Inlägg från: IdaMaarja |Visa alla inlägg
  • IdaMaarja

Syjunta för gravida!

Favoritar!

Älskar att sy och pilla med nål och tråd, kan dock inte sticka lr virka men överlåter det åt kommande barnets mormor :) Det kommer vara perfekt att sitta och sy när jag är gravid ledig i 2 mån i höst! Just nu har jag fullt upp med att klä om köksmöblerna och sy armband på beställning :)
    har fått otroligt mkt insperation ni syr alla så fina saker!

• IdaMaarja
    akada skrev 2012-07-18 20:08:51 följande:
    Jajjemen! Jag rullade ihop typ ett halvt gammalt slaktat täcke och sydde ett avlångt fodral, Välgit skönt att ha som stöd för magen och mellan knäna!! Kan säkert användas vi amning med=)
    Toppen! Skrattande
  • IdaMaarja
    Trolltoka skrev 2012-08-01 15:18:21 följande:

Jersey/interlock på framsidan och fleece på baksidan som absorberar salivet
    tack så mycke! Glad
    BF 21/11-12
  • IdaMaarja
    Hallonpajen skrev 2012-08-27 11:53:44 följande:
    Lapptäcke är enkelt (om än lite tidskrävande :)) och jag sydde en blöjförvaring att ha vid skötbordet oxå (utöver den att ha i väskan). Sen har jag sytt små tygkorgar att ha vid skötbordet med salvor m.m. i. Sydde i vaxat tyg så de står emot väta och blir lagom "styva" och snygga!
    vaxat tyg vart köper man det? Alltså finns det typ på jysk eller ikea?
    BF 21/11-12
  • IdaMaarja

aah åhlen är bra! syaffären som vi har här är så gaalet dyr så där går jag bara om jag absolut inte hitta nån annanstan ;)

BF 21/11-12
  • IdaMaarja

Fick äntligen lite tid över och sydde en bjölautomat. Nu när jag äntligen kommit igång så kommer jag fortsätta så det ryker! Skrattande

Strumpemamma: Super söta byxor! Älskar svamptyget!  
    BF 21/11-12
  • IdaMaarja
    Hallonpajen skrev 2012-09-09 12:16:10 följande:
    Jag ska alltid göra allt lite extra komplicerat och sydde ett blöjfodral som inte alls tog en halvtimme...men det är lite kul med detaljsyende ibland tycker jag :) Sydde ett fodral i vaxat tyg med "upphöjda" fickor så att fodralet ser ut som en bok när det är ihopfällt:
    Adam 2008 ~ BF 6/10

Snyggt!
    BF 21/11-12
  • IdaMaarja
    Tallbarr12 skrev 2012-09-26 10:27:46 följande:
    Jag googlade rejält på att sy amningströjor för ett tag sen och sparade en massa länkar, kan lägga upp dom nån dag men hinner itne just nu! 

BF 21/11-12
  • IdaMaarja

Hittade ett gammalt byxmönster hemma hos mamma så vart ett par i stl 62 med matchande dregglis :) Tyvärr har jag varit upptagen med att klä om fåtöljer så har inte blivit nå bebis pyssel på ett tag. Men bara 5 veckor kvar nu så får lägga på ett kol :)
    BF 21/11-12
  • IdaMaarja

Såg att Hickstead virkar västerbottenstjärnor, finns det sånt för alla landskap? Skulle vilja ha hälsingland eller jämtland om nån vet om det finns nå särskilt där? Har även en fråga till er som har vanthållare, hur långa är dom? Tänkte sy matchande napp och vanthållare till en liten pojk men har inga barn själv än så har inget att gå på. Vill även säga att ni alla gör super fina grejer!! :)

BF 21/11-12
  • IdaMaarja
    Fjärilspirr skrev 2013-01-29 22:04:45 följande:
     Till en ringsjal har jag använt ett bommullstyg från IKEA. Det viktiga är att det inte är för tjockt, det blir så knöligt och inget skönt för barnet el dig själv då, så ett tunnt tyg men ändå starkt.  Jag använde det här www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20153983/ Sjalen blev en aning stel i tyget, men det fungerar. Jag hade även ganska små ringar, finns en modell större som hade passat bättre till det här tyget. Här finns det ringar mina var nog storlek S, hade varit bättre med storlek M. www.stellaris.se/index.php/baersjal-baersele-...

Tack!! :)
  • IdaMaarja

För ett tag sen hittade jag en sida med beskrivning hur man gör en body av en gammal tshirt men nu hittar jag den inte.. Nån som vet vilken jag menar och kan länka?

Svar på tråden Syjunta för gravida!