Inlägg från: LettieHatter |Visa alla inlägg
  • LettieHatter

Syjunta för gravida!

Hej på er alla! Har blivit otroligt inspirerad av era fantastiska kreationer, tre månade kvar och jag syr för fullt! Ska lägga ut bilder allt eftersom. 

Har dock en liten fråga: Vilket sorts tyg har ni använt till era babynests? Har sytt ett på prov i bomull, men tyckte inte det blev alls bra. Min teori är att tyget är för tjockt/stelt. Har ni använt bomull, bomullssatin, trikå, flanell? Andra små tips att tänka på? Har ju tänkt mig en variant där man kan ta ut madrassen och köra resten i tvätten, vilka lösningar har ni använt?

Tack på förhand! :) 

• LettieHatter

Tack weasley för länken, har letat efter den tutorialen! 

Har ni några förslag på vad man kan göra av en spillbit trikå och två stora spillbitar fleece? Gjort en body i trikån redan. 

• LettieHatter

Är det någon här som gjort en wrapper til ett babyskydd med fempunktsbälte? Har sytt ett där jag gjorde långa skåror för bältena men det ser ju inte jättesnyggt ut. Sitter ju bra men som sagt, tar tacksamt emot idéer!

• LettieHatter

Hej hej på er pyssliga! var lite aktiv här med ettan, nu väntar jag tvåan och börjar så smått bli sugen på att sy igen! Synd bara att jag har en sån tråkig symaskin, trikåtyger blir aldrig riktigt bra. Jag har dock virkat typ en miljon babyfiltar så jag har att välja på, haha! :D

Svar på tråden Syjunta för gravida!