• Baginbox

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Kunde inte hålla mig. Skrev en artig och välformulerad utveckling av min tidigare korta kommentar till henne. Ska bli väldigt spännande att följa fortsättningen. Det roliga i sammanhanget är att hon söker en riktig vuxen seriös karl...

• Baginbox

Trist, det blev bara någon gapig harang på obegriplig svenska och blockering. Hon är inte svenska om det nu är en förmildrande omständighet...

• Baginbox
    Päronskrutt skrev 2011-07-18 00:35:49 följande:
    Jo det behövs mer män i denna tråd, du och Fredrik72 är ganska ensamna
    Åtminstone som inte är anonyma. Men det var bra med denna tråd. Nu fick man lite perspektiv på fenomenet i helhet på nåt sätt. Förra svängen jag hängde på dejtingsajterna tog jag mer vid mig av de svar man fick eller uteblivna svar. Nu är iaf jag mer luttrad och denna tråden visar ju att det finns en hel del märkliga människor därute vars ageranden inte bör tas på för stort allvar.
  • Baginbox
    Päronskrutt skrev 2011-07-18 01:08:33 följande:
    Jag har en killkompis som är aktiv på HP och han tar väldigt illa vid sig när tjejjrna inte svarar på hans mail och flirtande. Har försökt förklara hur vissa killar uppför sig och att det tyvärr oxå gör att man som tjej "dissar" även bra killar av bara farten.
    Det är ju inte er personligen(eller oss- detta gäller ju tjejjer oxå) det handlar om för när man blir "dissad" så är det ju av en person som inte lärt känna en ordentligt och då mpste man försöka att inte ta åt sig. 
    Precis. Det var lite svårt att undvika det i början. Man kände det som att man bjöd upp till dans men blev synad uppifrån och ner så fick en fnysning till svar. Jag vet inte men jag tror inte att de skulle göra så öga mot öga. Kanske är det anonymiteten som gör folk sådana. Samtidigt är det lite "roligt" många av dem man såg aktiva för ett halvår,ett år sedan är forfarande på jakt. Då skulle man ju tro att man ändrar lite på något när man inte får napp, men nope. Lika arroganta idag som för ett halvår sedan :)

Jag märker ändå en klar skillnad idag mot innan, mest beroende på min profiltext tror jag. Kort och enkel. Inga långa kravspecar på hur hon ska vara och ingen lång beskrivning av mig och mitt liv.
  • Baginbox
    Greenstrange skrev 2011-07-18 01:14:13 följande:
    Trist att se hur dåligt det funkar för många. Jag nätdejtade för något år sedan och tyckte det funkade förträffligt. Träffade en del tjejer (vettiga sådana) och mejlade med fler. tja, det blev som det blev och är särbo sedan snart två år.
    Jag använde mig av en betalsajt, inbillade mig att de som är på den är lite "seriösare" men visst fanns det en del spån där också men de slapp jag träffa.
    En lustig sak var att jag efter ett tag slutade skicka till tjejer (blinka o allt vad det hette) eftersom det gav så extremt dåligt gensvar.
    Koncentrerade mig istället bara på de som kontaktade mig. Är det fler killar med samma erfarenhet?
    Absolut. Det är ytterst sällan som jag kontaktat någon som det blivit någon form av kontakt med. Av de jag har kontakt med idag så har alla, tror jag, kontaktat mig först.
  • Baginbox
    Anonym (sa) skrev 2011-07-18 08:47:02 följande:
    självklart är "skitstövelbeteenden" inte könsbundna heller! Finns störda och rötägg av båda kön. Men bara nyfiken, varför du undvek att meddela dina synpunkter på den där skitelaka och meningslöst dumma kommentaren?  Jag var så förut, men nu säger rakt ut ifrån om någon är elak. Säger som jag känner, att det var djävligt elakt sagt, å ber dom fara å flyga. Är mkt skönare, än att bara svälja skit, känner jag. Sen kan man ju med fördel blockera dom efteråt.
    Jag kunde inte hålla mig utan skrev senare en välformulerad artig kommentar om vad jag tyckte om hennes svar. Jag påpekade, artigt, att hon kanske inte var i den positionen att hon borde fälla kommentarer om andras utseende. Dessutom skriver hon att hon är en troende människa... Ödmjuk och andlig så det förslår... :) Det sköna för idioter är att de inte förstår att de är det :)
  • Baginbox
    Anonym (knubbis) skrev 2011-07-18 17:36:47 följande:
    jaha... jag chattade med en kille igår, allt var bra, det var kul att prata med honom och han verkade riktigt intresserad. Sen gick han av ett tag, kom tillbaka och sa några meningar, jag sa något och sen försvann han för att aldrig höra av sig igen, som det verkar. Himla konstigt!
    För att aldrig höra av sig? Det var väl igår skrev du? Han kanske gick och la sig, eller drog ut på fest...
  • Baginbox
    Glädje58 skrev 2011-07-18 22:13:52 följande:
    Då är det troligtvis inte copy and paste i det här fallet  Skrattande
    Var inte för säker på det...
  • Baginbox
    Glädje58 skrev 2011-07-18 23:06:57 följande:
    Fråga hur i all världen han fick ihop en sån text. Vad är det för drog han använder som slår ut hans förmåga att skriva nåt vettigt?
    Jag vill ha samma, kan vara gött att flyta ut i det blå ibland :)
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)