Syjunta för gravida!
Favoritar! Massa bra tips ju!!!
Favoritar! Massa bra tips ju!!!
Hej alla!!
Jag behöver ett råd!
Håller på att virka en filt till vagnen av mormorsrutor. Tycker ni att alla rutor ska vara lika stora, eller kan det funka att blanda stora och små??
Har ni sett det nån gång? Bifoga gärna bild!
Tack på förhand!!
Det blir även fint att sätta ihop alla mormorsrutor lite "luftigare"!! Kan inte länka från mobilen, men det finns en bra instruktionsvideo. Gå in på Drops hemsida, klicka på tips och hjälp och sen på mormors-rutor ihopvirkade!!!
Här kommer några av mina alster. Jag sitter där jag sitter, pga sammandragningar och foglossning och andra tråkigheter... Så i brist på annat har det pysslats lite!!

Filifjonkan03-
Precis som du skrev, varannan stolpe och fast maska. Busenkelt!!
Den ena filten är endast "galler" och den andra är 2 varv fasta och tredje varvet "galler"!
Hjälp ma!!! Vad ska jag sy? Inspirationen tryter... Har sytt ett babynest, blöjfodral, div godedjur, mössor av olika slag, skötunderlägg, dregglisar... Är fortf nybörjare så det ska va hyfsat enkelt... Har ingen skrivare, så jag kan inte skriva ut mönster. Tar mig inte till bibblan, sitter där jag sitter pga sammandragningar och onda fogar, och jag vill sy NU!!! Några idéer?? :)
Tack för tre bra tips! :)