Syjunta för gravida!
Nu har jag smygit i den här tråden i flera månader men pga graviditeten inte orkat göra något nästan.
Men igår blev jag klar med en mobil att ha över skötbädden :)
Har lite dille på Ugglor!

Ugglorna i mobilen är gjord efter ett mönster hos kungenochmajkis blogg! Finns massor av fint där. Ska ge mig på att virka en ugglemössa till dottern därifrån. Min dator gick sönder annars hade jag svarat tidigare ![]()
Här kommer en bild på filten som syddes under mitt värkarbete. Den är redan invigd med kräk! Bild på bebis med filt har inte hunnit tas tyvärr. Det som är positivt med filten är samtidigt lite negativt. Filten sitter alltid där och håller henne varm - när hon sitter i bilstolen. Men ska vi flytta henne mellan stol och vagn så har hon inte mycket kläder på sig under flytten. Men den kommer vara perfekt när vi ska läman och hämta storasyster på dagis!

Filten är klar, nu ska vi bara ta oss och överlämna den!
Inte super snygg men för att vara första försöket och inte alls speciellt hemma på att sy så stora saker är jag nöjd. Och den kommer hålla den lilla prinsen varm här uppe i det kalla jämtland!
(dottern som provsitter i den, hon vill nog ha en egen!)

Mössa och dreggelskydd åt dottern (Sitter numera namnlappar på dom också)

Några fler :)
Va lite snabb!
Mössa åt sonen!
Mössa åt mig!

Mössa som skulle blivit till dottern men va för stor så kompisen fick den istället!

En uggle snuttis som jag pillade ihop ikväll!
Och en uggla att hänga i barnvagnen!

Ber om ursäkt för instragram bilderna men dom är lättast att få tag på!
Lovar att jag inte gillar ugglor alls ;)
Vet någon av er vart man kan få tag på Regileneband förutom Bibbis textil (som har semesterstängt tills i augusti)? Eller om det heter något annat?
Vore tacksam för svar :) Och helst en internetbutik då jag bor i Östersund, ska in och kolla våra tygbutiker men känner att chansen är ganska liten här!

Åh så fint!
Min dotter heter också Aila :) Inte så vanligt.