Inlägg från: Anonym (Dejting) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dejting)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym (Desillusionerad) skrev 2011-07-28 22:24:53 följande:
    En sak som jag har upptäckt och som är så avtändande är de som dejtar flera personer samtidigt. Jag tycker inte det är ok. Har man haft en dejt och planerat att träffas igen för ytterligare en dejt vill man ju inte att den andre ska hålla på och dejta med andra? Man vill ju ha exklusivitet under den tiden man dejtar eller är det bara jag som tänker så. Har svårt att förstå att man kan dejta flera i rad under till exempel en helg. det är ungefär som om man ska välja diskmedel på Ica. Kan bli fruktansvärt sårad när man upptäcker detta och inte själv har dejtat andra under tiden, men jag är väl känslig. Som småbarnsförälder är det kanske så man måste göra för att få det att fungera. Det vet jag ju tyvärr inte så mycket om.

Som singel och 30+ känns det många gånger som att förstahandssorteringen har försvunnit och man är lämnad till andrahandssorteringen och de som är lite defekta på något sätt. Jag vet ju i och för sig att jag är en bra kille så det borde ju finnas åtminstone en vettig tjej även för mig. Nu orkar jag inte leta efter henne på internet i alla fall. Känner dock en av de som jag dejtat som har lyckats träffa den rätte på nätet.

Ursäkta om det blev för långt, men jag ville bara ösa ur mig skiten.
    Så är det för oss som har barn vv eller ännu värre, på heltid. Då försöker jag boka flera dejter de dagarna jag är barnfri. Jag berättar dock inte det för de jag dejtar så klart. Har du råkat ut för tjejer som öppet sagt det? Det är inte så smart. Och ja, du är känslig.

Varför tycker du att du som är 30+ och barnfri är ett andrahandsval? Det är ju guldläge för dig, bara välja och vraka!

Håller med dig fullständigt om detta mailande fram och tillbaka. Jag mailade så med en kille i säkert en vecka, sen tröttnade jag när det inte kom nåt förslag på att ses från honom. Samtidigt hade jag mailkontakt med två till men då hade vi bestämt när vi skulle ses, så då var det logiskt att vi försökte uppehålla kontakten.
    Föreslå för tjejen du mailar med att ni ska ses. Fast nu ska du ändå lägga ner, så det är ingen ide. Synd!
  • Anonym (Dejting)
    Baginbox skrev 2011-07-29 18:44:10 följande:
    Är så jä-la trött på pres där det står usual random två rader, "glad tvåbarnsmamma som gillar att ha kul"  och "fråga om det är något mer du vill veta". Duh... Är det nåt kodord för nåt jag inte fattat? Ska man skriva och fråga vad det kostar eller nåt?
    Haha! Så skulle jag också tolka det, att hon tar betalt *asg*
  • Anonym (Dejting)
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-30 12:32:40 följande:
    Ska jag vara helt ärlig så hade jag nog inte orkat läsa allt. Försök att korta ner det lite och ta ut det väsentliga.
    Det finns nog ingen kurs som kan fixa humorn
    Tricket är nog bara att inte ta sig själv på så stort allvar.
    Håller med BBB här. Jag har inte förstått att du är man, Vent b.
    Skriv inte heller dotterns namn eller publicera några foton på dig och henne.
    När du skriver att du bor med din dotter, innebär det att du har henne på heltid eller deltid?

De här meningarna gillade iaf inte jag:
    Bryr mig inte så mycket om pengar och värdesätter fri tid.
    Huvudsaken är ju att vardagen går runt och att livet löper på med glädje ämnen.

Det får mig att börja tänka på att du inte gillar att jobba. Pengar är VIKTIGT vad man än säger. De ger trygghet. IMHO.
  • Anonym (Dejting)
    Vent b skrev 2011-07-30 13:25:24 följande:
    Lite off topic ...

Jag kan förstå dig, men tycker inte pengar är så viktigt när man har ordnad ekonomi, kanske man ska välja att uttrycka sig på ett annat sätt, samt korta ner och inte gå in med för mycket allvar.
    Alla borde ju ha en buffert med en månads lön och 300.000 till deras barn när de fyller 18 till 24 - min åsikt.
    Eller alternativt kunna belåna och hjälpa sina barn när dom blir äldre - en puch i rätt riktning.
    Minst sagt något slags sparande åt sina barn - kanske enklare med ett barn än om man har fler.

För så som samhällsutveckling är nu, så ser det dystert ut för våra barns framtid.
    Människor arbetar och sover bort den större del av livet istället för att leva, är annorlunda rörande detta, tycker livet ska levas om man har förutsättningarna för det.
    Jag håller med dig ang buffert och sparande åt barn men det är bättre att inte ta upp ämnet ekonomi i sin presentation alls. Bättre i så fall bara skriva som du gjort, att du har ordnad ekonomi. Det räcker.
  • Anonym (Dejting)
    Mamsis skrev 2011-08-01 11:26:11 följande:
    Jag gick dessutom med i dejtingklubben på facebook. Eller begärde iaf att få vara medlem.
    Låter intressant! Kan du länka, tack?
  • Anonym (Dejting)

Apropå hur man dissar på ett snällt sätt.
    Var på date i söndags, kände direkt att nej, här blir det inget. Orkade bara en halvtimme. Skickade ett sms till honom några timmar senare att "Hej! Tack för en trevlig date men jag tror inte att det blir något mellan oss. Lycka till i ditt sökande." Fick skit tillbaka på mail på dejtingsidan. Obestämd Blockade honom.

• Anonym (Dejting)
    giftfri skrev 2011-08-02 11:42:54 följande:
    Hmm, låter som du hänger på Mötesplatsen
    Nix! E-kontakt och HP. Denna kille var från E-kontakt. Ej svensk bör tilläggas kanske men uppväxt här. Antar att svenskar kan bete sig likadant.
  • Anonym (Dejting)
    giftfri skrev 2011-08-03 11:46:46 följande:
    Ok.., en sak är säker, skitstövlar å lögnare, av båda könen, finns företrädesvis på gratis eller lågprissajter, undantaget är väl Mötesplatsen som är rena soptippen.., så välj kontaktsajter som kostar framför billiga eller gratissajter.., är själv inte medlem på nåt annat än VictoriaMilan (rena slumpen, fick medlemskapet gratis när dom startade) å gör faktiskt ett återbesök på soptippen Mötesplatsen, men söker inget där, utan skriver bara brev till gamla kompisar.., tänkte försöka lura över dom hit
    Jag har varit medlem på match för ett tag sen och på mötesplatsen för ännu längre sedan. Nu har jag tecknat medlemskap fram till januari på E-kontakt och så är jag på HP, så det blir inga nya sajter på ett tag.
    Dejtar dessutom en kille nu. Är dock inte kär i honom men vi har det trevligt. Vi får se hur det blir.

För en månad sen började jag träffa en annan kille. Allt var bra, vi sågs några gånger, han var tom på en grillfest på min gård då det var några som talade samma språk som han, så jag bjöd honom också. Om nån minns så är det den killen som ljög om sin ålder (berättade om honom tidigare i tråden) Men sen försvann han. Jag är inte efterhängsen av mig utan fattade galoppen och hörde inte av mig heller. Raderade hans nummer och allt. Jag visste att han skulle med sitt barn på semester nånstans i Sverige. Igår så fick jag ett sms från honom om att han var tillbaka. Han ville börja träffa mig igen, och jag var rolig, snygg, intelligent, trevligt sällskap- you name it! Killen fick vad han förtjänade: jag skällde ut honom efter noter! Hans förklaring var att han är ovan att ha sitt barn på heltid och tyckte det var svårt, och veckorna gick och han hann inte höra av sig. Bullshit sa jag till honom! Han bad om ursäkt och om en andra chans. Jag sa att jag måste tänka på saken.

Så vad göra? Nu dejtar jag ju en annan. Och jag som hade börjat tycka om honom, den som försvann då.
  • Anonym (Dejting)
    giftfri skrev 2011-08-03 12:41:31 följande:
    Släpp det gamla å ge det nya en chans, du reagerar bara som de flesta andra gör.., d.v.s börjar fundra.., tänk om jag gör fel nu, kanske han är jätte bra, han var ju så fin, kändes så rätt.., men vill han dig nåt mer seriöst så söker han upp dig personligen, men fall inte för hans brevskrivande, det är mitt råd..
    Alltså, jag är av samma uppfattning, att hade han varit intresserad hade han tagit sig tid att messa mig. Det sa jag till honom också, att han inte ska bortförklara det med att han var så upptagen med sitt barn!!!
    Tack för din synpunkt. Men hur menar du att "han söker upp mig personligen"?
  • Anonym (Dejting)
    giftfri skrev 2011-08-03 12:52:09 följande:
    Ordagrant, att om han verkligen menar allvar så söker han upp dig å träffar dig öga mot öga..
    Men det går ju inte! Så gör man ju inte! I så fall ringer man! Eller?
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)