Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
Anonym (Desillusionerad) skrev 2011-07-28 22:24:53 följande:
En sak som jag har upptäckt och som är så avtändande är de som dejtar flera personer samtidigt. Jag tycker inte det är ok. Har man haft en dejt och planerat att träffas igen för ytterligare en dejt vill man ju inte att den andre ska hålla på och dejta med andra? Man vill ju ha exklusivitet under den tiden man dejtar eller är det bara jag som tänker så. Har svårt att förstå att man kan dejta flera i rad under till exempel en helg. det är ungefär som om man ska välja diskmedel på Ica. Kan bli fruktansvärt sårad när man upptäcker detta och inte själv har dejtat andra under tiden, men jag är väl känslig. Som småbarnsförälder är det kanske så man måste göra för att få det att fungera. Det vet jag ju tyvärr inte så mycket om.Som singel och 30+ känns det många gånger som att förstahandssorteringen har försvunnit och man är lämnad till andrahandssorteringen och de som är lite defekta på något sätt. Jag vet ju i och för sig att jag är en bra kille så det borde ju finnas åtminstone en vettig tjej även för mig. Nu orkar jag inte leta efter henne på internet i alla fall. Känner dock en av de som jag dejtat som har lyckats träffa den rätte på nätet.
Ursäkta om det blev för långt, men jag ville bara ösa ur mig skiten.
Varför tycker du att du som är 30+ och barnfri är ett andrahandsval? Det är ju guldläge för dig, bara välja och vraka!
Håller med dig fullständigt om detta mailande fram och tillbaka. Jag mailade så med en kille i säkert en vecka, sen tröttnade jag när det inte kom nåt förslag på att ses från honom. Samtidigt hade jag mailkontakt med två till men då hade vi bestämt när vi skulle ses, så då var det logiskt att vi försökte uppehålla kontakten.
Föreslå för tjejen du mailar med att ni ska ses. Fast nu ska du ändå lägga ner, så det är ingen ide. Synd!
Blockade honom.