Syjunta för gravida!
hej! hur mycket tyg tror ni behövs för en åkpåse? 1 meter av yttertyg resp. innertyg är kanske lite för lite?
hej! hur mycket tyg tror ni behövs för en åkpåse? 1 meter av yttertyg resp. innertyg är kanske lite för lite?
anniebubbla, bra tips!! både billigare och finare 
Är det nån som vet när stoff och stil får in sina höst/vinter tyger? är lite trött på det som finns....
jaha! jag har bara tittat på deras hemsida och tänkt vänta med att åka dit tills jag vet! hur får man deras katalog?
Jag har förresten sytt mitt första bebisplagg! Blev riktig nöjd! fast jag hade stumt kantband till stretchtyg, så jag är rädd att flikarna kanske inte kommer ligga där de ska 

Jag tänkte sy en åkpåse. Men jag behöver lite tips. Som yttertyg ska jag ha ett ganska hårt bomullstyg, men vad tycker ni jag ska ha som foder, fleece eller teddy? och borde jag ha nåt vindtätt tyg emellan, i så fall vad?
Bävernylon får det bli!
puh... nu har jag äntligen gjort klart spjälskyddet. Kändes som att sy en jättestor grytlapp. Lägger upp bild när jag monterat spjälsängen!
jag har en kantbandsvikare och den funkar jättebra med jerseytyg :)
Jättefina leopardkläder!
Nu har jag gjort en dreglis och slagit i min första tryckknapp. Ser väldigt proffsigt ut. MEN! det går knappt att öppna den när man klickat igen den. Fick sitta och pilla med ett gem. Det är tryckknappar från stoff och stil. Har ni haft detta problem och hur gör man?? det här går ju inte om man har en hel gren full med tryckknappar och ska byta blöja. 
Sååå... jag sydde en sovpåse efter tutorialen på projectsbyjess.blogspot.se/2011/02/tutorial-baby-sleep-sack.html igår. Jag är inte heller särskilt rutinerad på att sy. Så det tog några timmar, men det var inte alls svårt och rätt kul!!

elinp88, fin! en sån dräkt ska jag också sy 
Är det nån som vet vart man kan få tag på ett mönster på byxor som är lika polarn o pyrets? Jag menar smala och som liksom har ett stycke tyg under rumpan också. Nåt särskilt nr av ottobre kanske?
Hallå! har någon sytt ett gosedjur eller någon leksak med bjällror i? håller på och syr en katt till min bebis och tänkte slänga in ett par bjällror men kom på att bomullen kanske stoppar ljudet?