Tack så mycket! Kul att höra att ni gillar den, eftersom den är busenkel att göra och med lite fantasi går det att variera den i oändlighet:)
Jag tog en av sambons reklamtröjor, stl xl och klippte lite i. Först klippte jag av ena ärmen i lite sned vinkel in mot halslinningen. Sen klippte jag upp längs med andra sidan, från t-shirtens nederkant ändå ut till ärmens slut. Då blir det hålet från den avklippta ärmen som blir ny halslinning och den gamla halslinningen blir ett nytt armhål. Detta hade man kunnat klippa bort/sy igen om man vill ha det helt stängt men jag gillar att man kan ha ena armen på utsidan av ponchon.
Sen klippte jag upp lite i den nya halslinningen (avklippte ärmen) och satte i en tryckknapp så man kan öppna upp lite om man känner för det. Precis under originalhalslinningen satt ett fult reklammärke så jag gjorde ett veck där och sydde på en knapp
Hoppas ni blir kloka på beskrivningen! 

Såhär ser den alltså ut på "rätt håll". Originalhalslinningen används som ärmhål för vänster arm.

Och såhär ser den ut poncho-style. Ser mkt bättre ut när man har den på sig, lätt och följsam och assymetrisk på helt rätt ställen.
Och man kan som sagt variera i oändlighet beroende på hur man själv vill ha den