-
-
Ja, det var precis det som hände och jag var på jobbet så han inte skicka ett till inlägg med en förklaring. Har haft den här tråden favoritat länge men eftersom jag ändå inte kommit igång med att göra nåt till bebisen i magen har jag inte skrivit någotSophiaI skrev 2012-07-05 22:31:14 följande:Angående tomma inlägg, när man läser från mobilen är det lätt att komma åt "skicka"-knappen så då flyger det iväg ett tomt meddelande. Vet inte hur många gånger jag råkat göra så hehe.
-
Jag brukar vara här inne och läsa men har inte hunnit skapa så mycket att visa upp än. Får dessutom lite prestationsångest när alla är så himla duktiga. Tycker precis som trz att byxorna du sytt var superfina och hade gärna sett en bildtutorial på hur du gjort demTrolltoka skrev 2012-08-13 21:30:56 följande:Om du vill kan jag fixa en ingående bildtutorial imorgon? Är så svårt å förklara på rak arm så här haha
Kan ju visa upp framsidan av ett lapptäcke jag håller på med och en dålig bild på ett babynest som jag faktiskt blev riktigt nöjd med.

och så en bild på en farfarströja som blivande mormor stickat. Finns även en orange mössa till.
-
Tack!!!Trolltoka skrev 2012-08-14 10:40:19 följande:Håller just på att fota och sy
-
Trolltoka: Åh så bra
Tack!!! -
Åh så fin!Tallbarr12 skrev 2012-09-10 22:02:35 följande:Här kommer det lite bilder på amningskudden som jag knåpade ihop i helgen. Överdragen blev klara idag :)
Jag har också pysslat i helgen men tycker inte mina saker blir hälften så fina som era så vill knappt lägga upp bilder här... men här kommer det ändå
Ett blöjfodral med blommigt tyg på insidan och tre dregglisar. Inspiration till blöjfodralet kom ifrån den här tråden och dregglisarna hittade jag här : darlingdearesthome.blogspot.no/2011/09/monster-till-dregglis.html är det nån här inne som har den bloggen kanske?
Här är koftan jag stickat. Knapparna är ljusgröna. Inte helt nöjd, många timmars slit men vet inte om jag kommer vilja ta på bebisen den

-
Nu är jag klar med min vågfilt och den är jag faktiskt riktigt nöjd med. Tyvärr får in Iphonen med de rätta färgerna men här är i alla fall en bild

-
Pluttfamilj: Det är bara att sätta igång. Övning ger färdighet
Säger jag som också är nybörjare... -
Hejsan! Skriver inte då mycket här men är ofta inne och ser på allt fint ni gör.
Har för mig att jag sett bilder på nån sorts förvaring i tyg med en massa fack att ha vid skötbordet här? Någon som vet vad jag menar och skulle kunna lägga upp dessa bilder igen så at tjag får lite inspiration? Tror en sån skulle passa perfekt på väggen bakom vårat skötbord som ska vara uppepå tvättmskinen.
Tänkte även jag skulle visa några av de senaste sakerna jag pysslat ihop till lilla bebisen när jag ändå är här och skriver
En virkad mössa fodrad med fleece som tyvärr blev lite för stor för att han ska kunna använda den som nyföding i januari.

Tunna raggsockor till far och son
har stickat tre par stora sockor i detta tunna garn och när jag är klar med den andra lilla sockan ska jag aldrig sticka i så tunt garn igen. Jag har inte det tålamodet som krävs!!!
-
Hej!
Har stickat ett par babybyxor. Sista steget är att korsa fast resår i midjan och jag vet inte vad det betyder... någon som kan hjälpa mig?
-
hemmasytt spjälsängsskydd:

Stickade byxor i merinoull till den lilla, riktigt varma och mjuka och med massa stretch

Start på att virka en amningsponcho i spindelmönster. Dock verkar den bli väldigt gles så vi får se hur jag gör med den... finare på bild än i verkligheten faktiskt.
-
Tack=)Trolltoka skrev 2012-11-26 21:58:05 följande:
Jättefina saker! -
Länge sedan någon skrev något här. Tänkte jag skulle visa upp figurerna jag virkat till en vagnmobil

-
Tacksaraisundsvall skrev 2012-12-16 18:44:52 följande:Sååå söta, Gimle!!!
-
Tack Sonrisa. Hittade mönster i två olika bloggar. Finns massa olika om du söker på Google. Har försökt länka från telefonen, jag hoppas det funkar
crazyforcrochet.blogspot.no/2012/07/monster-till-virkad-uggla.html -
Länken till hjärtat kom tydligen inte med
drakmakerska.blogspot.no/2010/12/virkat-julhjarta.html -
TackMaggan87 skrev 2012-12-26 22:53:19 följande:Men vad fint ! :) Duktig du är!
-
Kotthare: fin
känner igen den från virkgruppen på fb