Inlägg från: Angelica1991 |Visa alla inlägg
  • Angelica1991

Syjunta för gravida!

Milliam skrev 2012-02-27 11:02:43 följande:

Ååh vilken härlig tråd =) Roligt att titta på alla bilderna och bli inspirerad.  Mera bilder!! =)

Här är en babyfilt som jag virkade till storebror.

Nu har jag börjat att virka en filt av afrikanska blommor till bebisen i magen. Tur att h*n är beräknad först i början av oktober för dom går saaaakta att virka.  Måste även virka lite annat emellan för att inte lessna. 

mönster hittade jag här moaslovelythings.blogspot.com/2011/01/afrikan...
    åh så fint, jag gillade den första bilden. jätte fin =D 
    afrikanska blommorna var ju jätte häftiga. hur lång tid tog det att göra alla dom ? =)  
  • Angelica1991
    Milliam skrev 2012-03-02 02:29:03 följande:
    Tack =) Jag vet inte riktigt hur länge det har tagit att virka blommorna för jag har virkat lite annat också emellan. Men en blomma tar kanske 40 minuter att virka för mig, om jag pratar eller tittar på tv samtidigt.
    ja okej , Tack =) jag satte igång med mormors rutor istället. jag trodde inte det skulle gå så fort hihi men nu känner jag att jag kommer hinna klart med en filt iallafall :D 
  • Angelica1991

här tänkte jag bjuda på en liten bild på min påbörjade mormorsruta filt. det är då 5 rutor på bredden sen vet jag inte riktigt om det blir 8 eller 9 på höjden. får se hur långt den blir på 8a =D det går väldigt fort ungefär 40 min för 1 ruta. det här har tagit mig ca 2 veckor för jag har vart seg :D hihihi sen ska det vara ett bakstycke i filt model så det blir mjuk =D men bild kommer på det när den är klar :D 

• Angelica1991
    Bollen skrev 2012-03-17 06:16:32 följande:
    Vad fint det blir. Önska att jag också kunde virka eller sticka. Nu får jag helt enkelt förlita mig på att svärmor stickar/virkar till bebben i magen 
    Tack så mycket =D första gången jag gör mormorsrutor =) ja vilken tur att du har någon du kan skyffla arbeten på :D hihihi =)
  • Angelica1991
    jhk88 skrev 2012-03-18 16:51:15 följande:
    Hej!

Jag är gravid i vecka 13+0 idag och idag hittade jag denna tråd, hur mysig som helst ju=) Jag håller på med en mormorsrute-filt. Den är visserligen rosa och jag ahr ingen aning om kön ännu men har en konstig känsla som säger att det blir en tjej. Blir det inte det så får jag väl ge bort den eller sälja den. Jag bifogar iaf en bild på hur den kan komma att se ut =) Rutorna ligger mot en mörklila filt.

jag verkligen avgudar din mormorsrute-filt =) jätte fint 
  • Angelica1991
    jhk88 skrev 2012-03-24 19:31:53 följande:

Dessa har jag gjort idag på QuickKnit=) 
    oj gud så söta =D det är sånt där yber mjukt garn va ? =) jätte mysiga =D 
  • Angelica1991

åh :D nu vart jag sugen på att göra nått i det garnet =) för det är ju så mjukt och härligt =) men jag har så mycket på to do list så det lär komma sist ;D hihi 

• Angelica1991
    jhk88 skrev 2012-03-24 20:12:33 följande:
    Jag är beräknad ca en månad efter dig, den 23/9=) Jag har inte så mycket projekt på g, jag har bestämt mig för att inte skaffa en symaskin och då blir det att sticka och virka bara, det jag just nu känner att jag vill göra är lite mössor, någon filt, kanske något klädesplagg. Så får se hur det blir=)

Vad har du på din to do-list? 
    ja vad roligt =) ja när man väl börjar skriva ner så ökar den bara konstigt nog :D haha det jag har gjort är ett babynest och en amningskudde samt 1 converse sko ;P var mest en test sko för att se så jag kunde få till en. jag håller på med en mormorsrute-filt som är halv klar. sen ska jag virka sockor, mössa, vantar, göra ett par converse skor . nu sitter jag och tänker om det var något mer. hmm  men det är väl det som ska göras =) ja du kommer nog på allt eftersom du blir klar med grejerna :D 
  • Angelica1991

ja det är roligt.. nu när jag gör mormorrute-filten så händer det ju inte så mycket annat. men den är snart klar så då sätter jag igång med små projekten :D ja dom virkar jag. väldigt roligt måste jag säga :D ja det gör du =D nej då lär man nog kanske behöva en symaskin om du inte vill och orkar sy för hand men det verkar lite jobbigt :P 

• Angelica1991
    Twizz skrev 2012-04-10 01:27:25 följande:
    Googlade runt lite och sprang på den här sidan.. alltså herregud visste ni att de var så dyrt att köpa ett babynest? helt sinnes! tur att man kan sy ;)
    mitt nest kostade 160 kr :) liite skillnad. Tycker dessutom att alla nest jag sett i denna tråd är bra mycket finare än dessa på länken!

www.babynest.se/bestall/
    jisses, nej det hade jag inte en aning om, hade bara snappat upp att det var dyrt men det var ju dyrare än vad jag hade tänkt mig :P säger som dig tur man kan sy ett och jag har en i lila och tyget har jag haft i många år och det fick jag så för mig kostade det ingenting (a) hihihi
  • Angelica1991
    Twizz skrev 2012-04-10 15:15:06 följande:
    Jag fick 10 m tyg och köpte bara vadd och madrass :)
    det är ju lysande :D 
  • Angelica1991

små mini vantar utan tumme. färgerna är mycket ljusare i verkligheten men vart himla mörk på bilden, jaja :) lila och rosa är det iaf.. och sen har jag gjort en till vante och bytt plats på dom här färgerna :D så dagens göra är att göra den andra vanten till andra paret =)
  • Angelica1991

lapptäcke =) den är gjord för längesen som inte var till min lilla men nu är den hennes ==)

Babynest

lila vantar utan tumme med rosa rand. har gjort ett par i rosa med lila rand också men hittar inte bilden på den.  

en testsko som inte kommer att användas. gjorde den för att se så jag kunde göra en för att sedan göra ett par som ska vara till användning =) 

detta hänger över skötbordet =) väldigt praktiskt

Detta är mitt senaste projekt :) halvklar men det är så här mönstret lyder. tänkte ladda upp en bild när den är helt klar också =) 

Ja nu har jag bidragit lite också =D
Svar på tråden Syjunta för gravida!