Inlägg från: Hickstead |Visa alla inlägg
  • Hickstead

Syjunta för gravida!

Äntigen har jag läst igenom hela tråden :)

Är bara i vecka 11 och vågar inte pyssla på så mycket än (tråkiga tidigare erfarenheter bara, vill inte sitta där med en massa fina små saker och ingen bebis) men snart så...

Än så länge har jag i alla fall svängt ihop ett par små tossar och en mössa, samt en kofta men den har jag ingen bild på än.

• Hickstead

Trolltokan - oj det var lite så lite produktivt det!

Jag har börjat virka på en filt med västerbottensstjärnor (istället för mormorsrutor) i bambu-bomull men fick slut på garn så det blir till att handla mer i veckan... inte så billigt men himla mjukt i alla fall! :)

Ni som har de där fina lapparna ni sätter i era hemmasydda kläder, var köper ni dem? Kan man köpa såna som privatperson, vad ska det vara för mått på dem osv?  

• Hickstead

Ja så klart beror det på rutorna, jag borde ju ha poängterat att jag letade efter mått... :) Jag tänkte ha min i vagnen först och främst... 

• Hickstead

Fick mina namnband i dag men de är ju så stora... :( Vad besviken jag blev, jag måste ha glömt nån storleksinställning eller nåt... 

• Hickstead

Jag försöker fynda så mycket som möjligt och håller mig till ren bomull eller möjligeh ull/bomull. Filten jag håller på med nu är ett bambu-garn som är suuuupermjukt :)

• Hickstead
    Trolltoka skrev 2012-12-09 20:53:52 följande:

Du har inte sömsmån inräknat på dom då?
    nej jag tycker inte det är nån sömsmån alls. Jag är rätt besviken faktiskt, men det går ju inte att skicka tillbaka heller... 
  • Hickstead

Jag virkar filt i Bommix Bamboo - suuuuupermjukt men ganska dyrt garn. Hade turen att hitta det för 30 kr/nystan (50g) men behöver mer nu och tror jag msåte beställa för minst 10 kr dyrare/nystan. 

Annars går det bra med vilket bomullsgarn som helst tycker jag. Jag använder bara naturmaterial till bebis-grejjor, dvs bomull, bambu eller ull. Absolut inget acryl, polyester eller liknande, inte ens blandat med naturmaterlai. 

Svar på tråden Syjunta för gravida!