• Ilus

Syjunta för gravida!

Jag har använt mig av jysk billiga täcken och med gott samvete klippt sönder! Metervara med stoppning finns men är mkt dyrare!

• Ilus

Tidningen Ottobre säljer gamla nummer där borde du hitta något eller om de har Meedoms bok för 0-3 år på ditt bibliotek!

• Ilus

Använd bambufleece istället för vanlig, ska vara ( om jag minns rätt) naturligt antibakteriell, används i tygblöjor! Finns i strömmings webshop och på etsy.

• Ilus

Japp, hade rätt
    "Bambu är ett riktigt supermaterial. Växten är både naturligt antibakteriell och antisvampbildande och växer snabbt utan bekämpningsmedel. Bambutyg absorberar vätska 3-4 gånger snabbare än bomull, torkar snabbt och förblir varmt, även när det är vått. Tack vare sina fantastiska egenskaper förblir bambutyg fräscht och luktfritt. De mjuka, runda fibrerna passar perfekt till känslig hud."
    Med andra ord toppen till amningsinlägg!

• Ilus

Kardborre skulle jag inte valt, låter för mycket om man ska öppna lite på den om barnet somnat och man kommer in... :)

• Ilus
    Har pysslat lite och dessa grejer är skickade till min kompis som precis fött en liten flicka! 
    Har en till body på gång som jag tror ska hamna i min lilla hög till lilla krypet! Vi får väl se hur det blir efter RUL...

• Ilus
    gussilago skrev 2012-09-07 00:09:30 följande:
    Åh vilken fin body! Jättefint. Var har du köpt tygerna? Mönstret? Kantbandet, har du gjort dem eller finns det att köpa?
    Tack! Tygerna är från JNY och Stoff och stil. Mönster från Ottobre. Kantbanden gör jag själv av muddväv!
  • Ilus
    Strumpemamma skrev 2012-09-07 09:15:56 följande:
    Apropå mönster från Ottobre. Då jag aldrig förut gått efter mönster (kört på eget mönster) så håller jag på att slita av mitt hår och skrika rakt ut när jag för mitt liv inte kan BEGRIPA hur man ska knåpa ihop deras Harembyxor?! Säkert dyng-enkelt, men jag får helt enkelt verka dum....
    HUR är det tänkt att man ska få ihop ett tygstycke till ett par brallor? Jag har heller inte riktigt förstått om man ska ha dubbelt tyg när man klipper ut byx-delen eller om man helt enkelt ska klara sig med en del...
    Jag hoppas ni förstår vad jag svamlar om annars får ni hojta så lägger jag upp en bild på mönstret och försöker förklara igen
    Om det är möstret i nr 4 så är det ju tänkt att främre och bakre benstycke ska ligga mot en vikt kant (steckad linje) och därmed går du en av var (nr 1 & 2).

SY grenbiten till framstycket, sedan grensömmen och sist sidsömmarna. Tror iof att det spelar mindre roll i vilken ordning man syr, ev kan det bli lite krångligare om man gör det i fel ordning men det kan man oftast lösa...

• Ilus

Borde bli varmt med en kärna av liggunderlag, bra stadga också. Utanpå borde det sedan gå att ha ett snyggtyg...

Svar på tråden Syjunta för gravida!