Inlägg från: BowserSchnauzer |Visa alla inlägg
  • BowserSchnauzer

Syjunta för gravida!

Queen Of Darkness skrev 2012-11-22 11:13:11 följande:
    Jag är så lycklig! Igår kom min fästman hem med en overlockmaskin eftersom han hade tröttnat på mitt tjat om att jag måste ha en
    Var bara tvungen att provsy något efter att äntligen fått trätt den och ställt in trådspänningarna. (Inte hundra dock på att det blev perfekt men för mitt otränade öga så ser sömmen okej ut )
    Blev omlottbody, byxor och mössa till bebisen som får följa med till BB. Har på bilden inte satt fast tryckknapparna än (lillgrabben ligger och sover och vill inte sitta och banka hej vilt då )  och mössan blev sådär men eftersom det är min första hjälmmössa så får jag väl känna mig nöjd över resultatet iaf.
    Nu måste jag sy mer

Wow vad fint, kanske är en overlock man ska ha alltså... Skulle vara perfekt att kunna sy kläder på ett smidigt sätt, just nu är jag mest inne på virkning :)
  • BowserSchnauzer

Orkar inte läsa igenom hela tråden om detta tagits upp förr... Någon som vet vart man kan köpa själva skallra-delen om man vill göra egna? Typ Panduro eller? Och om någon vet vart man hittar plastringar om man vill göra t.ex. barnvagnsmobil eller liknande? Tacksam för all hjälp :)

• BowserSchnauzer

Tack för tipset om skallror! Ska spana in Panduro... Just nu håller jag på med en liten elefant som ska bli en present.

• BowserSchnauzer

Defeateris: Har du testat stickapp där man kan göra sitt eget mönster? Rutpapper är ju snikvarianten. Kan nog vara svårt att få till om du tänkt virka... Har du letat på sidan ravelry.com , de har jättemånga gratismönster!

Svar på tråden Syjunta för gravida!