-
Ja fy. Önskar jag vågade hålla på och flirta men nej, håller med, känns lite konstigt. Jag tror att de skrattar åt mig, och tycker jag är pinsam fast egentligen så verkar ALLA, inkl värsta coola snubben bli smickrade om man flirtar.Anonym (knubbis) skrev 2011-07-16 20:50:57 följande:fast sån är jag också, det där klassiska "flirtandet" har jag aldrig gjort. Känns så konstigt att ta för givet att den andre vill ligga med en, som det känns som man gör då, tycker jag.
-
Men hjälp vilka knäppskallar! Såna har jag inte fått efter mig tackolov men de dyker väl upp närsom antar jag. Har nu ändrat till Seriöst förhållande igen, det är ju det jag vill ha och inte nåt ligg med nån 25-åring som gillar milfs.
Angående tidigare diskussion om att jag lätt blir kompisar med killar och inte ihop, så beskriver Nätopia det ganska bra. Jag tror att det är ett försvar från min sida att bli kompis istället för att flirta. Visst önskar jag att jag också satt och var "feminin" och flirtig men det är jag inte, och man har de mönster, försvar och den personlighet man har och vill man ändra på det så kanske det går, men inte över en natt och inte utan hårt arbete. Nu skriver jag man men kanske får jag utgå bara från mig själv.
Om jag känner en omedelbar attraktion så kan det gå av sig själv men det känner jag ytterst sällan, och gör jag det så är det för någon som ändå inte vill ha mig.
Vad sorgligt att ni inte vågar, du och din vän nätopia! Jag har är själv otrygg/undvikande och det är verkligen inte den lättaste kombin ;). Hoppas ni vågar vara med varandra, tycker det är så tragiskt när man låter rädsla styra över kärlek! (Ska jag säga...)
För övrigt är jag också sjukt trött på kommentaren att "Tjejer bara kan välja och vraka": Ja, om vi bara är ute efter ett ligg så kan vi det, men nu råkar det ju vara lite mer än så vi söker och då kan jag lova att det inte är lätt! -
Nu har jag varit med om min första idiot!
Läs rakt upp och ner:
Idiot:
Blev nyfiken... Inget litet foto?
Jag: Kanske, om jag får se på ditt ;)
Idiot: Visst kan du få det men du har ju inget här?
Jag glömde visst att svara, då skickar han ett nytt med rubriken "Nå"? och skriver : Ville du inte visa?
Jag: Du kan ju börja med att öppna ditt fotoalbum för mig?
Idiot: Du, du kan börja med att sätta in ett foto på dig själv utan att ställa massa krav på andra. Jag är inte ute efter att leka i sandlådan.... TÖNT!
Haha, precis som att han har en bild som man kan se om han inte tillåter det. Det finns ju mail, jag mailar till dem som är intresserade men så långt hann vi inte. När jag skulle svara hade han blockerat mig, finns det nåt fegare? Pajas.
-
Jag har haft väldigt många förhållande, några i några år och andra kortare. Nu har jag dock varit singel i 4 år om man inte räknar ett strul på 6 mån och ett kort förhållande på 3 mån.Anonym (nätopia) skrev 2011-07-17 14:19:48 följande:Låter som att vi har några gemensamma nämnare Loser :) Vet inte om du varit singel lika mycket som jag i ditt liv, men jag har i stort sett alltid varit singel med undantag för ett kortare samboskap i 20-årsåldern och ngt mer seriöst förhållande före 30. De senaste 12 åren helt singel (fast tack och lov med en nära älskare vid min sida).
Jag kan dock vara ganska flirtig och kvinnlig. Har inga större svårigheter att använda min feminina sida och väcka sexuell attraktion. Detta händer då när jag går ut, är på fest och liknande. Nu sedan jag började nätdejta igen (efter många år utan nätdejting) är jag ganska målfokuserad och vet vad jag vill, dvs jag vill ha något seriöst, inget annat. Har lekt tillräckligt i mitt liv och haft roligt så det räcker :). Det seriösa kan vara ett stabilt KK-förållande. Helt okej för mig. Men det ska innefatta mer än bara snabba träffar med sex. Nu kom jag av mig, men vad jag vill säga är att jag nu när jag dejtar igen, märker att jag inte alls vågar vara lika flirtig och på som jag kan vara när jag går på kriogen, fast för mig är det nog mer ärligt eftersom jag till skillnad från när jag flirtar på krogen inte är ute efter tillfälligt hångel/ sex.
Jag har alltid varit extremt dålig på att visa intresse eftersom jag varit så rädd attt bli bortstött och att killen ska uppfatta mig som efterhängsen, men nu ska du få höra (ja, och alla andra också som läser detta). Jag pratade med min vän i går och sa ganska snart in i samtalet att jag tycker vi ska sluta spela spel inför varandra, han gick direkt i försvar och svarade alldeles för snabbt: "jag spelar inga spel". Jag kunde inte säga så mkt mer eftersom ett av mina barn satt brevid. Men jag hann också säga under samtalet att jag saknar honom. Det är något jättestort för mig att säga så och det kändes som att det togs emot på rätt sätt. Jag sa att jag ringer i veckan. Han verkade bli glad över det :) Visst vore det synd om vi inte får till det, om det nu är vad vi båda vill, men inte vågar, och andra sidan är det mycket som står på spel eftersom vi är nära vänner och har känt varandra i väldigt många år. Jag vet också att jag rent ytligt inte är hans drömkvinna, vilket ger mig lite tankar om att det är mitt utseende som inte duger (vilket ju är jättedumt, jag vet att han älskar mig som människa). Jag tror att ajg ska ge honom boken Hemligheten och sedan bara hoppas på att han läser den och tolkar den på samma sätt som jag :). Jag tror att han behöver boken än mer än jag.
Jag tänker fortsätta dejta och har just nu två män som jag vill träffa. Den ena har jag träffat en gång förut och han förefaller vara en mycket bra man. Den andra har jag inte träffat, men tänker föreslå det innan sommaren är slut iaf. Vi bor inte i samma stad så det blir lite svårare att få till.
Mina personliga framgångar som jag gör nu efter att ha läst Hemligheten är att jag har slutat spela oberörd. Jag har sagt till min vän att jag saknar honom och jag har sagt till en av mina dejter att jag gärna vill träffa honom igen. Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för mig :) :) :)
Jag är nästan 40 år men känner att jag är väldigt omogen när det kommer till relationer. Har en underbar vän som det kanske kunde tändas en gnista med, men jag vågar inte riktigt, trots att han vet så mycket om mig. Eller kanske just därför jag inte vågar.
Men fantastiskt framsteg du gör med dig själv och din vän..? Är du inte rädd att sabba er vänskap om han nu inte skulle vilja ha dig mer än som just vän? Fast det ska inte hindra dig tycker jag, om du vet vad du vill och känner! -
Baginbox skrev 2011-07-17 22:35:26 följande:Nu kastas det mycket på killar här tycker jag. Visade nyss mitt album för en kvinna som upprepade gånger varit inne på min profil, utan att skriva något. Då kom bara en kommentar, ska inte ange den ordagrant, om att jag nog gjorde mig bäst i mörker. Tur man inte tar åt sig men lite finess och hövlighet tycker jag man kan visa även om man inte faller i smaken. Jag undvek att meddela mina synpunkter på den kommentaren, men det var svårt att låta bli. Damerna är inte några änglar heller precis.Åh, det var ju jag :-O. Nej jag bara skojar! Det var inte alls schysst, förstår inte riktigt varför man måste skriva något elakt alls. Eloge till att du höll tyst, jag hade inte klarat det, tyvärr.
-
Oj, har det utvecklats till en flirt- och flamstråd det här? Jag som vill höra om folks erfarenheter på dejtingsidorna
. Någon som varit med om något exceptionellt på sistone? -
Anonym (Hmm) skrev 2011-07-25 20:48:20 följande:Jepp, för några sidor var det en tjej som hade fått ett mycket udda brev på en dejtingsida från en kille som var... annorlunda
I övrigt är vi väl eniga om att det finns bra människor lite överallt på nätet, tyvärr är de ganska få
Nu har jag läst ikapp lite och jo, han är ju ironisk. MÅSTE han vara!
-
Gäsp, det är SÅÅÅ tråkigt att läsa om. Och folks resor, suck. Men det är jag det, de allra flesta verkar vara helt restokiga. Vilken site hänger du på?Ernst Hugo skrev 2011-07-25 20:51:00 följande:Exceptionellt vet jag inte - tycker mest det är jämngrått. Nä fel har faktiskt skribit till en helt underbar press.
Men förundras fortfarande varför man ingående beskriver sina träningsrutiner, undrar bara vilken bild man vill förmedla. -
Jag var lite för snabb där, trodde jag skulle få läsa ikapp 20 sidor med flirtande hit och dit och inget intressant men jag hade fel så jag ber om ursäkt om det uppfattades som lite grinigt.Bye baby Bunting skrev 2011-07-25 20:54:12 följande:För övrigt anser jag att en utflippad tråd är en bra tråd. Om det nu inte går så där jättebra på dejtingfronten så gör det väl inget att folk flirtar och tramsar lite här.
Nej, inget exceptionellt på dejtingsidorna, mer än att jag eventuellt stött på en av mina chefer och han är ganska så väldigt gift... Ajsin bajsin lille katt!
Fy! Fattar inte hur man vågar visa bild och grejer när man är gift?! (Man ska ju inte vara där alls men..) -
Aha ok.Ernst Hugo skrev 2011-07-25 21:00:16 följande:Är lite hemlig med det då jag i princip har outat mitt nick i denna tråden
-
Haha, ja det måste vara ett påhittat ord.Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-25 22:06:57 följande:Hmm, är det ett eget påhittat ord eller har jag missat nåt?
Jag bor vid Möllan ungefär..Kolla om han finns på Facebook, du har ju namnet..?Anonym (Hmm) skrev 2011-07-25 22:03:34 följande:Ja, men nu var han ju tvungen att logga ut. Hann få ett mobilnummer, kollade ratsit o ingen annan var skriven på hans adress. Har dock inte bestämt/lovat nåt. Men ett foto vill man ju se, larvig som man är -
HP är nog den kassaste sidan jag varit på! Ett tag var det en del roliga inviter men nu! Nada, inget på flera dar
. Vill verkligen inte lägga in något kort så jag får väl skylla mig själv.. -
Ok, nu vet du hur du luskar nästa gångAnonym (Hmm) skrev 2011-07-25 22:23:51 följande:Tur det finns erfarna människor här (eller helt enkelt smatare än mig
)
Jodå, var ju en kille jag kände igen. Vi hade varann på msn för nåt år sen o hade en del gemensamt, men det rann ut i sanden. Kändes aldrig hundra rätt, så vi träffades inte heller. Även då var det han som var "på".
Backar, men en fin kille är det.
. Men trist att det var någon du redan hade haft kontakt med. Ska du berätta för honom att du vet vem han är?
-
Jag känner att jag har valsat runt på olika dejtingsiter i bra många år nu (tillochfrån) och vill inte ses som ett hopplöst fall...Bye baby Bunting skrev 2011-07-25 22:43:54 följande:Varför vill du inte lägga upp ngn bild? Förlåt om du har berättat det tidigare, men isf har jag missat det.
Jag ville inte heller lägga upp ngn tidigare, men min som övertalade mig. Han sa "men mamma, alla är ju där av en anledning och de flesta är i samma situation som du. Skulle ngn känna igen dig så är det väl inte hela världen." och det har han ju faktiskt rätt i. Jag är skild och det är även ett stort antal av Sveriges befolkning. Det gör inte mig till en sämre människa för det.
Men det är som min syrra sa; De nya vet ju inte om att jag har funnits här och där och det är ju dem jag vill ha så det är väl bara att lägga in ett foto. Så ja, jag får väl ordna det då!
-
Jo, jag är nog en sån "dame" tror jag, men jag vill ändå inte känna mig som en som valsar runt. Jag vet att jag är för kräsen, det är därför jag är singel nu, men det vet ju inte andra som bara glor på ett foto och tänker suck, där har vi henne igen. Så tänker jag när jag ser "Nisse" på sida efter sida i alla fall.Ernst Hugo skrev 2011-07-25 23:33:07 följande:Jag dejtade en dame som varit på nätet till o från i 10 år. Sympatisk och hade på de flesta sätt alla kulorna i kina-schacket.
OBS! Jag är inte kräsen för att jag tycker jag är förmer än andra. Jag är kräsen för att jag tappar för mycket energi av människor som det inte flyter på riktigt bra med, därför måste jag verkligen, verkligen trivas med killen i fråga för att orka engagera mig. -
Jo jag läste när du länkade för ett tag sen men tyckte inte det var så mycket nytt? Hittade inte kommentarerna heller som det tipsades om. Får kolla igen!Bye baby Bunting skrev 2011-07-25 23:22:25 följande:Jag vet inte om du har läst SVDs serie om nätdejting, det var en kvinna som också hade varit på alla möjliga och omöjliga sidor och hon kände igen majoriteten av de andra som hängde där. Hon hade en väldigt vettig syn på nätdejting iaf. Har länkat till den tidigare. Den är helt klart läsvärd. -
Håller med, starta gärna en ny tråd och länka ditAnonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-26 17:22:24 följande:Även om jag tycker att ni ät kulkul och allt det där så saknar jag lite av det jag läste i början av tråden. Jag vill kunna snacka seriöst och ställa seriösa frågor. Tror jag får starta en egen tråd
.
-
Vad definierar du som "yngre"? Kan ju vara där skon klämmer...Vent b skrev 2011-07-26 19:12:18 följande:EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!
Hej prova oxå på, men det gick inge vidare, ser bra ut i ansiktet och har bra kvaliterer som man.
Arbeta och värnar om familje livet med dess ansvar och aktiviteter.
Är fyllda 40 och vill träffa någon som är yngre, eftersom jag vill skaffa fler barn.
Har en mage som jag arbetar bort nu och nyligen gått ned 6.5 kilo på en månad - hoppas har en snyggare kropp till vintern.
Sedan börjar jag dejta internationellt och det känns mycket bättre och fått en del intressanta svar och har en dialog med ett få utvalda, tänkte träffa någon under September.
Vad ska man göra om ingen i detta avlånga land vill ha en, då får man ju vidga sitt sökande. -
Oj, jag får knappast nån anstorming av meddelande på HP, blir det ett per dag får jag vara nöjd.. Några tips på vad jag ska göra? (Ha inget foto iofs men är inte så säker på att jag skulle få nån anstorming om jag hade hellerAnonym (Vilse) skrev 2011-07-27 22:44:08 följande:Om man nu vill nätdejta med betoning på dejta och inte att flytta ihop få flera små söta barn utan bara träffa nån att umgås med när man kan. Vart ska man söka sig då? Jag provade edarling, men det känns som de jag fått lite kontakt med där är så seriösa och redan har sin grundplan klar och det är att flytta ihop. Så när antalet barn kommer på tal så kan man läsa mellan raderna vilken bil som skulle fungera och hur stort hus vi behöver ha.
Jag testade hp lite, men det blev sån anstormning med meddelanden så jag tog bort profilen på en gång.
)
-
Jag kör stenhårt på stjärntecken, tyvärr eftersom det gör att jag kanske missar potentiella drömmän. Men eftersom min erfarenhet säger mig att jag ska hålla mig till "mina" stjärntecken så gör jag det helt enkelt. Man vill ju inte misslyckas med ytterligare en relation
.