• malka02

Er favoritdrink?

Ska bjuda på drinkar till helgen o har idetorka, tänkte grunda med vanlig vodka utan smak. Hjälp mig med era favoriter Enkelt med gott.

• Svar på tråden Er favoritdrink?
  • malka02

enkelt MEN gott skulle det såklart stå

• MammaAmy
    malka02 skrev 2011-07-13 21:32:46 följande:
    Ja mums inte fel, har dock aldrig gjort den själv, är den enkel att göra?
    o ja, det tycker jag...
  • MammaAmy

Tillagning

Lägg iskuber i ett högt glas.
    Häll på vodka och persikolikör.

Häll på med lika delar tranbärs- och apelsinjuice.

Garnera med apelsinskiva och rött bär.
    Servera med sugrör.  
  • Marlean

Jag älskar att blanda drinkar! Gillar mest sådana som inte smakar alkohol men som kan vara starka ändå, testa gärna de här:

De Kreyper (stavas den så?) Blueberry
    Vodka Mandarin
    Lime
    Blue Curacao
    Sprite  

En bartender sa chockat när jag bad honom blanda denna "Det smakar ju som Pez godis!"

Annan god: 
    Vodka vanilj
    De Kreyper Butterscotch        
    Mjölk
    Quaranta y tres (likör 43)
    Chokladsås

Smakar PRECIS som smält Kling-glass, mums!

• Marlean

Midori (melon likör)
    De kreyper watermelon
    Vanilj vodka  
    Sprite & lite lime

Sommargott och fräscht!       

• malka02

Låter jättegott, nu får det bli lördag snabbt, faaast man kanske skulle provdrinka lite innan så man vet man man bjuder på Tack så mycket för tipsen! Gillar oxå när de inte smakar sprit, fräscht o somrigt är godast

• She is Me

Peach passion tycker jag om, vodka, passoa, och sockerdricka el fruktsoda.

• Marlean

malka02 Om man säger så här: Jag har svårt att dricka Pommac för att den härmar spritsmak för bra i mitt tycke. Men jag kan blanda bål på en hel vodkaflaska utan problem. ;) Är kul att se hur fulla folk blir och att de samtidigt säger "Men den här var väl inte så stark? Jag kände ju ingen spritsmak..?"

• NinaP
    Caipirinha är nog min favvo.. Enkel att göra, kan dock bli lite spritig då... Glad
  • malka02

Marlean; hihi då kör jag på dina recept, för en gångs skull ska vi ha riktigt party o inte fintillställning, goda vänner o bara VARA

• Marlean

Härligt, säg gärna vad både du och gästerna tycker! =) Vore jättekul att få höra. Detta är inte så "vanliga", tråkiga drinkar precis så det kanske blir kul för dem att testa något nytt.

• Silvera

Jag gillar White Russian... farligt god! Man känner inte någon spritsmak... vilket gör att man kan dricka många... 

Vodka,Kahlua (kaffelikör) och mycket kall mjölk. Skaka med is. Mums!

Var i Prag, och beställde en White Russian, fick typ 2dl vodka, en skvätt kaffe, och så två små
    mini-gräddförpackningar, sådana där man får på flyget... blev en aningens för starkt för mig... Förvånad

• Muminstjej

Appletini är min favorit!

• La Lola

Geting gillar jag!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • lavos

Whisky sour (på skotte) är min favvo.

whisky
    socker
    citronjuice

• Anna Paulita

Denna har inte vodka som bas, men Bellini är mycket gott. 1/3 persikoljuce och 2/3 champage alt något annat bubbel. Och så is.

Jag tycker den är helgod iallafall. 

• Verea

Våra favorit är:

3 cl  vodka
    3 cl   passoa
    Redbull
    tranbärsjuice

häll vodka och passoa i ett longdrinkglas. Fyll upp med hälften redbull och hälften tranbärsjuice.

• Gumman

Klassisk skrewdriver även kallad brolinare... Lite roliga isbitar i så blir det bästa drinken om man gillar apelsinjuice. Roliga isformar med titanic och isberg finns på www.etthundrakronor.se

Svar på tråden Er favoritdrink?