• elinp88

Syjunta för gravida!

Vart ska jag hitta energin till att ta fram symaskinen och börja sy????

Jag har min pappas gamla spädbarnssäng som han låg i som nyfödd, och som även jag låg i första tiden. Nu snackar vi säng från 50 talet...
    Denna har ett draperi runt sig, som jag nu ska sy ett nytt i ett marinblått tyg med vita prickar på.... Men jag hittar inte energin som sagt.

Ja att jag har lite tid på mig (går in i v 20 nu), men det känns skönt att ha kommit en bit med det.

Har även varit igång och stickat lite, både modell typ sparkdräkt med knappar fram och sockar, då bebis kommer i oktober.

Jag behöver pepping just nu!!!!

• elinp88

Fixarfia, den här sängen är som på en ställning, men en typ papplåda i som bebisen ligger i så att säga.

• elinp88

Jag satte faktiskt igång med syendet förut, förhoppningsvis blir det någorlunda bra. Ska lägga in en bild, när jag är NÖJD. Tyvärr kan det hända att jag behöver lägga upp tyget lite till längds ner, då det vart för långt. Nu ligger det i maskinen och tvättas, och för en gångs skull hoppas jag att det ska krympa till lite.
    För tillfället har jag tyvärr heller ingen bild på sängen över huvudtaget, jag tänkte inte på att ta en när jag testade draperiet på den.
    Tanken var även att det skulle blivit lite mer rynkigt, än vad det vart nu, men eftersom det ska stå mot en vägg, så kan man ju sträcka ut tyget på insidan, och rynkat det mera utåt.
    Jag har även typ ett "spjällskydd", som ska ligga i lådan, som jag har planerat att sy ett nytt överdrag till i samma tyg som draperiet, och även tänkt sy som ett fack i tyg, som man kan knyta fast och ha på kortändan. Detta kan man förhoppningsvis även hänga på spjällsäng sen.

• elinp88

Här kommer bilder på sängen, både med och utan draperi.

Min egna åsikt är att draperiet vart lite kort (varför ska det aldrig bli bra????) och inte riktigt så rynkigt som jag vill ha det, men i övrigt så är jag nöjd. Vad tycker ni, ser det för kort ut??
    Jag vill nämligen smidigt kunna komma under det och dammsuga, och då vi har katter, kan jag förhoppningsvis kunna undvika att det blir masssor av hår på det, och att de ligger och busar med det.

Om ni undrar varför det ser så tomt ut i stommen, beror det på att man sedan sätter i som en låda, som bebisen sover i.
  • elinp88
    Mini 82 Lådan har jag ingen bild på just nu, men förhoppningsvis kommer det ett färdigt resultat inom en framtid, eftersom jag ska sy överdrag till typ "spjällskydd"!
  • elinp88

Tänkte kolla.... Blöjpåse, som man förvarar oanvända blöjor, har någon av er gett er in på att försöka sy det??

• elinp88

Vad bra, då vet jag era åsikter. Jag tror jag kör på det som det är än så länge, det är ju inte svårt att fixa det senare annars.

Men är det så snyggt att bena syns??

• elinp88

Kommer nu och kompletterar med fler bilder på sängen samt lådan till den :) Har haft en redig syförmiddag idag, så har hunnit sy både överdrag till "spjällskyddet", men även en ficka att ha på kortänden av sängen, som man sedan även förhoppningsvis kan ha på en spjälsäng med :)

• elinp88

Har ni nåt tips på vart man kan få tag på  plastad frotte till ett rimligt pris??

Svar på tråden Syjunta för gravida!