• Anonym (sa)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

LivingEasy skrev 2011-07-14 02:09:27 följande:
    Det är ett tidigt misstag man gör som kille.. Bara för vi själva kan identifiera oss som mc kille t.e.x.

Så bryr sig ju tjejer ganska lite om sånt .  Sitter man med en gitarr i knät då j-r får man ragg på nätet. Alla verkar  vilja ha en gratis trubadur... (jag kan inte spela) men hade en bild en gång med en gitarr i bakgrunden....
    Men ni tjejer gör ju misstaget och tror vi vill se 7 st photoshoppade modelbilder tagna mot en spegel.
    När en vanlig mobilbild ur vardagen är grejen..  
    en kille med gitarr går bort.. *skrattar* Tja, inte så alltså. Är ju fint med gitarrspelande. Och om han nu råkar spela gitarr, så är det väl okej. Men det värsta jag vet är när man träffar en kille som med en gång ska spela gitarr för en, och är jättehooked på sånt. Antingen så spelar han någon gammal dänga; typ Smoke on the water eller nått... dåligt!! Eller så är han en riktigt nörd så, som sen släpar med mig in i varje musikaffär över hela stan om vi tar en promenad. har kanske dåliga erfarenheter, och det var en basist då, men han vårdade sitt instrument bättre än han vårdade relationen faktiskt... å jag är dödstrött på sånt. SÅ inte ALLA som gillar gitarrkillar!

Men däremot vilka saker han äger... nä, det intresserar mig inte särskilt mkt. Är inte särskilt mkt för saker överhuvudtaget. Skönt att höra att inte dom där "modellbilderna" intresserar, för sånt har jag ingen lust att skicka. FAST jag har några sådana. Men dom är ju inte "jag" liksom.
  • Anonym (sa)
    Glädje58 skrev 2011-07-14 00:05:11 följande:
    haha, jag kommer tänka på när jag jobbade på en tidning som hade kontaktannonser. Vi fick sortera svarsbreven så de kom iväg till den som hade annonserat. Det var en kille som skickade samma brev till alla kvinnor och det det var alltid "Det var något speciellt mellan raderna i din text som jag tyckte om..."
  • Anonym (sa)

å så visade sig killen jag pratade med vara gift..??? Fast tydligen är dom inte skrivna på samma adress. men när jag googlade honom så har nån skrivit om honom på en blogg, och han och hans fru har tydligen haft ett on/off förhållande i några år. Äh...  HP suger. Tycker jag ärligt. Men det kan nog vara olika från stad till stad, skulle jag tippa. Just i min stad är det superlite manliga singlar, till skillnad från en del städer som är mindre än min.. ?? Men men..  Äh. Ids inte pyssla med det här mer på ett tag, känner jag. har viktigare saker att göra i mitt liv.  *kastar in handduken*

• Anonym (sa)
    Päronskrutt skrev 2011-07-15 12:33:00 följande:
    Hur fan du kan han vara då som lämnar ut sitt namn ??

Visst suger det ibland och man behöver en paus men sen är det back on track igen.
    ja, det kan man fråga sig.... Hur dum han var som gjorde det. Han kanske tänkte dra valsen att dom är  på väg att skiljas... för det är väl betänketid å sånt. men jag ids inte ens fråga å få höra lögner... orkar inte med trassel. OM han nu hade varit en ärlig människa, så hade han väl förklarat läget så direkt. Inte låtit någon "få reda på det" på det viset liksom.. När jag frågade hur länge han varit singel, så undvek han frågan.. Hm.. NEJ TACK.

Nä. Måste finnas andra sätt att träffa män än på nätet.. känns mest fel. Men som sagt. Orkar inte ens tänka i dom banorna just nu. Får lägga ner ett tag helt enkelt.
  • Anonym (sa)
    Anonym skrev 2011-07-15 14:11:34 följande:
    äh, jag kommer aldrig träffa nån. Ju fler bilder, desto färre som skriver till mig får jag. Jag är skitful liksom. Vad ska man göra åt det? Jag är smart och rolig, men som ni ser, många killar vill bara har snygga tjejer...
    ärligt, jag är faktiskt ganska snygg. Med kläder på iaf. (syns ju att man fött barn utan) Men jag fick inte ett dugg mer mail, trots bilder. SÅ... nog inte så det är. vet inte vad det är. Är kanske nån viss "typ" av kvinna dom letar efter.. eller nån utan barn kanske?
  • Anonym (sa)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-15 14:18:59 följande:
    Jag efterlyser samma sak, andra sätt att träffa killar. Men var och hur och när? Jobbar på en arbetsplats där alla är familjefäder, de få som finns. Går inte på krogen vilket antagligen ger ännu sämre resultat än nätet och de gångerna jag går på fest så är det bara bekanta ansikten. Så? Det är kört med andra ord.
    ICA eller Willys???
  • Anonym (sa)
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 19:03:50 följande:
    Å andra sidan kan man undra över varför så många singlar vill hitta en partner? Hela den här sajten är full av människor som klagar över sina partners, manliga som kvinnliga. Det kanske rentav är bättre att vara singel? I alla fall mer lugn och ro.
               Viss sanning där... på ett svart humorvis!

fast jag klagade faktiskt inte särskilt mkt på mitt ex, även om han hade sina sidor, jag älskade honom innerligt å hade karln bara inte gjort slut, så hade jag vårdat relationen ömt. Länge, länge. Jag är inte typen som gnäller så.. tror många är sådana, för att dom inte levt några år ensamma och upptäckt hur pass svårt det kan vara, att träffa rätt i kärleken när man är lite äldre å har barn. (en del jag känner har också ångrat att de inte vårdade sin relation mer, och inte var mer tacksamma för det som var bra, medan det var.. utan istället surade och bråkade sönder den.)
  • Anonym (sa)
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-17 15:11:10 följande:
    När jag läser nätopias inlägg, så är min första tanke "Vilket spel?" jag inser att jag är väldigt ny på det här.
    Hur gör man??

Jag har bara träffat en man sedan jag blev singel som fick mitt hjärta att slå extraslag och mina knän att darra.
     Tråkigt bara att han var extremt gift.
    Jag vet iaf att jag kan drabbas. Det är inte helt låst och jag har inte tappat nyckeln på vägen.
    åh.. önskar jag kunde få känna så någon gång igen. Är inget som hänt ofta i mitt liv direkt. Tre män tror jag, allt som allt, att jag har känt så för. Och det är färre än jag varit ihop med. SÅ.. fast samtidigt längtar jag mer efter lugnet och tryggheten efter förälskelsen. För den är skönare att leva med.
  • Anonym (sa)

alltså.. var roliga historier ni berättar! Är verkligen helt absurt hur illa en del beter sig, samt hur DUMT en del beter sig på nätet. SKulle kunna skriva ner några liknande saker, men känns lite elakt med.. Är väl synd om en del människor, som inte har mer bakom pannbenet eller helt enkelt inte förstår bättre än att bete sig så.

En sak jag undrar bara.. om en kille man överväger att ha som kk, börjar tjata om att slippa ses på offentlig plats, försöker tjata sig till att få komma hem till en med EN GÅNG, och sedan drar ett dåligt skämt där han frågar om man är rädd för att bli bortrövad eller.. Är det normalt?? Det kändes inte det.. så fimpade honom med en gång.

• Anonym (sa)
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-17 17:16:19 följande:
    Här skulle mina varningsklockor ringa kraftigt!!!!  Du gjorde helt RÄTT som fimpade honom på en gång.
    mmmm... särskilt skämtet om att röva bort mig i bilen.. INTE kul.   Kom väl ca.4 mess efter att jag sagt nej tack, där han försökte övertala mig på alla möjliga vis(vi behövde ju inte göra nått så, kunde bara ta en kaffe, plötsligt var det tydligen okej.. han försökte ringa med.... usch..)  (tur man har ett nummer till "bara sånt"; kontaktkort och ett annat för privata saker)... men sambo var han iaf inte, inte enligt ratsit.se iaf. Ett tips! Kolla, när ni har namnet(räcker med förnamn), ålder, och ungefärlig adress på ratsit, så kan ni söka på personen och ibland ha tur å hitta den. (kanske inte om dom heter nått supervanligt då å bor i en storstad) Sen kan man söka på den exakta adressen, så får man upp om det finns någon mer person skriven på den. Bara känns skit att man ska behöva hålla på så här.. tappar sugen hela tiden. Blir bara trött å less.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)