• Anonym

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Päronskrutt skrev 2011-07-12 22:34:15 följande:
    Tror att ett foto gör susen för HP är ingen skitsite för tjejjer

Själv funderar jag på att göra en helt oseriös profil på HP, utöver min seriösa jag har , bara för att se skillnaden
    för mig är det det. Har bild men det hjälper inte.
  • Anonym
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-13 01:51:28 följande:
    Hahahaa. Jag förstår nu hur det tolkas.  jag menade här två olika saker: Med utseendefixeringen menade jag de som snabbt vill se fler kort eller fråga om ens mått osv  Det går fett bort. Sådana killar skriver jag inte till mer. 

Sedan finns också  dejter som förefaller trevliga och sedan hör de aldrig av sig. Jag tolkar det som att dessa dejter faktiskt var trevliga men mitt utseende passade inte mannen i fråga (som oftast  knappast är ngn Adonis, skrattretande nog), jag menar, trevligheten fanns där. Eller sitter han och spelar teater i flera timmar?    När killar gör så upplever jag att de tror att jag ska bli efterhängsen, vilket aldrig har hänt. Känns respektlöst att bete sig så och tyvärr gör jag om det i min kvinnliga hjärna till att det är ngt fel på mig och att desa män ytterligare bekräftar att jag (som enda person på jorden) är dömd till att aldrig få uppleva kärlek. Jag känner mig lite ratad även om jag själv inte är intreserad av killen. Vet inte om det är typiskt kvinnligt eller typiskt mig.
    Känner igen det där. Fast dom jag har dejtat, har ändå hört av sig och sagt något. Om att dom inte vill ses. En ville defintivt ses igen,men han var jag inte intresserad av och han visade sig vara dömd för misshandel och var svår att bli av med.. :-O  Usch..

Svårt att orka med att dejta, flörta å hålla på, och hålla humöret uppe. För hur det än är, så blir jag ganska låg av att bli dissad. Oavsett anledning. Fast får också få förslag förstås, om jag är ärlig från början, eftersom jag har några ungar, och det tydligen avskräcker ganska mkt.  

Klart man längtar efter kärlek..men är jobbigt att bli dissad, och lyckas behålla känslan av att "duga". Jag ser bra ut så,med kläder på iaf, å kan defintivt få förslag om sex.. fast tyvärr inte av nån jag tycker verkar sund, schysst nog eller som än så länge attraherat mig nog. (med sund och schysst menar jag INTE gift/sambo eller extremt pervers eller känslomässigt uppenbarligen störd; sådana finns det ju ganska gott om där ute i dejtingträsket)

Kan tänka mig sex så, för man blir ju nästan desperat efter ett tag, men då ska det fortfarande vara på schysst sätt. Samtidigt gör det mig deppig att killar mest verkar vilja ha sex med mig.. men där antar jag att det är mina ungar som skrämmer bort.
  • Anonym
    maskros81 skrev 2011-07-12 22:26:59 följande:
    Trist...Jag har inga bra erfarenheter alls av HP......Men nu har jag ju inga bra erfarenheter alls av nätdejting överhuvudtaget. Det e väl inte för alla helt enkelt:) Men du det lossnar säkert snart.......
    men du är ju jättesöt ju! :-O Vad SKUMT! Om nu utseendet är det som tydligen betyder så mkt för så många killar, och tjejer också verkar det som. Då borde du ju få svar..
  • Anonym
    LivingEasy skrev 2011-07-12 20:18:15 följande:
    Jag håller med! Har reggat mig på Happy pancake och gud va ytliga och dryga tjejerna är där.
    Jag kör jätteseriösa stilen och börjar nästa gissa jag borde prata lte sex för att va intresant.
    Men jag tror det är ännu svårare att va singel utan barn på nätet för ska man ses då så ska det ju va en potensiel familjeskapare man träffar och då har man plötsligt så höga krav. som man ändå släpper på massor bara man blir kär. Så varför ha så höga krav?  
    nä.. du som singel utan barn borde ha det lättare. Är ju bara det att jag med barn, inte direkt är "rätt" för dig, om du nu vill ha barn. För även om jag skulle bli kär, så känns det ganska omöjligt att bygga familj IGEN; tror den biten är ganska klar. Tror en hel del i min situation känner så.

Sen har jag redan barn med två män, tyvärr. Så.. är ju mest "bara" kärleken jag är ute efter. Fått mig att fundera på om jag ska vänta fem år till, tills jag passerat 40 och dom stora ungarna är myndiga.. då har jag bara ett barn, och män i tänkbar ålder kanske inte längre har lust å skaffa barn då... vete sjutton.. svårt..
  • Anonym
    Gulletroll skrev 2011-07-13 08:38:24 följande:
    Jag tror att vi tjejer hakar upp oss på att allt handlar om utseende eller att det skulle vara nåt fel på oss om killen inte hör av sig igen. Jag tror att attraktion ( ni vet det där "klicket" / kemin ) handlar om såååå mycket mer än bara ytan/utseendet men vi tror att det handlar om utseendet. Tror istället att attityden/personligheten/inställningen ÄR avgörande, för hur vi uppfattas och om man klickar. Det är min teori.
    Så om en kille inte hör av sig igen så ska man absolut inte tolka det som att det "var nåt fel på mig" eller att jag inte tyckte han var snygg... sen tror jag oxå det är jätteviktigt att fråga sig själv: Var han nåt för mig??? Vi e duktiga på att granska och döma oss själva men tänk om vi kunde bli lila duktiga på att granska killen som ev. ska bli vår livspartner??
    Vi oroar oss över om VI duger som vi är men frågan borde eg. vara: Duger Han åt mig???

Förstår ni hur jag menar??
    Jag tar det nog inte som att det är mit utseende det är fel på. Sånt är ju personligt på nått vis. antingen gillar man nån eller inte, det har väl inte med om den "duger" eller inte. jag tar det iaf inte så. Tror inte att någon som faller inom normala variationen och gjort sig fin och vårdar sig själv, borde ta det så.

Men att bli dissad pga av ens personlighet, det känns ju nästan ännu värre... även om jag antar att man ska tänka samma sak där; att det helt enkelt bara inte "klaffar". Fast det TAR ändå!
  • Anonym
    maskros81 skrev 2011-07-13 10:28:40 följande:

Men ser det lite så här: Hellre leva själv ( har ju en son så man e ju inte helt ensam:) Än ensam i ett förhållande, för det e ingen höjdare alls.....
    Skönt e att man en fredag kan kolla 3 filmer i sträck, äta en chipspåse o ett halvt kilo lösgodis, knäppa upp byxorna o svälla i soffan....O man behöver inte "skämmas" inför någon:)

Jag känner så jag med! Jag trivs så bra med mitt liv så, behöver verkligen ingen man i mitt vardagsliv så; för det klarar jag ju helt själv. Och kan ha det riktigt bra själv. Men är ju den där förbannade längtan efter fysisk närhet, ligga nära, mysa, hångla, ha sex och sånt som förstör det hela. OM bara det behovet kunde försvinna,s å skulle det ju faktiskt räcka med bara vännerna och så. Om nu inte vännerna konstant flydde in i sina relationer med sina män,och liksom försvann från jordens yta när dom var i sina relationer ungefär..  
  • Anonym
    Gulletroll skrev 2011-07-13 15:10:39 följande:
    Ah intresssant det du skriver.

Själv har jag alltid tänkt att dom bara vill ha sex med en och inget annat och att det i sin tur skulle betyda att man inte duger - och då menar jag just utseendemässigt. Typ att jag skulle vara för ful eller tjock eller whatever... men har mer och mer börjat tänka eller förstå att det handlar mer om personligheten. Och grejen är att jag alltid ansett att jag har en "bra" personlighet och att jag aldrig skulle bli dissad pga det utan att det skulle handla om att jag isåfall var ful eller nåt... men nu börjar jag tänka och förstå att mitt utseende är det nog inget fel på fast att jag trott det hela mitt liv. Och då blir det på nåt sätt enklare .. eftersom jag tycker att min personlighet är bra. Hm, flumigt men fattar ni hur jag tänker?
    Hoppas nån fattar...?
    Lustigt hur olika man kan vara, jag har alltid tänkt tvärtom. Att jag INTE duger att bara ha sex med för att jag är för ful, men att vara tillsammans med är en annan sak eftersom andra kvaliteter betyder mer då...
  • Anonym
    Anonym (tar tid) skrev 2011-07-13 13:39:34 följande:
    Måste ni säga att ni har barn då? Jag lärde känna min man via hans oseriösa sida och allt var inte helt sanningsenligt men fan vad bra det blev ändå. Om man snackar med någon en längre tid, sen träffas och faller pladask, ja då kan man lättare ta in att det redan finns barn i bilden sen.
    Så du menar att man ska börja en seriös relation med lögner?? Vet jag inte om det skulle fungera för mig.. vilken drömstart liksom. Men en oseriös relation däremot.. tja.. skulle ju kunna leta efter en kk, utan att prata om hur många ungar jag har direkt.. för det hör ju inte riktigt dit. men även vid en kk, så lär det komma fram, eftersom det faktiskt SYNS på mig t.ex. att jag fött barn, och det dessutom begränsar vilka tider/dagar jag kan träffas rejält.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-13 15:38:02 följande:
    Lustigt hur olika man kan vara, jag har alltid tänkt tvärtom. Att jag INTE duger att bara ha sex med för att jag är för ful, men att vara tillsammans med är en annan sak eftersom andra kvaliteter betyder mer då...
    Men till sex... tja, en kåt kille brukar väl int e bry sig SÅ mkt om utseende, om det bara klaffar någorlunda. Men för en relation, ja då måste mkt känns rätt.. då fungerar det inte att bara stänga av lite å "få det överstökat" liksom.. Äh. Nu blev det bara mer flummigt ju!

Fy... är så sugen på att träffa nån, bara som kk i värsta fall. Men kan bli så ledsen ibland.. över att jag tydligen är "left over" i och med barn och allt. Men jobbar på att bli lite kallare, lite mer som killar ofta är, och ta vad jag kan få. Sex alltså... fast även där ska det ju KLAFFA dessvärre, nog för att jag ska kunna bli kåt på människan. Hittade en, det var så lovande, men sen började han smsa terra nästan; gjorde klart att jag ville vara ifred och efter det kom flera sms till.  När jag gjorde klart att han fick tagga ner fick jag tre sms till... å så dog min lust där å då. Suck.

GE MIG EN KARL kan jag känna vissa dagar. Men dessvärre har man ju blivit mer kräsen mer åren... När jag var yngre så hade jag faktiskt lägre krav; bara han var någorlunda å ville ha mig typ, så var det okej. Fattar inte hur låg självkänsla jag hade då... Nu måste jag ju också tända på och gilla killen. Annars kan det lika gärna vara... fast får väl se.. kanske blir så desperat till slut att jag gör nått dumt..  
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-13 15:54:27 följande:
    Men till sex... tja, en kåt kille brukar väl int e bry sig SÅ mkt om utseende, om det bara klaffar någorlunda. Men för en relation, ja då måste mkt känns rätt.. då fungerar det inte att bara stänga av lite å "få det överstökat" liksom.. Äh. Nu blev det bara mer flummigt ju!
    Ja, fast jag är skitful och enda sättet för mig att få en man är att han blir så kär i min insida att han glömmer hur jag ser ut. Krasst men sant.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)