• Tawaret

Kjol som blåser upp?

Jag har nästan alltid haft byxor men nu insett vad bekvämt det är med kjol och klänning och har det jämt. Men hur gör man när det blåser? Jag håller på att bli galen!

• Svar på tråden Kjol som blåser upp?
  • blåbenet

Har oftast leggings under, beroende på hur lång/kort kjolen är (vill inte visa trosona precis). Har även hört andra som har cyckelbyxor (korta leggings) under istället.

• blåbenet
    blåbenet skrev 2011-07-13 08:12:04 följande:
    Har oftast leggings under, beroende på hur lång/kort kjolen är (vill inte visa trosona precis). Har även hört andra som har cyckelbyxor (korta leggings) under istället.
    Där jag bor blåser det nästan alltid. Omlottkjol är bara att glömma.
  • Muffins i magen

Lindex har "bikers" som är som korta tunna leggings, alltså inte klassiska cykelbyxor från sportbutiken.

• mupparsmupp

jag använder ett par korta trikå shorts under :)

Bebis 9 maj 2010
  • Lena

Mina kjolar blåser sällan upp, det kan bero på att jag har ganska tungt tyg i kjolen och inte allt för vid kjol.

• smelata

Jag går alltid med i kjol och som så många andra redan skrivit :"cykelbyxor" under vida kjolar eller klänningar är bra. Vill man inte ha det så har jag ibland en tajt trikåkjol under i matchande färg. Finns bland annat på hm för ca 50-60 spänn styck :)

• Pirum

I sybehörsaffärer finns tyngder man kan sy in i fållen. Det är som ett band man lägger i fållen.

• Smietje
    Lena skrev 2011-07-13 10:13:18 följande:
    Mina kjolar blåser sällan upp, det kan bero på att jag har ganska tungt tyg i kjolen och inte allt för vid kjol.
    Jag kör på samma sätt! Men jag tror om man är ovan och ha kjol på sig så tycker man det blåser upp mera än vad man tror. Testa att ha cykelbyxor under och sen märker du vilka kjoler som blåser upp och vilka inte.
Svar på tråden Kjol som blåser upp?