• MIJV

Syjunta för gravida!

Jag är i v 34 (33 fullgågna) och har läst i tråden länge för tips.. Har en fråga: Jag har köpt tyg och tänkter sy en body, men en fundering, bör jag tvätta tyget innan jag syr? Det är jersey-tyg... Har även lyckats knåpa i hop ett snuggelnest och ett extra överdrag till amningskudden.. har lite andra projekt på min lista som jag skall ta i tu med nu när sängen är uppställd =)

• MIJV
    littlemisssunshine08 skrev 2012-06-09 08:59:08 följande:
    MIJV ja, tvätta allt tyg innan du klipper, eftersom det krymper olika mycket + att du får ut en del skräp.. Inte så kul att lägga ner tid och energi på en body som efter du tvättat den, vrider sig och krymper....

tack för svaret, då skall jag göra det =)
  • MIJV

Åh önskar kunna lägga in bilder på mina alster som jag hittils gjort men datorn är inte samarbetsvillig =/

Har en fundering, köpte detta underbara tyg: http://www.liandlo.com/tyg/nonno-gron.html och tänkte sy en åkpåse att ha i bilstolen dock funderar jag på vilken färg på bakstycket som skulle vara bäst. Tänkte mig bakstycket i fleece. Någon som har en idé. Vet att jag väntar en flicka, bilstolen är svart och grå, men tror inte att jag vill ha rosa bara för att... Kanske bäst med enfärgat.. ja tips emottages gärna =)

• MIJV

Här är förmiddagens verk, ett snuggelnest till bebisen. Har också sytt in ett stycke plastad frotte om en olycka skulle hända =) Använde ett påslakan och örngottet är botten, skumplast till madrass.

Riktigt nöjd! skall ta och sy ett överdrag till amningskudden i samma tyg senare i dag...    
Svar på tråden Syjunta för gravida!