• Kickioh

Syjunta för gravida!

Hej brudar! :) Är det någon här som vet vart det finns bra mönster på dregglisar?

Låter ju så enkelt så man ska väl egentligen kunna rita ett eget men jag är verkligen totalt värdelös på att sy så detta blir mitt första försök på något till sonen :)

• Kickioh

Och om någon här gjort egna dregglisar sydde ni dom aviga då eller med synlig söm?

• Kickioh

Tack för era svar! Får nog sprätta en då :) En dum fråga... Kan man inte sy en snygg rå kant med vanlig symaskin? Det går väl att ställa in "mönster" eller vad man ska säga om jag inte minns fel... Ni kanske hör att jag gått träslöjd hela livet ;)

• Kickioh
    bejbisen skrev 2012-11-15 11:43:27 följande:
    Jo, visst går de även med en vanlig maskin. Men de sömmar ja hade blev inte så snygga som overlockens blir :) därför blir de vändsydda här :)

Ok, jag får väl prova mig fram lite så får vi se hur detta slutar :)
  • Kickioh

Hej tjejer! Nu är jag ju inte gravid längre men tänkte sy lite kuddfodral och nån typ av solskärm till vagnen och då måste jag ju fråga er duktiga här inne :) Vart köper ni alla fina tyger?

Skulle helst vilja hitta ett i beige med ganska stora vita stjärnor (hittar bara med små) men kan ju kanske fastna för nåt helt annat fint också om nån har nåt bra sidtips :)

• Kickioh

Hjälp mig tjejer! :) Jag tänkte sy ett soltak till vagnen och har ett tyg jag vill använda men som det lyser igenom. Vad kan jag sätta för tyg till "foder" som skuggar bra utan att vara stelt som en mörkläggningsgardin? :)

• Kickioh

Superfint alltihop weasly! :) Ååh vad jag önskar nu sen man fick barn att jag var duktigare på att sy! Har alltid varit en träslöjdare annars men nu faktiskt börjat sy lite och det är lika spännande varje gång :P

• Kickioh
    weasley skrev 2013-07-26 09:11:45 följande:
    Bara att sy sy sy! Jag var också träslöjdare, tyckte det var så tråkigt med alla tvång på skolan (måste sticka, måste sy ett plagg, måste måste alla tråkiga saker). När jag blev stor och fick bestämma själv blev det mycket bättre :)

Ja jag tvingades in i syslöjden en termin för att jag skulle ha gjort det också men annars var ju trä och metall så mycket roligare! :) Men nu tycker jag det är jättekul att pyssla vid symaskinen, även om jag inte är så bra på det än :P
  • Kickioh

Diabetikern Jojo: Haha, precis så jag känner också! :P Men det var ju superfina grejer du sytt! Jag har INTE vågat mig på kläder än med kantband och annat avancerat ;) Senaste projektet var ett örngott och en barnvagnsgardin, precis på min nivå :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!