• Baginbox

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Jo, jag förstår att hon tycker olika saker är kul. Jag associerar inte det till sex direkt heller men liksom, om man är på en dejtingsajt, vill träffa någon, "fråga om du vill veta något.." Hallå.. Vad ställer man för fråga där?

Jo, man lämnar över allt till den som ev är intresserad. Mähän! Jag för min del finner det tämligen ointressant. Tala om vem du är kvinna! :) Ena stunden ska vi tillfredsställa era önskemål, nästa ska vi lista ut dem också..

*Mia skrev* Hej
    Kul att just du tittade in på min sida. Att beskriva sig själv är så svårt så fråga istället. 

Där satt den! Ja, då frågar jag..

Hur.. e vädret där?

Får I möe snö te ventern?

Har dina barn overaller på ventern? Jaha nähä, dom går i nian ja... jinns då ja..

Har du katt? Allergisk, oj.. kaniner e inte te å tänka på då heller?...

Vad jobbar du med? Förtidspensionär, oj.. ä du sjuker? inte det..utarbetad..socialen..jaha..utbränder.. Förstår..

Tycker du om å ha rolit då? ..Du brukar spela bilbingo mä grannen ja.. dä ä rolit. Å Loket var där i fjol ja.. Rolit..

Det är inte lätt minsann...

Ja, nä ja ä rätt bra mä..fråga om du vill veta nåt...

• Baginbox

Skit öses härmed på alla *tänkte skriva kärringar, men det gör jag inte* som på E-K häver ur sig *rampljusinlägg* stereotypa, manshatande floskler som om det är ok. Nedvärderande litterärt handikappade kärringar sitter och skriver på en dejtingsajt inlägg modell: män är som toaletter, ett evigt städande och sen kan man skita i dem. Jag menar.. hallå.. fått napp på den?

• Baginbox
    etanol skrev 2011-07-29 22:58:00 följande:
    Hahahaaa, Är det "glinkt" där du bor?
    Sorry, men "glinkt"?
  • Baginbox
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-29 22:58:37 följande:
    *asg*

Två frågor bara... Hur gamla är de som skriver så och vad gör de på en dejtingsite?
    De skriver att de är allt från 35- 55 och vad de gör på dejtingsajten är för mig en gåta. Jag förstod nånstans att vi gubba var vilseledda av grupp8-fanatismen men geezz.. Hur fan kan vi ta sånt?

Det märkliga är att skriver man tillbaka och har synpunkter så dissas man? Hallå?! du pyntar för att vara här och hitta en man du kan älska!....Omgruppera och fundera ut en ny strategi..!

Så, nu har jag spytt ur mig mitt hat :)
  • Baginbox
    etanol skrev 2011-07-29 23:28:04 följande:
    Hahahaaa, trodde du var värmlänning....Råkade ut för det när jag ute och åkte bil en gång;

Det är GLINKT, skrek en v-länning

Jag fattade ju inte nåt?

Ja, jag blev varse om att det betydde HALT..Höll på att gå åt pipsvängen =)
    Aha! Jag samlar lite på uttryck och språkliga egenheter så den noteras tacksamt! Har aldrig hört den förut :)
  • Baginbox
    HäxanSurtant skrev 2011-07-30 00:42:26 följande:
    I en borttappad håla utanför stan..
    Finns en mamma med ett barn..

Barn i all ära, man håller dom kära
    och oftast väldans nära..

Men någonting saknas och fattas..
    En man som vet hur en kvinna skall rattas...

Med humor och humör..
    Vi varandras dagar gör...

Med glimt i ögat och en ryggsäck över axeln,
    Kan vi försöka fånga den största braxen..

Allergiker är bara till besvär..
    Så det är bra att tåla päls om man är här...
    -------------------------------------------------- ----------------------------------------------

Ja detta är då min press. Helt seriöst så känner jag inte för att basunera ut precis allt om mig själv, det gör jag så bra här inne

Sen min bild, ja den kan nog andra ge kritik för bättre än vad jag kan tror jag.
    Love it. Jag backar min ålder nåt decennium.. Ska kolla ditt ålderskriterium...

wow... din rimförmåga skulle jag kunna "ha användnng för"  ok om jag pmar dig framåt hösten?
  • Baginbox
    HäxanSurtant skrev 2011-07-30 01:00:54 följande:
    Brukar få rimma åt vänner vid jul och när de köpt presenter för folk som fyller jämt och lite sånt

Minns inte vad jag satte på sidan alls faktiskt, det är så få som verkar bry sig ändå..

Du får absolut PM:a jag har rimmat för alla möjliga gåvor, stora som små, en kompis har alltid rim vid jul, det har vi nästan aldrig haft, jag rimmar för henne jämt eller har gjort i 8 år iaf, fast det tror jag inte hennes familj vet om
    Tack, fast det blir inte julklappsrim.. Tänk Karl-Gerhard. :)
  • Baginbox
    HäxanSurtant skrev 2011-07-30 01:17:35 följande:
    Ett revy galej Tyst *panik*

Fast samtidigt så blev jag ju makalöst nyfiken
    Relax :O)  Det är bara jätteseriöst :) Bra textskrivare är sällsynta så klura lite på din kammare :)
  • Baginbox
    HäxanSurtant skrev 2011-08-01 16:02:07 följande:
    hahahah detta är min vanliga profilbild, har haft den i många år, men byter ibland.

Kom hit och pumpa istället
    Shit, jag var helt säker påatt jag kommenterade den där häcken men vid närmare kontroll gjorde jag inte det. Eller hittade inte iaf.. Men gode värld och snygga du.. byt tillbaka.. oj.. tillbaka..bak..tänkte inte på det men please. eller nåt.. You're my reason to be here :)
  • Baginbox
    HonSomVet skrev 2011-08-10 22:42:47 följande:
    Fast ponera att det finns 5000 aktiva på en sajt, (förmodligen jääävligt positvit uppskattat) och sedan har man fått mail av ca 500 av dem, 2500 till har besökt ens sida men bara traskat förbi för att de inte fann en intressant, resterande 2000 bor någon heeeelt annanstans än i min stad eller ens län och är precis lika begränsade som jag - ja dvs vill helst träffa en som bor här. Ja då var det det liksom.

Människor på dejtingsajter "tar slut" liksom. Det finns inte hur många som helst och de som redan har varit på ens sida och som man kanske inte svarat, skriver sällan igen. Till slut ekar inboxen ganska tom.

De första två veckorna fick jag nog uppskattningsvis 250 mail, värst de första dagarna. Men sedan är man inte längre nyhetens behag. Men jag orkar sällan söka aktivt. Jag är lite trött på internetdejting. Eller så är jag inte redo att dejta. Fast nej, jag ogillar det egentligen. Blä.
    Härligt med logik :)
  • Baginbox
    Anonym (Hmm) skrev 2011-08-11 08:25:30 följande:
    Nä nu är det slut på pojkar på nätsidorna. Finns inga nya, gått laget runt Så är det ju, de TAR slut. Och när nån ny dyker upp så brukar det va nån som söker sex.

Surrat tre kvällar med en som är kanon på alla sätt och vis: ålder, bostad, intressen, utseende osv. Han har dessutom humor och känns riktigt, riktigt spännande. Och vad händer? Jo, han skriver 2 meddelanden per kväll med 3-4 timmars mellanrum. Känns ju inte som att han är SÅ jätteintresserad då

Less på detta. Lär inte hitta nån. tror jag får söka flickor istället, verkar ju finnas en del som söker relationer på nätet
    2 medd per kväll... Det är inte jättelite. Han kanske gör annat än att sitta vid datorn. Det skulle jag inte hänga upp mig på. Se till att träffas så snart som möjligt istället för att gå och undra om han är intresserad.
  • Baginbox
    Henkan skrev 2011-08-11 10:32:33 följande:

Om jag nu är så bra så är det otroligt svårt att förmedla det på ett bra sätt. Man kan inte skriva det rakt ut på sin profil utan man måste linda in det ganska långt in i en konverstaion för att inte framstå som skrytare.

Det gör att det blir svårt att visa vem man egentligen är i ett tidigt skede tycker jag... Någon annan som upplever samma problematik som mig?

Ja och det är, tror jag, för att i en "predejtkonversation" måste man vara helt rätt på det hela tiden. Inte för på, inte för av. Skriva för att väcka nyfikenhet. Vara intresserad men inte för intresserad. Tala om neutrala saker utan att vara klyschig etc. etc. Man vet att det man skriver vrids och vänds på, analyseras (åtm av det man förstår i denna tråden), så det gäller att balansera rätt.

I en tråd som denna uttrycker man åsikter och tankar på ett helt annat plan och egentligen säger det mer om en som person än det mesta man kläcker i en "predejtkonversation". Man visar en annan, kanske i viss mån djupare, sida av sig själv eftersom man inte har något "vinstintresse" här.
  • Baginbox
    Henkan skrev 2011-08-11 11:25:09 följande:
    Det där har jag inte ens tänkt på. Jag är mig själv och frågar det jag vill fråga, säger det jag vill säga osv. Jag har ju endast hållit på (med nätdejt) i knappt två veckor men har några riktigt trevliga konversationer igång som det är nu.

Jag är dock osäker på hur länge man ska vänta med att träffas (här verkar det ju gå tokfort så det stressar en del). Varför ska man hålla på att visa en fejk sida av sig själv innan man har träffats? Är det vanligt måntro?

Jag är ju alltid mig själv och behandlar andra som man själv vill bli behandlad... Duger det inte längre eller vad?

Jag gjorde misstaget i början av mitt nätkontaktande att vara ärlig och skriva precis så öppet och rakt som jag själv skulle uppskatta att andra skrev till mig. Gick inte alls. Nån enstaka funkade det på men de flesta flydde. Behöll dock en lång kontakt med en som det aldrig skulle funkat med ändå pga avstånd och då försvann liksom det där med att bli ett par och allt blev helt avspänt och vi kunde prata om det mesta. Mycket trevligt.

Numera har jag en helt annan approach och det funkar betydligt bättre. Efter ett tag kan man börja öppna sig lite mer men jag gör det aldrig innan motparten gjort det. Korta mail. Några frågor, gärna med en humoristisk ton. Inte några uttömmande livshistorier och ffa inget snack om ex.

Tror man ska försöka träffas så snart som möjligt. Att maila med en eller flera personer i månader för att upptäcka att det inte alls funkar vid en träff känns lite meningslöst och bortkastad tid lite.
  • Baginbox
    Anonym (detgårskitdåligt) skrev 2011-08-11 12:18:54 följande:
    X-man

jag kör på att vara just mig själv. Pang på rakt på sak och tål inte människan jag skriver till det så är det ingen som skulle stå ut med mig nän längre tid. Jag är ute efter något seriöst, men med 3 små barn har jag inte all tid i världen att hålla på att dejta folk som är osäkra.
    Jag vill ha någon framåt, glad man med humor och som klarar att jag är rätt så rak och härligt ärlig som jag är.

Jag är ingen söt liten tjej som fixar naglar, lägger all min tid på smink och kläder och absolut ingen som sitter och är vän och blid....jag rapar och svär och är väldigt rolig....tycker jag själv då. Men det verkar inte ggå hem hos grabbsen

haha
    Jag menar inte att man ska vara någon annan än sig själv. Tvärtom. Man kanske inte ska visa upp hela registret i första mailet bara. Inte skriva sin biografi heller direkt.
  • Baginbox
    ETSS skrev 2011-08-11 15:28:55 följande:
    Här kommer en dum fråga från en som inte nätdejtar men som ramlat in här ändå:
    Varför gör ni det?
    Ingen sarkasm eller något från min sida, jag har prövat ett kort tag för några år sedan, men förstår egentligen inte vitsen, är utbudet dåligt? Vill ni inte hellre träffa människor direkt IRL? Känns det säkrare om man börjar dejta via nätet?
    Är mycket tacksam för svar Glad
    Problemet för mig och säkerligen många fler är att med heltidsjobb, barn, hus och hem blir det väldigt få tillfällen till synd. Bor man som jag på en liten ort är möjligheterna att träffa någon på lokal eller nåt annat liknande ställe mycket begränsad. Återstår antingen en klassisk kontaktannons eller att föda dejtingsajterna.
  • Baginbox
    ETSS skrev 2011-08-11 15:49:12 följande:
    För mig känns det så viktigt att faktiskt träffa människor på riktigt, och krogen känns som ett dåligt alternativ och jag misstänker att nätdejting är lite samma fast ändå olika, fast jag kan ju ha fel.
    Folk är oftast relativt nyktra på sajterna och då är det lättare att kommunicera :) Det blir mer grottmänniskolikt på krogen...
  • Baginbox
    HonSomVet skrev 2011-08-12 22:14:55 följande:
    Jag fick mail av en glamour-fotograf på HP idag. Spännande. Han skrev också att han läst min profil och att jag verkade "ganska okej". Kyss
    Glamourfotograf.. såpass..  Den skulle jag gått vidare med :) HP rules... 'Ganska' OK.. vad mer kan man begära liksom typ ba.. Ja måste ba byta approach tro ja, typ..
  • Baginbox
    HonSomVet skrev 2011-08-12 22:41:34 följande:
    Hehe. Fast jag tror inte att han var intresserad av att fotografera mig. (Han förklarade bara vad han arbetade med.) Eller eh.

Han bor förrsten i Sthlm. Ifall tjejorna vill ha fler till sin öl-dejt.
    Eller eh... hans kamera kostade säkert 3995 bagis med blixt.. Nä, men inte alls intresserad så men ja men ok då. Vi skjuter en serie.. om du vill... nämen, du behöver inte lätta på toppen, fast det är ju snyggare..
    Jösses, man är i fel bransch... helt klart..

Seriöst, köper ni verkligen en sådan snubbe?
  • Baginbox
    etanol skrev 2011-08-14 21:16:07 följande:
    Skulle behöva nån backup...han verkar FÖR bra...fast bra liksom...

Damn, så rädd och ovan jag är
    Var inte orolig. Du hittar säkert nån defekt snart ska du se ;)
  • Baginbox
    Sofia1970 skrev 2011-08-14 22:16:25 följande:
    Det finns inga defektfria människor så är det bara. Frågan är om defekterna är såna så man tycker fördelarna överväger.
    Precis så är det. Man söker den med defekter man kan stå ut med. Ibland är defekterna t o m lite charmiga :)
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)