Inlägg från: Kevin och Englahs Mamma |Visa alla inlägg
  • Kevin och Englahs Mamma

Syjunta för gravida!

Ampellilja skrev 2012-03-06 14:02:22 följande:
    Hejsan jag skulle vilja sticka en cupcake mössa men har inget mönster till de.. någon här inne som har de kanske ??
    Googla på det! Min mamma har nyligen stickat en till min dotter, suuuuupersöt!

Håller på med en skiss på en Tors hammare som mjukisfigur. Är en liten pojk i magen som troligtvis kommer få namnet Tor.
    Funderar på att göra en skallra eller ett barnvagnshänge... :) 

Fixarfia skrev 2012-03-06 20:28:45 följande:
    Grattis Evelina! Hoppas ni får ett långt och kreativt liv i hop, du och Emerald! Skrattande

Kevin och Englahs mamma - Kul idé! Mitt nästa pyssel blir också leksaker! Enkla, roliga, med bjällra. Solig

Jag har köpt en skötväska men har även sytt en skötbädd: 

Lätt som en plätt att göra!
    Den röda handduken sitter fast med kardborreband och kan lätt bytas ut och tvättas.
    Det blå tyget är sån där tygaktig vaxduk. 
    Oj vad fin skötbädd! Har funderat ett tag på hur jag ska sy en sån. Har köpt en väska från Stadium som vi ska ha som skötväska. Så vi behöver en skötbädd man kan antingen rulla ihop eller vika att lägga i den.
    Var det svårt att sy i vaxduken? Har inte världens bästa symaskin precis:)

Ska lägga upp bilden på min Torshammare jag gjorde igår.   

Här kommer gårdagens pyssel...En fisk, en Tors hammare och ett hjärta
    Det här tänkte jag skulle ha blivit ett barnvagnshänge, men figurerna blev lite för stora för det. Så de får passa till nått annat:) Är verkligen ingen höjdare på att sy och maskinen är inte bra alls. Men övning ger färdighet sägs det ju!:)
    Har dessutom påminnt sambon om att jag fyller 30 i Augusti och det skulle vara lämpligt med en symaskin i present.. ja gärna i förskott då:)
    Fixarfia skrev 2012-03-07 14:06:10 följande:
    Testa att vändsy dem i stället! Då blir de mer hållbara och du slipper se sömmar som du inte är nöjd med! 
    Fina tyger! Var har du hittat dem?

Det bästa med en overlock är att den har knivar som gör kanten (sömsmånen) jämn och fin!
    Den är näst intill oumbärlig om man vill sy i trikå! Har men en overlock som man man kan trä fyra trådar i slipper man raksömmar helt och hållet i trikåplagg.

Ååå, en brodermaskin skulle jag också vilja ha! Glad
    Vad syr du mest på din?
    Jag ville ha sömmarna på utsidan.. men det gjorde oxå att kanterna blev lite fransiga, men blev inte så tokigt ändå. Däremot hade jag inte behövt lägga till sömsmån när jag skulle sy på rätan, därför dom blev så stora ju haha!
    Tyget till hammaren fyndade jag en jättestor bit på Ikea i helgen för 10kr,till hjärtat är tyget från jysk 175:-/5m, till fisken hittade jag ett gammalt.. men det är nog jysk oxå.
    Idag ska jag försöka få ihop en tygpåse till napparna... :) 

Fixarfia skrev 2012-03-07 15:39:46 följande:
    Härlig och kreativ blogg! Glad

Aha! Jag tror jag får ta mig en runda till ikea och Jysk Solig
    Ja det tycker jag!:) Gillar Ikeas tyger, de har så tokiga mönster, men jag gillart:) 
    Bollen skrev 2012-03-08 12:51:57 följande:
    ååh, vilken fin, vill också sy en.. eller försöka iaf (är skitdålig på att sy). Kan du inte lägga ut en lite lättare beskrivning?.. snälla.. Drömmer
    Googla är ett tips! Gjorde det och tryckte på visa bilder. Finns MASSOR! Hittade en kuvertliknande skötbädd jag nog gör för den såg enkel ut. Är inte heller nått vidare på att sy, men kul är det!:)
    lalasmama skrev 2012-03-08 15:08:19 följande:
    Kevin och...: du skulle göra en tygpåse till nappar.. Hur blev den och hur gjorde du?
    haha den är fortfarande i en tanke i huvet:) Den kommer så småningom:)
Svar på tråden Syjunta för gravida!