Ska försöka förklara hur jag gör med kulorna.. (hjärtan gör jag på samma sätt). Mäter ut var jag vill att tyget ska sitta så varje liten bit (den som avgränsas med det gröna satinbandet på bilden) blir lika stor. Sen skär jag en tunn skåra längs med där jag mätt ut. Använder tapetkniv, men man får inte dra kniven, mer trycka för bollarna är så sköra.
Därefter klipper jag till en mall av papper som är några millimeter större (åt alla håll) än vad mönstret i bollen är. Ni ser på bilden att det är flera små tygbitar. Sen tar jag en tygbit och placerar den på bollen där jag vill att den ska sitta och petar in kanterna (med hjälp av tapetkniven) i skårorna som jag skar innan. När allt tyg är inpetat och sitter där det ska så drar jag ett satinband runt bollen så den täcker alla skåror, trär en pärla på en nål och fäster bandet, klart!:)
Hoppas ni förstår:) mina hjärtan gör jag på samma sätt men eftersom den formen är lite annorlunda så gör jag halva 'framsidan' i en tygbit och andra halvan i en annan (samma tyg eller olika) sen så gör jag likadant på 'baksidan'. Slutar även där med att täcka med satinband som jag sen fäster i krysset som jag gjort av två målade pinnar. En i mitten och en i varje ände. Gick alltså åt fem hjärtan. Använde mig tråkigt nog av mycket svart och rött på den jag gjorde men det är för att bebisar ser dom färgerna bäst i början. När han/hon blir äldre ska jag byta ut den mot en med mer färger:)