Inlägg från: Päronskrutt |Visa alla inlägg
  • Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym skrev 2011-07-14 18:46:20 följande:
    Jag var på dejt en gång.. Hade snackat ett tag. Vi sitter och pratar och det är trevligt. Mitt i min mening, säger han " nä, ska vi ta och knulla lite?" Jag blev aningen chockad. Hur knullar man lite förresten ?:p
    Hahahahahahahahahahaha
    Oftast brukar de ju som sagt vara kaxigare bakom tangentbordet men i och för sig är de för på ang sex så brukar jag blocka dom
  • Päronskrutt
    Baginbox skrev 2011-07-14 19:20:46 följande:
    Man undrar lite, så här när vi nu talar lite om ämnet lite från sidan, vad i en profil får er att ta kontakt? Vilken typ av kontakt (flirt, mail) är såpass intressant att ni faktiskt svarar? Vad står det i det första mailet som gör att ni svarar med intresse?
    Det är jätte olika men nån som alltid får svar på  mail är han som skriver nåt personligt som visar att han läst min pres....
  • Päronskrutt
    Baginbox skrev 2011-07-14 19:31:43 följande:
    Jag svarar alltid om någon läst pres och kommenterar eller frågar, annars också iofs :) Jag tror ju att andra gör likadant men ett personligt mail som precis visar att man faktiskt läst och blivit intresserad verkar ha mindre chans att få svar. Eller så är det utseendet som gör att det inte kommer något svar. Eller så drunknar ens mail i mängden..
    Det är nästan lättare att säga vem som INTE får svar :
    Han som inte har profilbild, han som skickar att standard mail (likadant till alla)han som har en kravlista på sin presentation,han som har spännisbilder,han som skickar msn,telefonnummer eller facebook i första mailet.
  • Päronskrutt
    Anonym (less) skrev 2011-07-14 21:50:44 följande:
    Har en rätt rolig mailkonversation med en kille just nu:)
    Efter några mail frågade han om jag hade lust att ses nån dag, visst jag hittar gärna på nåt kul. Vill du mysa? Hm nä jag vill inte mysa på första dejten... Nu försöker han övertyga mig om alla fördelar med att mysa;läs ligga direkt o jag försöker övertyga honom om varför inte!! Haha
    Hahahahahahahahahaha
  • Päronskrutt
    Anonym (sa) skrev 2011-07-15 09:26:23 följande:
    å så visade sig killen jag pratade med vara gift..??? Fast tydligen är dom inte skrivna på samma adress. men när jag googlade honom så har nån skrivit om honom på en blogg, och han och hans fru har tydligen haft ett on/off förhållande i några år. Äh...  HP suger. Tycker jag ärligt. Men det kan nog vara olika från stad till stad, skulle jag tippa. Just i min stad är det superlite manliga singlar, till skillnad från en del städer som är mindre än min.. ?? Men men..  Äh. Ids inte pyssla med det här mer på ett tag, känner jag. har viktigare saker att göra i mitt liv.  *kastar in handduken*
    Hur fan du kan han vara då som lämnar ut sitt namn ??

Visst suger det ibland och man behöver en paus men sen är det back on track igen.
  • Päronskrutt
    Mamsis skrev 2011-07-15 20:11:46 följande:
    Fick höra häromdagen att minst 30-40 st måste man räkna med att dejta innan man hittar någon. 
    Jag har hört 12 st...fan jag kommer aldrig hinna med så många har ju tre barn på heltid och ett heltids jobb
  • Päronskrutt

Här har jag varit borta ett dygn och har massor att läsa igen, vad roligt att tråden går framåt.

Har en trevlig kille på gång som gärna vill träffas ikväll, får se om jag orkar är lite trött och seg efter gårdagens after work......

• Päronskrutt
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-16 16:08:44 följande:
    Häng på min tanke om att dejta 12 st förbihållslöst och se vad det ger :) Antalet var eg 10 från början men så hörde jag detta med 12.  Jag är ju som jag avslöjade idag lite hooked på en speciell kille som har funnits i mitt liv länge. Det var han som föreslog att jag skulle ge mig uit i nätdejtingdjungeln.Detta efter att det blev tydligt att våra känslor för varandra blev allt djupare. Livrädd som han är, och lika rädd är ju jag :) Svårt när man är så goda vänner och redan involverade i varandras liv.

Jag är mamma 24/7 365 dagar om året vilket inte förenklar, men jag har ett bra nätverk som hjälper mig så jag kan gå på lite dejter. Plötsligt blev mitt liv också desto roligare. Jag som älskar att träffa människor och gå ut har nu sedan starten kommit ut extra mycket och njuter av det :)

Trist bara när dejterna gör så att självförtroendet sviktar, men sedan den här tråden kom så mår jag mycket bättre. Kan också ha att göra med att jag hade lite bättre flyt på min senaste dejt :)
    hahaha hänga på din tanke om att dejta 12 jag är uppe över det tror jag och har kanske nr 14 på gång. Han är på som sjutton NU innan vi träffats hoppas att det fortsätter så efter att vi träffats oxå. De senaste två dejterna har ju bara försvunnit sen första dejten, den ena tom pausade sitt medlemskap och då var jag hans första dejt hahahaha
  • Päronskrutt
    Anonym (loser) skrev 2011-07-16 10:35:17 följande:

Nätopia, du och jag verkar ha gjort samma resa . Jag blev också väldigt förtjust i "Hemligheten" och blir också väldigt lätt kompis med killar.  Sen jag fick mitt barn har jag dock hållt mig borta från dejtingsvängen men nu är det dags igen. Hoppas att jag har lärt mig något om mig själv efter att ha läst boken och efter att jag har fått uppleva RIKTIG kärlek med mitt barn, men det tror jag. Jag kommer nog att köra en liten kombi av dina och Gulletrolls råd, raka rör med inslag av mystik .

Jag sa att jag skulle uppdatera här för några dagar sen. Och jo, svaren trillar in nu när jag har status "kort romans" på HP. Jag har inte ens bild men får alla möjliga förslag, vafan är folk helt desperata? Några vettiga också, tack och lov!

Jag sa ju att du skulle få napp om du ändrade till "kort romans "
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)