• koas

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym (Hp) skrev 2011-07-15 22:07:24 följande:
    Jag beställde faktiskt den boken idag, Hahha, hoppas att den ger någonting då =)
    Kul!
  • koas

Har någon av er "söker vänskap" på nätdejtingsajten? Jag undrar lite vilka som har det. Om det är många där som faktiskt söker vänskap eller hur det funkar. Eller  kan det vara så att de som söker vänskap är de som tänker att det kanske utvecklar sig till något mer sen? Jag skulle inte söka vänner där, det känns ännu mer utlämnande på nåt sätt.

• koas
    Anonym (less) skrev 2011-07-17 10:16:35 följande:
    Jag har "söker vänskap" Tänker att det är ju där allt börjar för att sedan gå vidare till nåt mer.. Men verkar lite som att det är läge att byta till söker romans eller söker relation? Har aldrig tänkt på att det är avgörande eller att någon verkligen fäster någon större vikt vid vad man har för sk status, men det kanske är så. Till skillnad från många andra har jag heller inte skrivit  mer än en rad i min press, men just den raden är bra!
    Då var det som jag tänkte först Glad.  Du behöver väl inte byta om det funkar för dig? Jag ryggar bara tillbaka liite för "kort romans" eftersom det känns som "vill bara ha sex" och det stämmer antagligen inte heller.Flört
  • koas
    Anonym skrev 2011-07-17 10:22:55 följande:
    Kanske det beror på att folk i allmänhet är för kräsna och därför sållar bort mängder med folk pga att de ej uppfyller alla (o)realistiska krav man har, säger inte att fallet är så i ditt fall men studera vad främst kvinnor skriver i sina presentationer så framgår det ganska snabbt att många har en diger kravlista som de anser att killarna skall uppfylla innan de ens är värda att besvara.

Samma gäller utseendet, det framgår även tydligt i den här tråden att vissa individer kategoriskt ratar folk för att de ej anses tillräckligt snygga osv.

Ja det är nog vanligt bland både killar och tjejer. Jag är inte så förtjust i "bildsköna" killar utan gillar lite mer "vanliga", vet inte varför. Tror att en kille med 6-pack och pepsodentleende blir jobbigt för mig eftersom jag inte riktigt har ett utseende på den nivån, och att jag inte vill träffa nån som är mer fåfäng än jag Flört Men det ska ju finnas nåt i bilden som tilltalar, för att det ska kännas intressant att maila.

Däremot har jag ingen kravlista, utan skriver vad jag gillar och hur jag är, och hoppas att de som är likasinnade hör av sig. Jag har sett många killar med kravlista, tjejprofilerna missar jagFlört.

• koas
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-17 10:37:01 följande:
    Jag har det, för att det är det jag söker till en början med. Jag är inte intresserad av en "kort romans" och jag vill inte gå in med hull och hår i en seriös relation än. Jag vill träffa så många som möjligt och ha kul på vägen tills jag faktiskt hittar den jag söker...
    Verkar vettigtGlad
  • koas
    Anonym (knubbis) skrev 2011-07-17 10:48:41 följande:
    sorry, era mail är inget mot det här :P

"vet inte vad du tycker ..men eh...läste om en tjej här påsidan som tyckte att det är så härligt och springa i mjukisbyxor här hemma ..och så PING..fick jag en ide där...om att...vad härligt det skulle va om man var två i sådana där mjukisbyxor....kanske...i byxor av nåt strechigt material då...ja kanske rent av strumpbyxor kanske eller av nåt gummi/plast...tycker du det här låter som en galet långt gången tanke/inspiration efter att ha läst att nån tjej gillar att gå runt i mjukisbyxor hemma....hmm...vet inte varför jag började tänka såhär nu..hmm"

Han har skickat det två gånger dessutom...
    Hahaha, ja det väcker nog inte så stort intresse hos någon, snarare tankar om psykisk ohälsa. Meeen han kan ju försöka skoja lite fast det blev helt snett Glad
  • koas
    Gulletroll skrev 2011-07-17 13:21:12 följande:
    Det känns som många tjejer vill ha nån slags garanti typ redan innan man träffat killen. Å då e det ju som bäddat för besvikelse. Av egen erfarenhet så har jag lärt mig att inte ta det allt för seriöst utan mest se det som lite spänning och skoj i vardagen.
    Fast jag trodde faktiskt att de som klickar i "kort romans" är ute efter snabbsex eller kk. Kanske får tänka om där dåSkäms
  • koas

Har inte heller nån kravlista nedskriven, men jag undviker män med blöjbarn och de som vill ha barn. Känner mig klar med den biten.

• koas
    Anonym (Vågar jag nu) skrev 2011-07-17 17:00:01 följande:
    Har läst era inlägg men inte skrivit något. Jag har ännu inte vågat registrera mig på någon dejting-sajt ännu men tänkte kanske ta modet till mig efter sommaren. Fast ärligt talat så vet jag inte om jag vågar när jag har läst allt ni skrivit! Jag blir helt chokad av vissa mail ni har fått!

En fråga till er, ser man hur länge någon har varit medlem på sidan?

Skrev en annan tråd där jag ville ha erfarenheter från folk som nät-dejtade men där var det otroligt många lyckliga slut, det kanske är i den här tråden som sanningen kommer fram! Obestämd

Haha det är nog både och, den här tråden är ju till för att ösa skit på nätdejtingträsket även om en del annat diskuteras också, vilket är kul. Jag är bara med på HP och där ser man när de blivit medlemmar tror jag iaf.

Bli inte avskräckt, det är mycket kul också!!

• koas
    Gulletroll skrev 2011-07-17 21:31:27 följande:

Dagens roligast mail:

NN skrev:

Söt som citron

Haha och nästa blir:

sockersurGlad

• koas
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-18 23:47:18 följande:
    Får väl väga upp det hela med en liten positiv historia. Jag hittade en gammal kursare på HP. Han blev singel för en kort tid sedan. Kanske inte min drömman, men absolut en trevlig bekantskap.
    Honom ska jag definitivt ta en fika med en dag.

Så det finns trevliga, "normala" människor på HP också

En sån kontakt fick jag också, en fd jobbarkompis, jag tyckte det var jättejobbigt då han inte alls är min typ, han ville fika och bjöd mig på fest och jag visste inte riktigt om han menade allvar, om han ville vara mer är kompis? Det slutade med att jag inte hörde av mig Skäms. Och nu får undvika honom på stan.....

Ojdå, nu ser jag att jag neggar ner din fina positiva historia. Förlåt. Glad

• koas
    Glädje58 skrev 2011-07-24 13:56:07 följande:
    Är man seriös kan det väl inte vara så svårt att vänta fyra fem sju gånger innan man har sex (det blev många siffror här :)
    Jo det kan man, men varför? Om man känner för sex så kör på bara! Som nån skrev innan, drar han efter det så är det bättre ju tidigare det händer.Glad Och då har man ju fått ut nånting av det själv också.
  • koas
    Baginbox skrev 2011-07-29 20:33:58 följande:
    Jo, jag förstår att hon tycker olika saker är kul. Jag associerar inte det till sex direkt heller men liksom, om man är på en dejtingsajt, vill träffa någon, "fråga om du vill veta något.." Hallå.. Vad ställer man för fråga där?

Jo, man lämnar över allt till den som ev är intresserad. Mähän! Jag för min del finner det tämligen ointressant. Tala om vem du är kvinna! :) Ena stunden ska vi tillfredsställa era önskemål, nästa ska vi lista ut dem också..

*Mia skrev* Hej
    Kul att just du tittade in på min sida. Att beskriva sig själv är så svårt så fråga istället. 

Där satt den! Ja, då frågar jag..

Hur.. e vädret där?

Får I möe snö te ventern?

Har dina barn overaller på ventern? Jaha nähä, dom går i nian ja... jinns då ja..

Har du katt? Allergisk, oj.. kaniner e inte te å tänka på då heller?...

Vad jobbar du med? Förtidspensionär, oj.. ä du sjuker? inte det..utarbetad..socialen..jaha..utbränder.. Förstår..

Tycker du om å ha rolit då? ..Du brukar spela bilbingo mä grannen ja.. dä ä rolit. Å Loket var där i fjol ja.. Rolit..

Det är inte lätt minsann...

Ja, nä ja ä rätt bra mä..fråga om du vill veta nåt...

Jag har faktiskt provat ibland (män gör också såna pres.). Ställt nån fråga om intresse eller så, då får man svar på frågan, men inget mer. Sen väntar de liksom på att man ska fråga nåt mer....Flört

Därnånstans försvinner intresset helt.

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)