Kjol som blåser upp?
Jag har nästan alltid haft byxor men nu insett vad bekvämt det är med kjol och klänning och har det jämt. Men hur gör man när det blåser? Jag håller på att bli galen!
Jag har nästan alltid haft byxor men nu insett vad bekvämt det är med kjol och klänning och har det jämt. Men hur gör man när det blåser? Jag håller på att bli galen!
Har oftast leggings under, beroende på hur lång/kort kjolen är (vill inte visa trosona precis). Har även hört andra som har cyckelbyxor (korta leggings) under istället.
Lindex har "bikers" som är som korta tunna leggings, alltså inte klassiska cykelbyxor från sportbutiken.
jag använder ett par korta trikå shorts under :)
Mina kjolar blåser sällan upp, det kan bero på att jag har ganska tungt tyg i kjolen och inte allt för vid kjol.
Jag går alltid med i kjol och som så många andra redan skrivit :"cykelbyxor" under vida kjolar eller klänningar är bra. Vill man inte ha det så har jag ibland en tajt trikåkjol under i matchande färg. Finns bland annat på hm för ca 50-60 spänn styck :)
I sybehörsaffärer finns tyngder man kan sy in i fållen. Det är som ett band man lägger i fållen.
Lingonpajen: vilket bra tips!! Det ska jag genast kolla upp. Tackar
Håller ned kjolen, helt enkelt.