Inlägg från: Anonym (Dejting) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dejting)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Det ska bli intressant att se om "min" date kommer att höra av sig. Det vill jag gärna. Vill ha mera sex med honom. Fast det kommer ändå inte att se förrän till helgen då jag är inte barnfri på hela veckan. Om det nu blir något.
    Nu går jag och lägger mig. God natt allihopa!

• Anonym (Dejting)
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-25 11:42:11 följande:
    På det sättet gillar jag Shakemyworld bättre. Där är det aktiviteten som står i fokus och man lär känna folk lite mer otvunget. Både på för- och efterdiskussioner och på själva aktiviteten.     
    Jag fick intrycket att den sajten är mer för barnfri eller i a f för dem som har möjlighet att besöka såna events. Vi som har barn på heltid är för alltid förvisade till nätdejting :) För även om man är barnfri ibland och vissa helger så är det svårt att klämma in nån aktivitet. Är medlemskapet gratis? Misstänker att den inte är det, va?

Jag har provat Speedflirt i IPhonen. HELT värdelöst. En svarade!!!
  • Anonym (Dejting)

Hej!

Gör en liten uppdatering. Helgdaten hörde av sig idag på sms. Nu har vi messat lite fram och tillbaka om helgen som varit. Jättetrevligt. Får se vad som händer

• Anonym (Dejting)
    Anonym (sa) skrev 2011-07-25 16:46:14 följande:
    Ok. Här kommer ett mail jag faktiskt fått(hittar inte på!!) på en dejtingsajt:

"Hej Juno!

Tror du och jag hade passat fint tillsammans!

Lite om mig;
    Jag bor för tillfället hemma hos morsan, jag struntade i att betala min räkningar, så jag blev vräkt hahaha. Men det är bra här, jag var ändå trött på att bara äta färdigrätter, nu lagar mamma min mat och diskar åt mig osv.. Skööönt :D Sedan är det bättre hastighet på internet här också, och det är bra för mig jag älskar tv-spel, sitter minst 8-9 timmar om dagen ofta längre än så. Jag är arbetslös, orkar inte jobba. Får inte ens pengar från soc bara för jag inte heller orkar söka jobb. Förutom att spela tv-spel så tycker jag även om att titta på film, sen ibland bygger jag feta grejer med lego ( INTE barnsligt) håller just i detta nu på med en modell av rymdskeppet i Star Wars.

Vad jag söker hos dig:

Såklart vill jag att du ska ha goda kök/städ-egenskaper. Du får gärna vara ganska rik, då jag helst inte vill jobba. Se väldigt bra ut, vilket du gör ;) ;) ;)

Hoppas på ett positivt svar!
    May the force be with us ;) / Johan"

....................  Förvånad
    Hahaha! Dagens garv!
    Glädje58 skrev 2011-07-25 16:53:51 följande:
    Varför inte föreslå att även du flyttar in till hans morsa Skrattande
    JA! Skriv så!
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-25 17:14:56 följande:
    Och jag ber att få göra avbön. Jag hävdade att jag inte ville dejta någon söder om tullarna. Och så har jag idag fått en väldigt trevlig kontakt med en kille i Malmö. Jag tröstar mig med att han inte bor i Smygehuk i alla fall. Och så tar jag väl tillbaka igen när jag upptäcker alla hans fel och brister. För visst måste han ha en hel del? Det måste han väl?
    Klart han har. Fast då kanske du blir besviken. Är han beredd att komma till Sthlm då för att träffa dig eller ni kanske inte har kommit så långt ännu?
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-25 17:12:29 följande:
    Jag har varit på flera aktiviteter med barn via Shake. Men det är klart att det gäller att det ska passa i tid och sånt. Men det anser jag är ännu svårare med "vanlig" nätdejting. Då är jag låst varannan vecka. Med Shake har jag åtminstone möjlighet att hitta på något tillsammans med andra singlar även om det är barn-vecka. Det är ju lite samma om man har barn på heltid. Det blir väl fler tillfällen att träffa någon om man vid några tillfällen kan ta med sig barn.

Och jo det kostar om man vill kunna boka aktivitet och skriva. Men det fina i kråksången är ju att man kan se samtliga aktiviteter i alla fall. Nu tex är det över 200 singlar som ska ut till Grinda snart. Vid såna tillfällen brukar det hänga på många som inte är betalande medlemmar men som har sett aktivitetet på sajten. Det är ett sätt att se var det kommer att befinna sig en massa singlar helt enkelt.   

Det låter ju bra men mitt yngsta barn som jag har på heltid, är 2,5. Det blir pannkaka av alla aktiviteter med tanke på att man ska försöka spana på nån. Nej, då blir jag bara blyg om det är så mång att välja emellan där För då kommer det att kännas som om man håller på att bli granskad av ännu flera än ett par ögon som på en date.
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-25 18:21:07 följande:
    *harkel harkel*

Återkommer nu med en delrapport efter 14 sms och en timmes telefonsamtal. Skäms

Jo... vi har pratat om att träffas redan. Fast jag ska i såna fall komma ner till honom. Han bor ju så nära Köpenhamn! Det måste man väl få utnyttja! 
    Det var inte illa! När ska du dit då? Ska du ta in på hotel?
  • Anonym (Dejting)
    Greenstrange skrev 2011-07-25 20:43:00 följande:
    Jag har hört att det finns trevliga killar utanför tullarna... men det kan ju vara ett rykte också
    Vilka tullar menar du då?
  • Anonym (Dejting)
    Vent b skrev 2011-07-28 13:02:08 följande:
    Undrar om det är någon skillnad på olika dating sidor - finner ekontakt tråkig och utan resultat, trots att man ser bra ut och ägnat tid åt en bra presentation.

Ser att några nämner HP, vad är det förkortning på?
    Sedan vart det någon som skrev om edarling, vilka är era erfarenheter?

Spelar det någon roll vilken dating sida man väljer? åsikter!!!
    Tog ett titt på match.com - kanske man skulle prova lyckan igen att finna någon.
    Håller med dig om ekontakt. Det är nästan helt dött där. De flesta killar verkar vara från Skåne, typ.
    HP=www.happypancake.se Det är mer liv där tycker jag.
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Vilse) skrev 2011-07-28 20:41:07 följande:

Hur mycket ljuger folk då och vad ljuger de om? Jag ar fått mess från män som ser ut att vara åtminstonde 10 år äldre än vad de påstår.
     Jag tycker själv det känns lite jobbigt att behöva lägga in postnummer eller kommun jag bor i när jag presenterar mig. Jag har ett sånt jobb så väldigt många i min kommun känner til mig både från bild och namn. Jag vill ut och dejta lite, men inte ha det på förstasidan i lokalblaskan liksom.

Men det syns ju inte, ditt postnummer. Endast staden och länet. Annars kan du skriva i profilen att du inte vill lägga ut en bild pga .....men mailar den gärna.
  • Anonym (Dejting)
    HonSomVet skrev 2011-07-28 21:45:14 följande:
    Skaffa en ny profil och skriv till honom.
    På e-kontakt (den sajten där de båda är) måste man vara betalande medlem för att kunna skriva. Känns en aning för dyrt
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)