Syjunta för gravida!
Har knåpat ihop en liten dregglis idag. På Stoff och stil i kungens kurva har de småbitar med tyg man kan köpa som är 50*50 cm. Kostar bara runt 20 kr och de hade massa fina mönster
Har knåpat ihop en liten dregglis idag. På Stoff och stil i kungens kurva har de småbitar med tyg man kan köpa som är 50*50 cm. Kostar bara runt 20 kr och de hade massa fina mönster
Tack! Ska se om jag hittar lite fint tyg och prova på det. Har mest virkat och stickat hittills, men vill gärna bli bättre på att sy, så detta verkar som bra nybörjarprojekt.
Jag är inte gravid längre! Min lille prins kom ju ut för snart 6 veckor sen! (Han har redan börjat växa ur några av kläderna jag sytt...)
Nu har jag fått färdigt min ugglemössa! Blev riktigt nöjd med resultatet och det gick hyfsat fort att få färdigt:

Men det har funkat för mig iaf Nästan färdig med min dregglis, men fattar inte hur man sätter på tryckknapp. Någon som har tips?
Färdig! Fast tryckknappen känns inte riktigt bra. Jag provade att hamra ihop den, men det knäpper inte superbra och känns lite sned. Tar jättegärna tips om hur man får till det snyggare.

Gårdagens pyssel..
Kudde och filt som jag tänkt att ha i vagnen. Filten är vikt för att ni ska se både fram och baksida. Det turkosa är i fleace och molntyget samt det marinblåa är i tricot.

Ingenting för bebisen, men jag har virkat en poncho. Perfekt när man är gravid och behöver stor plats för magen!