja dag för att han är flexibel (alldeles precis tagit sin magister och är arbetssökande).
    Men nu till frågan, Han är som sagt intresserad av att träffas, intresserad av vad jag har att säga, lite flirtig och sådär. Men han tar sån tid på sig att svara på mina mail. Han kan läsa mitt mail på förmiddagen och sen vara online hela jäkla dagen och kvällen utan att svara och sen tillslut svara på eftermiddagen dagen efter. Varför? Han är ju online, han har inget att göra, men han svarar inte.

Någon klok som kan svara på varför?
    Ingen aning varför, vissa killar är väldigt väldigt sega.. Har mailat med en kille nu i en månads tid. Verkar vara en trevlig man, men shiit så seg. Han skickar ett mail sen loggar han ut, jag svarar sen svarar han några dagar senare. Han vill ses o jag vill ses men han är så upptagen jämt så helt omöjligt att kunna träffas. Varför då ens leta efter någon om man inte kan klämma in en timmes dejt? Har en annan jag mailat med i typ ett halvår, snygg som tusan men vi mailar lite sen rinner det ut i sanden. Går nån månad sen mailar vi igen o så håller det på. Nu har han frågat om vi ska ses så får väl se om det blir av....
  • Anonym (less)

Blev lite glad, konfunderad o misstänksam idag. En kille jag dejtade några gånger för ett par månader sen hörde av sig o undrade om jag ville ses. Med honom kände jag wow vilken man! Men sedan rann det ut i sanden av diverse orsaker. Vi har mailat några gånger sen dess o jag som alltid ska vara så jäkla ärlig skrev att jag tyckte han var speciell o att jag skulle kunna falla för honom. Men blev som sagt inget mer. O nu vill han ses, o klart jag vill träffa honom men känner mig verkligen i underläge då han vet var jag står medans jag inte har en aning var han står. Vill inte börja känna för honom igen för att det sedan inte ska leda nånstans. och jag vill inte heller att han ska tro att jag kommer springandes så fort han ropar.. samtidigt som att spela svårfångad inte är min grej...
    Fan va svårt det är!!

• Anonym (less)
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-23 15:47:48 följande:
    Hänger på här. Sitter och är besviken på en karl som inte är värd det.

Dejtade för ett år sen. (Hitta varadra på nätet.) Sen försvann han från en dag till en annan. Struntade i det och gick vidare. Sen hörde han av sig i maj igen på en annan sajt. Hann träffas en gång innan jag åkte på planerad långsemester. Under tiden så längtade han så mycket och ville så mycket. Kom hem igår och inte ett ljud. Sms;ade och undrade när vi skulle träffas som han sa att han ville. Så till slut hördehan av sig och sa att han var "förvirrad". Hans ex (som det tagit slut med för två månader sen tydligen.) hade hört av sig och nu var det nog "inte lämpligt att vi träffas. Inte just nu i alla fall." 
    Till slut erkänner han att han nog aldrig känt att det klickat ordentligt mellan oss.

Vad i h....e sysslar karlar med?!!    
    Kan det vara så att de håller en dörr öppen om de inte funkar med nån annan så kanske.... Jag vet inte, vet bara att jag inte vill vara ett andrahandsval!
  • Anonym (less)
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-23 18:46:23 följande:
    Precis så jag tänkt. På båda punkterna mina tankar precis!
    Tror att han hittat någon annan på dejtingsajten som han vill kolla upp först. Jag blev misstänksam när han inte kunde träffa mig eftersom han skulle spela golf på kvällen. Vid klockan 19 sådär. Är det en vanlig golftid tro?! 
    Snacka om dålig ursäkt! Min dejt var istället helt ärlig mot mig o sa att han strulat med en annan, vilket såklart kändes skit att höra men inget jag håller honom till last då jag lätt kunnat göra samma sak själv då vi bara dejtat ett par ggr. Han kunde bara kommit med en bortförklaring men var ärlig med varför det kändes fel att ses där o då. Borde bara glömma honom o inte träffa han mer, men han väckte känslor i mig jag inte kännt på länge...
  • Anonym (less)
    Anonym skrev 2011-07-23 18:48:55 följande:
    Den man jag är tillsammans med nu "nobbade" mig i ett halvår innan vi blev ett par på riktigt...
    Jag brydde mig inte om att han sa att han inte var något att satsa på och att han inte ville ha en seriös relation.
    Men jag kunde inte släppa honom, kände så starkt att han var mannen i mitt liv.
    Han tom gick tillbaka till sitt ex en period men jag gav mig inte, har ingen stolthet på det sättet men är inte heller en stalker utan cool.
    Nu är det vi och jag väntar hans barn... en del killar är osäkra och blir trygga när man står pall för deras velighet. Det visade sig att han var rädd eftersom han blivit bedragen förut... 
    Din historia ska jag ta fasta på:) svarade precis på ett annat inlägg om en jag dejtat. Jag känner massa för den här killen, vi dejtade ett par ggr, han strulade med en annan o la allt på is. Vi har mailat lite till o från o nu vill han ses igen. Jag vet att han vart singel i måånga år o är väldigt kräsen, skulle tro att han är rädd för att binda sig. Jag är såklart rädd för att bli ledsen igen, men ska nog träffa honom igen o visa var jag står. Blir det inte vi så behöver jag iaf inte ångra att jag aldrig gav han en chans till o blir d vi så kommer jag sväva på moln:)
  • Anonym (less)
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-23 19:15:50 följande:
    Vad sägs om alla nick som folk lägger sig till med då? Nu pratar vi vanliga dejtingsajter alltså. Jag undrar vad folk tänker på som döper sig till

villigochstor

seriösbabe

pilsk4u

fetkille

dö med mig       

kommer bara på ett nick just nu som jag bara tänkt att vad tänker han med? hans nick är: könsord
    varför välja såna jäkla nick? men vem vet, villigochstor kanske drar till sig de som bara vill ha sex? fast jag tänker mer att de som skryter snarare har en liten obefintlig...
  • Anonym (less)
    kristinah skrev 2011-09-05 21:30:33 följande:
    HJÄLP! har mailat med en kille från igår, och jag skojade om att jag ville ringa. nu vill han att jag ringer.
     Fan...jag vet inte om jag vågar ju.

Gillar att maila med honom...vi ska ju ses på lördag har vi sagt. Nu aksnke han inte vill det om jag blir svamlig och nervös i telefon!!!!!!

peppa mig!
    Klart du ska ringa honom! You go girl!!
  • Anonym (less)
    Glädje58 skrev 2011-09-11 20:40:29 följande:
    Jag fick reda på av ett medium att jag kommer träffa min kärlek genom jobbet eller en kurs. Och det kommer bli så himla bra. Vad skönt, nu kan jag släppa stressen att träffa någon via hp. Men tills dess skulle det vara trevligt att vara med någon :)
  • Anonym (less)
    HonSomVet skrev 2011-09-30 18:41:42 följande:
    För er som rör er på Happy Pancake. Idag, eller när han nu hade skickat det, fick jag ett mail som löd på detta sätt:

"Och vem tror du går igång på din presentationstext? En halvful och småtjock tjrj som tror att hon är snygg.. Tagga ner så går det nog bättre för dig tjockis"

Jag har aldrig pratat med människan förut. Han kallar sig Popnroll på Happy. Verkar vara en trevlig kille. (Han beskriver sig iaf som sådan i sin presentation).
    Vilken idiot! Har han inget gott att säga varför säga något alls???
    Själv mailade jag en kille, lite svårt ibland det där vad man ska skiva första ggn. Han hade skrivit i sin press att han älskade att resa så jag frågade vilken hans bästa resa ever gick. Han skrev tillbaka o undrade om jag var full?? Var det en så konstig fråga? Pucko!
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)