• Nemiia

Vita flagor i urin

Jag sökte för precis det du beskriver (var dock inte gravid då) jag minns inte exakt vad dom sa att det var men att det var normalt att ha så. Jag har fortfarande så ibland men är inte sjuk.

• Nemiia
    Torparen10 skrev 2011-07-13 20:43:19 följande:
    Jo lite grumligt är det allt
    Alltså urin är ju sällan helt kristall klar, det skulle vara om man har druckit väldigt mycket. Men om du känner dig orolig så be om att få ta en u-sticka på VC, då kan man lätt se om du har något avvikande i urinen. Har du det så skickas en odl. annars är det ju bara attg gå hem.
  • Nemiia
    Torparen10 skrev 2011-07-13 20:45:49 följande:
    Oki, vad märkligt. Det måste ju bero på nånting tänker jag. Tack för svar iaf!
    Nja alltså när man kissar så sköljer man ju liksom igenom eller hur man ska säga, dte skulle t.ex. mykt väl kunna var rester av t.ex. flytning.

Luktar urinen något speciellt? Starkt, surt, unket?
  • Nemiia
    caroline88 skrev 2011-07-13 20:58:37 följande:
    Tänkte oxå på havandeskapsförgiftning, kan vara äggvita i urinen!
    Äggvita brukar dock inte visa sig som flagor utan det mäts med en urinsticka där det kallas för protein.
  • Nemiia
    caroline88 skrev 2011-07-13 21:05:20 följande:
    Okej! Är det inte äggvita i urinen när man har urinvägsinfektion?
    alltså protein i urinen tyder på att njurarna inte fungerar riktigt som dom ska. På en u-sticka mäter man bland annat: protein, leukocyter (vita blodkroppar), nitrit (bakterier i urinen), glucos (socker) och blod det kan finnas någon till jag minns inte på rak arm eftersom jag alltid har kartan framför mig på jobbet.

Om man har UVI så brukar man se en stegring på nitrit eller leukocyter. Protein har som sagt med njurarna att gör och det kan även leukocyter ha.
Svar på tråden Vita flagor i urin