Inlägg från: AnnieBubbla |Visa alla inlägg
  • AnnieBubbla

Syjunta för gravida!

elinp88 skrev 2012-07-09 22:34:54 följande:
    Jag satt och funderade på om jag skulle försöka sy någon skötbädd till skötväskan... är det någon som gjort detta, har något tips eller någon ide (både negativa och positiva)?

Funderingen var att ha ett snyggt tyg på baksidan, plastad frotte på framsidan (som ju är lätt att torka av) och ev. en snygg kant runt plastade frotten.. Men sen är det ju det att man kanske ska ha någon sort stoppning med, som inte blir allt för tjock, så att man typ kan vika ihop skötbädden...

Jag sydde en, då använde jag plastad frotte, två lager fleecefilt (klippte sönder en ful) samt tyg från ett gammalt örngott jag gillar.
  • AnnieBubbla
    elinp88 skrev 2012-07-11 19:03:05 följande:
    AnnieBubbla, vilka mått hade du på din skötbädd?

Jag hade tänkt 45*60 cm men örngottet var inte brett nog då det blev 43*60 men det räcker nog!
  • AnnieBubbla

Trossan: Jag tog en pinne som jag målade gul till mina fåglar. Dock så kan den ju inte snurra.....
  • AnnieBubbla
    trossan skrev 2012-07-22 22:37:32 följande:
    Anniebubbla- OJ vilken bra ide! Coolt!
    Och så har du bara virat fast den i en spjäla med ståltråd!?
    Den ideen gillade jag!

Ser inte om den bara är längst med väggen el hänger den ut lite över sängen också?

Vad kul att du gillade idén.
    Det är en böjd gren. Jag klippte ned en rönn (sly) och klippte till den som jag vill ha den. Sen satte jag den i spänn så att grenarna böjde sig framåt i den vinkeln jag ville ha dem (satte fast den med olika snören på en stol). Jag har bara satt fast den med lite snören längs en av spälorna.
Svar på tråden Syjunta för gravida!