• mrln

Syjunta för gravida!

Hej alla! Hoppar in i denna tråd! Älskar att sy och har hittills sytt några baby bodys och en fleece overall. 

Lagom avundsjuk på alla era fina babynest! Så tänkte sy ett själv ihelgen :)
    Vad har ni för mått på dem? Eller har någon en mall att gå efter? 
    Tänkte så man inte råkar sy för  litet eller att det blir alldeles för stort..  

Min lilla sötis är beräknad till 18 mars :)  

• mrln

Tack ändå! verkar finnas många varianter man kan göra Glad

• mrln

nu blev jag också nyfiken på singer symaskinen, är det bara netto affären där du bor som har erbjudandet eller gäller det alla netto? min symaskin har tagit evig semester nu verkar det som, så en ny hade inte vart fel!

Hitta denna review/utvärdering http://www.extravaganzacrafts.net/blog/post/3308206 om symaskinen men hör gärna också vad ni andra tycker!

• mrln

Nu har jag tjuvkikat och fått en massa bra idéer av er!
    Så nu tänkte jag bjuda på en smart sak som jag sytt till barnmatstolen Glad Eller jag tycker det är smart iaf...

Ett "bakhänge", plast framtill så det går lätt att torka och en genomskinlig plastficka bak så hittar man snabbt det man behöver. Brukar ha haklapp, leksak, bitring och handduk i plastfickan så man har det nära till hands och det ligger inte och stökar någon annan stans Glad

Sedan blev det en matchande dyna till ryggstöd och en sittdyna i fejkläder. 

• mrln
    Passion skrev 2014-04-03 19:22:28 följande:
    Dessa tyger ska jag sy ett babynest av, ett stentvättad lin (enfärgade tyget) och ett i bomullsflanell (det mönstrade tyget).
    Har aldrig sytt ett babynest förr - så jag hoppas att det kommer att bli bra!
    Hihi jättebra val av tyg! Har själv sytt babynest, ammningskudde och en myspöl i det tyget med djuren! Supersött! :D 
Svar på tråden Syjunta för gravida!