• Fru Lella

Blixtrande huvudvärk?

Är i v. 17 & har aldrig tidigare haft problem med huvudvärk men sedan 2 veckor tillbaka har jag till och från blixtrande huvudvärk. Någon mer i min situation?

• Svar på tråden Blixtrande huvudvärk?
  • Emmec

jag fick problem med huvudvärk runt den tiden, lite tidigare kanske. har varit sjukskriven 25% sen dess, det har hjälpt mig jätte bra, läkaren trodde att det var migrän jag fick som utlöstes av stress. :)

• KG76

Har varit skonad från huvudvärk före graviditeten men nu har jag ofta ont. Frågade min barnmorska och hon sa att det inte var speciellt ovanligt. Man skall dock kolla så att andra värden är normala, främst blodtrycket.

• kram mamma

Jag har ständig huvudvärk,hade förra graviditeten med. Min BM säger att det beror på den ökade blod/vätske volymen på mig eftersom blodtryck och alla andra värden är bra.

• midnightstorm

Jag känner igen mig från den veckan du är i nu och lite tidigare.
    Jättejobbig huvudvärk!! Kunde knappt komma upp ur sängen...
    Jag började med mina niferex (järntabletter) och tänkte på att dricka mycket vatten under dagen.
    Det hjälpte mig!!
    Lycka till!!
    Kram

• Lalli

Jag är bara i v 5 och har en hemsk huvudvärk...hoppas den ger med sig snart...

• Heleri

Är i v 16 och har vaknat på nätterna av att det känns som någon sticker in knivar i vänstra delen av skallen! Inte kul....

• Caar

Är i v 16 och har haft huvudvärk i ett par veckor. Försöker att dricka mer men jag vet inte om det hjälper.

• Naijna

har också en hemsk huvudvärk som suttit i i veckor nu.

Dricker och tar mina vitaminer och ingenting tycks hjälpa :(

• amore75

Hej
    Jag är i v.13+4 och har huvudvärk precis varje dag. Jättejobbigt. Jag har haft det så i två veckor nu. Det känns ändå bra att veta att man inte är ensam om det.

• Tozza

Jag har också en enorm huvudvärk, har haft den i flera dagar i rad nu, i början höll den i max 2 dygn men den här gången verkar det inte ge med sig lika lätt. Trodde det var järnbrist, men jag äter järntabletter. Innan jag blev gravid (är i v16) så har jag aldrig haft problem med huvudvärk. Det är obehagligt att vakna av att man har så ont i huvudet, men jag får bra massage av sambon

• Sessi82

Här är en till med riktigt besvärande huvudvärk Hade lågt HB vid inskrivningen, kanske dgs att ringa BM å be att få kolla värdet?!

• velle

Jag har haft huvudvärk båda mina graviditeter och börjat acceptera det som normalt. Alla värden är bra så det måste bero på något annat. Ibland misstänker jag att det kan komma från nacken och ryggen, eftersom man blir lite tyngre och kanske sitter och går lite annorlunda pga. foglossningar eller dylikt. Men oftast hjälper en alvedon och att ta det lite lugnt!

• iina74

Haft huvudvärk då och då ända sedan v.7 är nu i v.15. Fick veta igår att det beror
    på att jag har extremt högt blodtryck. Blev sjukskriven hela gravititeten. Kolla med din
    BM.

• lolloP

jag hade huvudvärk i början av graviditen och det berodde på att jag mådde illa och fick i mig för lite vätska. Hade huvudvärk nu i slutet en morgon då jag skulle till BM. Det visade sig då att jag hade lite högt blodtryck den dagen. Du borde kanske höra med din BM om huvudvärken håller i sig och kanske kolla ditt blodtryck eller värden. Kanske är du stressad eller oroad över nåt? Lycka till!

• Kärnan

Åh vad skönt att höra att man inte är ensam. Jag känner mig genast bättre och mer "normal". Har också blixtrande huvudvärk som varar mellan 2 timmar och 2 dagar. Det började i vecka 15 ungefär. Nu är jag i vecka 18. Det värsta är när man vaknar av huvudvärken på natten. Jag har aldrig tidigar haft problem med huvudvärk.

• Alexandra85

Har också så där, haft det sen jag var i vecka 15-16...
    Det är "bara" vanlig migrän som jag fått men läkarna trodde det var blodpropp, hej å hå... skitkul... not!
    Aldrig varit mer rädd i hela mitt liv!
    Fick åka från SyS till Umeå lassarett i ilfart, där fick jag göra magnetröntgen.
    Min superdumma och iqbefriade läkare sa att om det inget visade och dom ändå misstänkte blodpropp skulle dom göra en kraftigare röntgen och då spelade det ingen roll att jag var gravid el ej... det sket han i.
    Han tyckte det var viktigare att kolla min skalle än att tänka på att jag har en bäbbe i magen.
    Alltså så ville han mer el mindre fixa så jag förlorade bäbben...
    Sambon bara skakade av ilska...
    Fick sen veta att det är supervanligt att få migrän under gradviditeten

• Alexandra85

Kanske ska tillägga att alla andra värden var bra...

Svar på tråden Blixtrande huvudvärk?