Syjunta för gravida!
Det där kommer att bli snyggt EmiQie! Blir det mest rött eller mest svart tro? Jag vill också göra ett lapptäcke nu! :)
Det där kommer att bli snyggt EmiQie! Blir det mest rött eller mest svart tro? Jag vill också göra ett lapptäcke nu! :)
Gimle och many Pandy, jag ser inte att ni skrivit något? Är det min dator eller er som bråkar?
Jag ska inreda och fixa en gammal glasveranda! Det kan väl också räknas som bebispyssel? För tanken är att ligga där bekvämt och lyssna på regnet medans den lilla sover sött. (Det är väl så det brukar vara på mammaledigheter?) :) Jag tänkte mig rotting fåtöljer och en liggfåtölj, pelargoner, blågrönvitljusbrun randiga gardiner som ger rätt bra skugga och går lätt att dra för och bort allteftersom solen rör sig västerut ;) Sedan ska det ligga trevliga spel under ett litet bord... Drömma är en sak, handlat tyg gjorde jag idag, låt se om det blir mer än så?!
Ni vet tonåringar de har LANpartyn, de tar sina enorma 'stationära' datorer under armen och åker iväg till en lokal där de alla kan koppla upp sig i ett nätverk och spelar hela helgen. Vi kanske kunde ha ett bebis-sy-LAN!? Vi tar våra symaskiner och virknålar och tyghögar och hyr ett gammalt folketshus och pysslar och byter ideer och hjälps åt att bli klara eller, komma igång med våra projekt! Man kan ta med extra tyger och mönster och byta med varandra? :)
Kanske inte realistiskt, men skoj att tänka sig!
Tack Becaa för att du delar med dig! Absolut inspirerande! Istället för att sitta och drömma om fina rum sen så kan man sätta igång och fixa det helt enkelt nu. Smart med tygerna! Ibland hittar man så vackra tyger att de passar bäst som tavla, istället för en tex. kjol man använder en gång om året. Kram tillbaks! :)