• Annoz87

Syjunta för gravida!

hej! hur mycket tyg tror ni behövs för en åkpåse? 1 meter av yttertyg resp. innertyg är kanske lite för lite?

• Annoz87

Är det nån som vet när stoff och stil får in sina höst/vinter tyger? är lite trött på det som finns....

• Annoz87

jaha! jag har bara tittat på deras hemsida och tänkt vänta med att åka dit tills jag vet! hur får man deras katalog?

• Annoz87

Jag har förresten sytt mitt första bebisplagg! Blev riktig nöjd! fast jag hade stumt kantband till stretchtyg, så jag är rädd att flikarna kanske inte kommer ligga där de ska Rynkar på näsan

i

• Annoz87

Jag tänkte sy en åkpåse. Men jag behöver lite tips. Som yttertyg ska jag ha ett ganska hårt bomullstyg, men vad tycker ni jag ska ha som foder, fleece eller teddy? och borde jag ha nåt vindtätt tyg emellan, i så fall vad? 

• Annoz87
    Miss Giggle skrev 2012-08-31 20:23:13 följande:
    Måste tipsa. Stoff och stil har ett mönster på
    En filt/påse som är fodrad m dragsko längst upp vid huvudet. Jättesmart. Man syr liksom en filt som man sedan kan sno in barnet i och fästa ihop kardborre.
    Hade jag inte redan haft 3åkpåsar hade jag sytt en. Verkar jättesmart'
    Tack för tipset! är inne på deras hemsida men hittar tyvärr inte... vilken kategori ligger det under?
  • Annoz87
    Miss Giggle skrev 2012-09-03 07:39:07 följande:
    Annoz: kolla under diverse. Såg den i katalogen så vet att den finns där med. Och bland mönstren längst bak.
    Ska rota fram katalogen så kan jag säga vilket nr den har!
    www.stoffochstil.se/Katalog/Monstre.aspx

Men där ja! tack! :D använder du alla dina åkpåsar? jag har planer och tyg för världens snyggaste åkpåse, men så hittade jag en jättefin, billig på myrorna som jag kände att jag måste köpa för att det var ett fynd, men egentligen blev jag nästan lite ledsen... haha. Så, får man ha två?!
  • Annoz87
    Trolltoka skrev 2012-09-03 14:00:29 följande:
    Den borde man ju kunna fixa utan att köpa mönstret... 

ja det borde man ju. men det var en sak jag inte såg vad det föreställde på mönsterbilden, såg ut att vara någon slags knäppning?
  • Annoz87
    Hallonpajen skrev 2012-09-03 14:52:55 följande:

Det glömde jag kolla extra på, men det kan man ju göra lite som man vill! Man kan fästa band och knyta ihop, eller öglor + knapp (kan bli fint!) eller kardborre
    just det, tack för råden! Har du något tips på ett vindtätt tyg att ha mellan yttertyget och fleecen? eller behövs inte det? bor blåshålet skåne Spöke
  • Annoz87
    Hallonpajen skrev 2012-09-03 16:05:05 följande:
    Jag bor oxå i Skåne men funderar på att bara ha fleece + plattvadd + manchester :) De ligger ju oftast bra nerbäddade i vagnen och så har man ju vagnsöverdraget ovanpå. Bävernylon är ju annars himla bra, tycker det är svårt att hitta något fint bara :)
    Men jag tänkte ha det emellan yttertyget och fleecen så det inte syns :)
  • Annoz87

puh... nu har jag äntligen gjort klart spjälskyddet. Kändes som att sy en jättestor grytlapp. Lägger upp bild när jag monterat spjälsängen!

• Annoz87

Jättefina leopardkläder! 

Nu har jag gjort en dreglis och slagit i min första tryckknapp. Ser väldigt proffsigt ut. MEN! det går knappt att öppna den när man klickat igen den. Fick sitta och pilla med ett gem. Det är tryckknappar från stoff och stil. Har ni haft detta problem och hur gör man?? det här går ju inte om man har en hel gren full med tryckknappar och ska byta blöja.  Gråter

• Annoz87

Är det nån som vet vart man kan få tag på ett mönster på byxor som är lika polarn o pyrets? Jag menar smala och som liksom har ett stycke tyg under rumpan också. Nåt särskilt nr av ottobre kanske?

• Annoz87

Hallå! har någon sytt ett gosedjur eller någon leksak med bjällror i? håller på och syr en katt till min bebis och tänkte slänga in ett par bjällror men kom på att bomullen kanske stoppar ljudet? 

• Annoz87
    Hjärtefröjd skrev 2013-02-05 23:24:42 följande:
    Annoz87: Bjällror funkar, men jag brukar använda "skrammelaskar" från tex Stoff

Aha, vad är det? Köpte bjällrorna på sos men måste missat dem! Funderar på att ha en liten ask med bjällrorna i inne i vaddet....
Svar på tråden Syjunta för gravida!