• Sonrisa

Syjunta för gravida!

Mlir skrev 2012-07-22 23:50:24 följande:

Nu är min ugglemössa klar :) Basen är samma som en tidigare la upp med vit mössa och turkosa kanter med blomma på. Har gjort små ändringar i mönstret bara för att passa detta garn och motivet :)
    Vilken underbar liten mössa!
  • Sonrisa
    Gimle skrev 2012-12-16 15:03:26 följande:
    Länge sedan någon skrev något här. Tänkte jag skulle visa upp figurerna jag virkat till en vagnmobil

Åh, vilka fina!! Precis såna som jag hade tänkt virka, men inte kommit mig för än! Har du något mönster?
  • Sonrisa
    Maggan87 skrev 2012-12-30 03:55:12 följande:
    Hej!

Har bestämt mig för att virka en filt med mormorsrutor och har läst lite, kikat på bilder osv.. Vad har ni använt gör garn då ni virkat liknande filt och har ni något bra förslag på vart man kan få tag på garn till bra pris?

Jag har kikat på mönster och garn här .      Där använder de ”Alpaca”, som just nu kostar 29:- / 50 g. Tycker ni jag ska beställa garnet där ifrån eller har ni något bättre förslag? :) Tacksam för svar, erbjudandet räcker bara året ut.. Glad
    Jag håller på att virka en babyfilt med mormorsrutor i alpacka från Iloyarn. Supermjukt och gosigt och jättebra att virka i. Att det dessutom är ekologiskt, producerat av ett kvinnokooperativ i Boliva och bara naturliga färger gör att det absolut är värt att betala lite för, tycker jag!

Finns t.ex. här: www.garnasinne.se/garner/iloyarn/
  • Sonrisa

Är det någon som vet var man kan få tag på såna där fästen/krokar eller vad man ska kallade dem, som man hänger upp barnvagnsmobiler i? Eller har ni som gjort mobiler till barnvagnen tagit en gammal och använt krokarna till den?

Man kan ju såklart fästa med säkerhetsnålar eller vad som helst, men det är ju smidigare med såna där krokar i plast, så att man lätt kan ta av mobilen.

• Sonrisa
    trz skrev 2013-02-01 17:30:28 följande:
    Var det inte någon som brukade använda såna där ringar man har till duschdraperi?
    Mhm! Smart! Fast jag har iofs inga såna heller... Men det kanske man kan hitta i nån vanlig affär nånstans. :)
  • Sonrisa
    Mini 82 skrev 2013-02-01 20:30:15 följande:
    Sonrisa: det finns gängen att köpa på tex babyproffsen kostar 5kr tror jag men duschringar funkar lika bra (bara man hittar snygga;))
    Vilka fina bodys weasley:) det rosa tyget med apor är underbart, var har du hittat det?
    Ah, men vad bra! Då ska jag kolla efter det nästa gång vi är där. Tack!
Svar på tråden Syjunta för gravida!