cookiedoh skrev 2011-07-21 19:27:35 följande:
besoka och bo ar tva olika grejer, jag har bott i dublin i 12 ar nu kommer aldrig a lamna det, alskar det verkligen har. Det finns sa mycket gront omkring dig aven mitt i stan, och irlandarna e defentift inte negativa, dom gillar a "klaga" men det e samma klagande som sker aven i sverige. Har du nagonsin bott i ett litet samhalle i sverige? Dar e det mycket mer att folk lagger sig i hur man lever eller inte lever an har i dublin. Skulle aldrig vilja bo i london med barn, men vi ar alla olika och har olika behov och olika satt som vi vill uppfostra vara barn.
Ja, det är ju olika vad man vill ha, och naturligtvis finns det undantag. Jag menar såklart inte att
alla som bor i Dublin "lägger sig i". Vi har bott där några månader i taget, och det är klart att det inte går att jämföra med att bo där i 12 år, men det var så
jag upplevde det.
Jag har aldig bott i ett litet samhälle i Sverige, delvis av just den anledningen

. Jag tycker om att ha anonymitet kring mig.
Det är många som inte skulle välja London att bo i, precis som med många andra städer, och det finns en del stadsdelar här där jag aldrig skulle sätta min fot, med eller utan barn. De områdena där vi rör oss däremot, är lugna, gröna, trafikfattiga och känns trygga. Men det kostar, och det är ju en nackdel för många. Det kostar mycket att kunna bo i rätt område, och det kostar mycket att kunna ha sitt barn i rätt skola.
Det beror så klart på vad man är för person, vad man har för möjligheter och vad man har för behov. För någon som oss i vår familj skulle Dublin inte alls passa, medan London är helt perfekt