• akada

Syjunta för gravida!

Hejsan allihopa! Har följt den här tråden ett bra tag men inte orkat pyssla så mycket själv då jag hade det tufft fram till v 20 ungefär, och längre ändå.
    Nu däremot går jag in i v 30 imorgon och har börjat få en massa energi så pysslandet har kommit igång.
    Har sytt nån dregglis, en filt, en amningskudde och har planer på ett babynest
    Mitt nästa projekt blir dock ett spjälskydd!
    Men jag behöver tips! Har inga barn sen förr så jag vet inte så mycket. Hur högt bör det vara? Och ska man stoppa in det "under" madrassen så det blir som fastklämt eller ska det vara ovanpå madrassen?
    Har köpt sån platt fibervadd i en sybutik, tror ni det räcker med ett lager eller bör man ha två?
    Hur har ni andra gjort som sytt eget?
    Väldigt tacksam för lite tips!!

• akada

Okey tack hörrni. Blir en ikea säng här med, och ahr kollat på deras skydd. Ena var abra 21 cm högt och det känns ju alldeles för lite. jag har funderat på 25 eller kanske t.om 30cm högt om man stoppar in det i madrassen. Vad tror ni om det?

• akada
    GammE skrev 2012-07-12 13:42:34 följande:

Det blev en amnings-poncho i ett ganska tunt tyg så bebisen inte blir för varm- men ändå inte störd av omgivningen när det är matdags Älskar tyget och kommer nog använda den innan med :)

Wow vilken kanonfin!!
  • akada
    IdaMaarja skrev 2012-07-18 18:19:07 följande:
    Nån som har sytt en gravidkudde att sova med? Tacksam för tips! Solig

Jajjemen! Jag rullade ihop typ ett halvt gammalt slaktat täcke och sydde ett avlångt fodral, Välgit skönt att ha som stöd för magen och mellan knäna!! Kan säkert användas vi amning med=)
  • akada

Jag skulle gjort min l'ngre om jag gort den idag! Gärna så liggdelen är 70 cm

• akada

Hallå där alla pysslisar!

Är det någon som vågat sig på att sy en myspöl? Jag vill så gärna ha en sån men dom är så himla dyra, sen verkar det vara ett spännande projekt men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det hela.
    Antar att det bästa är att ha skumgummi i botten, så det är ju lugnt, men i ringen runt? Ska det vara styrolitkulor?
    Det är så härligt att surfa in här hos er pch bli inspirerad! Har redan sytt filtar, ett blöjfodral, babynest, spjälskydd mm.... Men nu vill jag alltså göra en pöl!    

• akada
    annasegen skrev 2012-11-02 15:47:37 följande:
    Akada:

Jag gjorde min myspöl fyrkantig istället. Skumgummi i botten, med ett madrasskydd på. Två av sidkuddarna fyllde jag med styrolitkulor, de andra två med vanlig kuddfyllning. Den behöver lite finjusteringar men kommer i princip se ut såhär:

men så fiint! jag funderar på att fylla sidorna med vadd, jag gjorde en amningskudde med styrolit loch använder den inte ens för att den är så prasslig!
Svar på tråden Syjunta för gravida!