• Miiiis

Syjunta för gravida!

Lägger till denna tråd i favoriter. Har symaskinen 60mil bort, ska försöka få hit den snart. Virkar gärna dock. Lyckades knåpa ihop ett par babyconverse i förra veckan. Stolt :D

• Miiiis
    Gadget skrev 2012-06-03 23:28:53 följande:
    Hur gör du gallerfilten?
    Vet inte riktigt de korrekta termerna, men jag började med 110 lösmaskor och gjorde sen stolpar 3 varv så att det blir en hel kant. Nästa varv började jag med 4 stolpar sen en lm (hoppa över en maska där lm är så att det blir ett hål), 10 stolpar 1 lm, 10 stolpar 1 lm osv tills hela varvet är slut (såg til så att inte sista "hålet kom för nära kanten, vill ha en stabil kant) Nästa varv virkade jag stolpar tills jag kom till ett hål, precis efter hålet gjorde jag ett nytt hål (1lm och hoppa över en maska) så att resultatet blir en serie "hål" diagonalt över filten.

Kan lägga upp bild när jag är klar sen. 
  • Miiiis

Edds: Har du nåt mönster/beskrivning till överkastet? Jättesött!

• Miiiis
    Edds skrev 2012-07-20 09:19:44 följande:
    jag har bara virkat vanliga mormorsrutor 4 varv i diverse färger på varje ruta och sen virkat ihop dom, sen på ytterkanten virkade jag 2 rader med bara vitt och sydde på ett vitt fleecetyg på baksidan så det skulle bli stabilt och varmt mysigt ! :)  jag använde mig av ett tunt ullgarn som hette baby, just för att det skulle bli sådär mjukt och gosigt =)
    Tack!
  • Miiiis

Lägg gärna in mönster om du kommer på nån bra lösning på kundvagnsstolen. 

Svar på tråden Syjunta för gravida!