Inlägg från: annasegen |Visa alla inlägg
  • annasegen

Syjunta för gravida!

Hej allihopa!

Har plöjt igenom lite mer än halva tråden nu och jösses vad inspirerad man blir!:)

Har BF 25 februari så har gott om tid på mig att färdigställa alla mina pysselprojekt (hoppas jag;)

Har en låååång lista med grejer som ska göra men tänkte börja med babynest och myspöl..... Så det jag undrar nu är om någon härinne har gjort en myspöl själv? Jag har en tanke om hur jag ska göra min, men hade varit kul att se hur andra har gjort. Och det skadar ju aldrig med lite extra inspiration:)

Ha det fint allesammans! 

• annasegen

Akada:

Jag gjorde min myspöl fyrkantig istället. Skumgummi i botten, med ett madrasskydd på. Två av sidkuddarna fyllde jag med styrolitkulor, de andra två med vanlig kuddfyllning. Den behöver lite finjusteringar men kommer i princip se ut såhär:

• annasegen

Har även hunnit med att göra babynest, en snoogle kudde och två amningsponchos. Har en låååång lista med grejer jag vill sy men det blir ju ofta så att man börjar med det roliga (och kanske lite onödiga;)

Lyckades tyvärr inte vrida bilderna. Nästa gång jag ska fota och lägga upp bilder får jag vrida kameran istället så blir det rätt från början;)
  • annasegen

Tack så mycket! Kul att höra att ni gillar den, eftersom den är busenkel att göra och med lite fantasi går det att variera den i oändlighet:)

Jag tog en av sambons reklamtröjor, stl xl och klippte lite i. Först klippte jag av ena ärmen i lite sned vinkel in mot halslinningen. Sen klippte jag upp längs med andra sidan, från t-shirtens nederkant ändå ut till ärmens slut. Då blir det hålet från den avklippta ärmen som blir ny halslinning och den gamla halslinningen blir ett nytt armhål. Detta hade man kunnat klippa bort/sy igen om man vill ha det helt stängt men jag gillar att man kan ha ena armen på utsidan av ponchon.

Sen klippte jag upp lite i den nya halslinningen (avklippte ärmen) och satte i en tryckknapp så man kan öppna upp lite om man känner för det. Precis under originalhalslinningen satt ett fult reklammärke så jag gjorde ett veck där och sydde på en knapp

Hoppas ni blir kloka på beskrivningen!

Såhär ser den alltså ut på "rätt håll". Originalhalslinningen används som ärmhål för vänster arm.

Och såhär ser den ut poncho-style. Ser mkt bättre ut när man har den på sig, lätt och följsam och assymetrisk på helt rätt ställen.

Och man kan som sagt variera i oändlighet beroende på hur man själv vill ha den

• annasegen

Vänster arm kommer ut genom originalhalslinningen, och höger arm har man bara under tyget. Det är bara att börja klippa i en gammal trasa till tröja, går nog inte att misslyckas

Svar på tråden Syjunta för gravida!