Inlägg från: Anonym (nätopia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nätopia)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

LivingEasy skrev 2011-07-14 01:03:00 följande:
    Angående det här med att spamma och skriva rätt mezz första (och enda) gången man skriver till er (kvinnnor)

Alltså jag förstår varför män spammar. Har man skrivit 100 brev till tjejer, alla olika, trevliga, lagom långa   o.s.v
    Så är ju bevikelsen ganska stor när 97-98 st av dem förblir obesvarade. MAn får en kik på sin sida, inget mer.
    Så ful är jag inte, att jag inte är värd mer! Så vad gör killen? jo efter sådär 50 brev så låter ju allt samma ändå. 
    Han copy/pastar.

Vad jag menar är att det är jävligt svårt att skriva nått perfekt när man tar kontakt med nån man är intreserad av .
    Är man i en bar är det ju mycke lättare egentligen  , fast ändå samma. Med skillnaden att nickar man och ler och säger hej^^. Får man ett hej tillbaks. Jag tycker ni har nått att lära er där tjejer. för tänk hur många drömkillar som har skrivit till er som ni inte svarat.

Vad är det som behövs? jo ni pratar om att ge det mer än en dejt   . Ni kanske skulle svara lite mer...

Så nu är det eran tur. Vad gör vi killar för fel ? (vi seriösa)   
    jag håller med dig, fredrik! Tjejer borde svara mer på mail. Killar får betydligt mindre mail har jag förstått.   När jag svarar på ngn killes presentatino så gör jag det för att det finns ngt i hans pres som tilltalar mig. Det är det jag skriver om. Behöver ju inte vara särskilt märkvärdigt alls.  bara ett par rader.

Ett tips alltså: skriv ngt konkret utifrån vad tjejen har skrivit i sin presentation. Fråga ALDRIG efter fler bilder eller efter utseenderelaterade saker. Gå bara på det skrivna ordet, samt avsluta alltid ett mail med en fråga, så att det finns ngt att svara på.

Jag har flera som jag bara skriver lite om dagens läge till samt sticker in ngn fråga. Det räcker bra, tycker jag,   Jag känner ganska fort om en kille är intressant eller inte genom VAD han skriver.
  • Anonym (nätopia)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-14 11:23:21 följande:
    Började maila med en kille på HP igår, 10 år äldre och inga barn. Jag har två varav ett är litet, ett blöjbarn. Han skrev att han var seriös. Vi började chatta på msn, han ville att jag skulle ringa, jag sa att jag ville avvakta. Han hade bara en bild på sig, en ansiktsbild. Jag har 5 bilder. Jag frågade efter flera. Han sa att jag kunde bli hans vän på FB, varpå jag svarade att så gör inte jag. Föredrar att inte avslöja min identitet det första jag gör, för en helt främmande människa. Vi fortsatte chatta, sen sa godnatt. Nyss hemkommen från träningen får jag ett chattmeddelande om att han tackar för sig eftersom jag inte behagat svara på hans 3 mail på HP. Jag hade ju inte ens varit inloggat där!!! Herregud! Förklarade hur det gick till och frågade igen om bilderna (han lovade igår att jag skulle få dem idag). Det gick inte. Han sa att han aldrig träffade nån som VAR SÅ PÅ ang bilderna. Alltså, begärde jag nåt orimligt eller? Är bara nyfiken.

En annan mailkontakt skickade mig den här länken. Gud vad jag skrattade! Läs den www.thelocal.se/17566/20090216/

Kram på er!
    Jag har också varit med om killar som inte tyckt om ngt jag skrivit eller helt enkelt misstolkat det  och direkt skickat ett mail med ngn mening i stil med " vi passar uppenbarligen inte ihop så tack för mig".   Detta måste vara extremt stingsliga killar och såklart LIVRÄDDA.  Jag har dock varken engagemang tid eller lust att bry mig om sådana. Det är uppenbarligen deras förlust.

Jag skulle dock direkt avsluta kontakt med någon som ivrigt vill se fler bilder.  Jag söker inte ett utseende och vill bara träffa en man som har tillräckligt med självförtreoende för att tycka om mig med mitt utseende.  Jag har en ansiktsbild i presentationen. Jag ser iofs ganska bra ut på den, men bortsett från det, så tycker jag att det räcker med att visa att man inte är skitful, om ni förstår vad jag menar.  Jag känner samma inför killarna.  Jag behöver bara se att han ser ngtlunda normal ut, sedan är jag nöjd med det till dess att vi ses.

Tyvärr är det väldigt många män som i första hand söker ett utseende. Jag vill inte ens lust att ordna barnvakt för att träffa killar som visar sig i slutändan bry sig mer om utseeendet än mig som person (vilket jag tror har varit fallet vid flera dejter, tyvärr).
  • Anonym (nätopia)

Jag har haft mkt kontakt med män på nätet genom året och inte råkat ut för några idioter/ psykopater. Jag tycker att det är lätt att läsa vad det är för en slags människa genom vad han skriver. Möjligen kan jag missa ngn bra för att han är dålig på att uttrycka sig i skrift?

En möjlig orsak till att killar har försvunnit efter första dejten kan ju vara att de förstår att jag inte är typen som vill ha sex på första dejten i kombination med att jag heller inte är deras drömkvinna utseendemässigt?  Därav att träffarna ändå har varit trevliga, jag menar: de kanske tänkte att vad fan, jag kör på och ser om jag får henne i säng iaf. Medan jag inte alls svarar på sådana signaler etersom det endast är seriösa killar som intresserar mig.  Sex pratar jag inte alls med killar före en dejt eller under första dejten. 

• Anonym (nätopia)
    Gulletroll skrev 2011-07-15 17:03:26 följande:
    Jag tror att ens inre avspeglas i det yttre.
    jag tror tyvärr att det yttre är än mer viktigt i nätsammanhang. Det är min slutsats efter mina erfarenheter och jag skulle inte ens beslriva mig som ful, jag är bara inte skitsnygg. Dessutom inte trådsmal.

Har en kompis som också nätdejtar. Hon är skitsnygg. Alla killar hon träffar är jättepå och är hur gulliga och trevliga som helst emot henne. Det är ingen större skillnad mellan henne och mig som personer, hon är just bara snyggare.
  • Anonym (nätopia)
    Gulletroll skrev 2011-07-15 17:13:15 följande:
    Tror du missförstår mig.

Nr 1: vad är vackert/snygg och vem bestämmer det? Alla gillar olika. Det du tycker är fult kan en annan anse vara det mest vackra.

Nr2: Har man en bra självkänsla, en bra självuppfattning/självbild så ger det otroligt mkt stryka och på så sätt utstrålar man ( genom omedvetna subtila signlaer ) en form av skönhet.

Hur står det till med din självkänsla? Om det är du som skrev inlägg 264 "ärligt, jag är faktiskt ganska snygg. Med kläder på iaf." - när du skriver, " med kläder iallafall" ... just denna meningen får mig att tvivla på att du har en bra självbild.
    nr 2 gäller tyvärr bara vid längre tids kontakt. Inte via en presentation på nätet eller ngt som framkommer med tydlighet under en timmes date.   I annat fall håller jag med dig. men så mkt ytlighet som ajg ahr sprungit på i internetdejtingvärlden, har jag inte sammanlagt under hela mitt vuxna liv sett tidigare.
  • Anonym (nätopia)
    Anonym skrev 2011-07-15 17:44:38 följande:
    fast nu blandar du nog ihop oss lite, jag är inte samma som den personen. Men liksom, det är ju bara att inse att vissa anses som snyggare än andra, och att det finns "normer" för vad som är snyggt och inte. Är en bra självbild verkligen synonymt med att tycka att man är snygg? Nog måste man kunna inse att man kanske inte är särskilt standardsnygg och ändå ha en bra självbild?
    Håller med du anonyma här.  En styrka med en bra självbild och ett bra självförtroende är att kunna se vad man har och vad amn inte har.  jag t ex är extremt omusikalisk och detta försöker alltid andra släta över när det uppdagas i stil med "alla kan sjunga" och liknande floskler.  herregud. Jag klan verkligen inte sjunga, eftersom ajg inte kan hålla ens den enklaste melodi. Men det gör ingenting. jag har andra saker som jag är bra på .)  jag är inte snygggast i världen, men mitt utseende duger bra och ajg är nöjd när jag ser mig i spegeln: jag trivs med mitt utseende. det betyder inte att jag är snygg så som jag definierar snygga människor.

Och jag tror att det är just mitt utseende som inte har passat mina dejter när de försvinner utan att höra av sig igen. Detta eftersom dejten har varit trevlig och jag vet med mig att jag är en person som är enkel att träffa och har lät för att möta nya människor. Det är aldrig krystat eller känns obekvämt. Männen har gärna dragit sig kvar, men sedan har de inte hört av sig................................  Jag är 100 procent säker på att det är mitt utseende som inte passat: ansiktet eller att jag inte är trådsmal.
  • Anonym (nätopia)
    Mamsis skrev 2011-07-15 20:11:46 följande:
    Fick höra häromdagen att minst 30-40 st måste man räkna med att dejta innan man hittar någon. 
    Tack och lov har jag hört att 12 st är genomsnittsantalet´:)  

För er som undrar: Min senaste dejt har nu hört av sig och vill träffas igen :)
  • Anonym (nätopia)
    Gulletroll skrev 2011-07-15 23:28:53 följande:
    Alltså, när jag läser detta så gör jag en hel del tolkningar som jag misstänker att du gör "fel" eller vad man ska kalla det. Hoppas du kan ta det som en bra kritik och att det kanske kan hjälpa dig i dejtingvärlden.

Jag får känslan litegrann av att du blottar dig alldeles för mycket alldelse för tidigt, detta resulterar i att du blir sårbar alldeles för snabbt vilket inte är bra när man inte känner en människa. När man träffar en ny människa man inte känner så kan han säga en herrans massa saker om vad han tänker och känner - men allt det ska man ta med en nypa salt och inte "köpa rätt av". Visst han kanske känner så just i stunden som han säger det men kan i nästa stund känna nåt helt annat. Du måste hitta och bygga upp en del "skydd" för att inte göra dig så sårbar i början. Och framför allt inte säga saker som att "du känt dig utnyttjad" osv... du verkar inte medveten om vad du sänder för signaler....? Sen ska du nog inte gå så snabbt fram... du verkar lite för "på" och det brukar ge motsatt effekt av vad man önskar.
    Jag tror tvärtom: Du tjänar på att vara ärlig och säga så som du känner. Det är bra!   Många 
    är allt  för duktiga på att tro att ´man inte ska låta alllt för angelägen, man ska låta det gå tre dagar innan man hör av sig. osv. Känner du dig utnyttjad så gör du. Säg det. Det värsta som kan hända är att killen drar.

Jag säger det igen: Hemligheten- från ögonkast till varaktig relation är en bok som är nyttig för alla att läsa och singlar som dejtar i synnerhet. 
  • Anonym (nätopia)
    Gulletroll skrev 2011-07-15 23:42:47 följande:
    Jag har nånstans hört att mänen söker närhet genom fysisk kontakt dvs sex medans vi kvinnor söker kontakt genom psykisk kontakt, dvs det mentala, att prata osv.

Vet någon nåt mer om detta?
    Jag tror att sex i ett väldigt tidigt skede alltid är riskfyllt fast av olika skäl för olika människor. Det behöver inte vara typiskt manligt. MEN jag tror att fler män medvetet är sk players.

En nackdel som jag har i dejtingsammanhang är att jag som person lätt får andra att öppna sig, kanske särskilt män, vilket beror på att jag arbetar med samtal  samtidigt som jag har en avspänd kompisattityd med  killar (har flera nära manliga vänner).  Det är också farligt har jag märkt eftersom det snart gör mig "okvinnlig" i männens ögon, dvs jag blir mer som en killkompis.

jag har under livets gång också träffat väldigt många players och tror att jag blivit mätt på den typen och lätt kan identifiera sådana  män.   Jag spelar aldrig på min sexualitet med internetkontakter, varken på nätet eller under en första dejt.  Jag vet att jag är jäkligt sexintresserad och sexintressant och det skulle sedan bli en bonus om jag får sådana känslor för en kille. Har inte hänt än, men jag hoppas fortfarande på att få ligga innan året är slut ;)  Hahahahahaha.
  • Anonym (nätopia)
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-07-16 00:12:34 följande:

När vi nu är inne på att ha sex med nya dater...

Efter hur lång tid har man normalt sex första gången?

Om man nu vill undvika att situationen där killen som bara vill åt sexet får som han vill och sedan går under jorden, hur länge kan man då "hålla på sig" utan att det blir knepigt?

När man har etablerat en relation och uttalat vad man tycker och var man står, tycker jag. Samt när det känns bra, kan ju vara väldigt individuellt.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)