Syjunta för gravida!
Jag har använt mig av jysk billiga täcken och med gott samvete klippt sönder! Metervara med stoppning finns men är mkt dyrare!
Jag har använt mig av jysk billiga täcken och med gott samvete klippt sönder! Metervara med stoppning finns men är mkt dyrare!
Tidningen Ottobre säljer gamla nummer där borde du hitta något eller om de har Meedoms bok för 0-3 år på ditt bibliotek!
Använd bambufleece istället för vanlig, ska vara ( om jag minns rätt) naturligt antibakteriell, används i tygblöjor! Finns i strömmings webshop och på etsy.
Japp, hade rätt
"Bambu är ett riktigt supermaterial. Växten är både naturligt antibakteriell och antisvampbildande och växer snabbt utan bekämpningsmedel. Bambutyg absorberar vätska 3-4 gånger snabbare än bomull, torkar snabbt och förblir varmt, även när det är vått. Tack vare sina fantastiska egenskaper förblir bambutyg fräscht och luktfritt. De mjuka, runda fibrerna passar perfekt till känslig hud."
Med andra ord toppen till amningsinlägg!
Kardborre skulle jag inte valt, låter för mycket om man ska öppna lite på den om barnet somnat och man kommer in... :)

Borde bli varmt med en kärna av liggunderlag, bra stadga också. Utanpå borde det sedan gå att ha ett snyggtyg...