• Yarrow

Syjunta för gravida!

Vilken inspirerande tråd. Här hoppar jag in och hoppas på lite inspiration till mina kommande projekt:

Ska bland annat sy:
    Sängkläder till spjällsäng, vagga och vagn.
    Filt till vagn
    Mobil till ovanståeende.
    Skötväska.

Någon här som har sytt en skötväska och har några bra tips? :D

• Yarrow
    weasley skrev 2013-02-18 12:37:12 följande:

Nu har jag tagit en bild på spjälsängsskyddet också (babynestet som jag sydde för någon månad sen fick smyga med igen, annars såg det ju så tomt ut..)

Nu är det bara bebisen som saknas! Hade tänkt försöka hinna sy en mobil, babyskyddsfilt samt en såndär grej man har hängandes i vagnen med lite fina saker på innan hen pluppar ut om två veckor.. Kanske lite mer kläder också, det borde man ju hinna tycker man Glad

Åååh va fint och vilka underbara färger! Nu blev jag jättesugen på att måla om vår bruna spjälsäng :D Håller på och målar om alla möbler i vårt gästrum så att det ska se mer ut som ett barnrum nu så jag har inte tid att sy något. Men jag kanske kan visa några bilder på det här ändå, det är ju ändå barnrelaterat :)
  • Yarrow

Weasley, vilken sötnos :) Våra katter tycker att allt är väldigt spännande här hemma nu. Kommer in nya möbler oh åker ut andra om vartannat.
    Försökte trycka ner ena katten i bebisgungan fast det var inte alls roligt. Att åka i vagn är dock hur kul som helst. Haha.

Ska ta lite bilder när jag är klar. Men av någon anleding hittar jag hela tiden nya saker att måla. Haha.

• Yarrow

Venom - Vilka fina saker du har gjort!

Jag har lagt upp en del saker på min blogg med. Kommer uppdatera mycket om barnrummet nu, har köpt massa fina tyger. Blir gardiner, sängkläder, kuddar, gosedjur och massa annat kul :)
    Ni får gärna gå in och läsa:

sottnottochlagat.blogspot.se/

• Yarrow
    Fjärilspirr skrev 2013-02-21 21:51:36 följande:

Kul saker. Gillar din barnvagn, ska också ha en retrovagn som jag har legat i som bebis ;) 

Tack! Vi älskar vagnen, tyvärr så har våra föräldrar inte sparat mer än en barnstol men det får vi leva med. Önskar att vagnen var en släktklenod men det är "bara" ett blocket-fynd ;)
  • Yarrow

Nu har jag sytt klart ett litet lapptäcke till vagn. Inte helt utan smärta och svinn från min sida dock. Haha. Jävlar vad jag var arg på det här lapptäcket ett tag. Brände mig på stykjärnet, hade sönder en nål och hittade inga nya samt så sydde jag en lapp upp och ner.
    Så den av er som påpekar att elefenten är upp och ner stryper jag ;) Hehe.

Men jag är rätt nöjd med slutsresultatet ändå. Bakstycket är av fleace så den är varn och skön. Ska ge bort den till en vän som fick en pojke för några veckor sedan. De har en blå vagn så denna kommer nog passa bra :)

• Yarrow
    AnnaGreta 378 skrev 2013-02-22 19:15:56 följande:
    Ähhh, hrm...elefanten?Tungan ute  Skojar bara, jättefina tyger och bollfrans! Like!
    Nu är du ute på hal is ;)

Dina var jättefina, ser lite bättre sydda ut än mitt om inte annat. Haha :)
  • Yarrow
    AnnaGreta 378 skrev 2013-02-22 19:44:32 följande:

Nej, de är inte bättre sydda. Har bara "lagt till dem" inför fotning. Cool
    Aaaah, smart :D

Ska ite ta bilden så nära nästa gång helt enket. Haha. Fast jag är glad så länge det jag syr håller ihop :D
  • Yarrow

Jag har inte hunnit sytt något för jag har varit så focuserad på byrån till Knyttets rum som jag har målat om. Tänkte att ni pysselsugna kanske vill kolla på den också även om den inte är gjorde med en symaskin ;)

Har gått "all in" med Cirkus-tema, kanske gått liiite till överdrift men det är ju första gången jag får inreda ett barnrum så jag passar på att släppa loss lite ;)

Ni kan se en förebild på min blogg med om ni är nyfikna.
    sottnottochlagat.blogspot.se/2013/03/nu-gar-vi-pa-cirkus.html
  • Yarrow

Reflections86: vilket mysigt tyg, får man fråga var du har köpt det? :)

• Yarrow
    reflections86 skrev 2013-03-11 13:35:52 följande:
    Tyg.se

Köpte det dock på rea (tror det var utgående), så vet inte om det finns kvar...
    Tack, ska kolla det :)
  • Yarrow

Liama: Jättefint och vilket gulligt tyg! Får man fråga var det är köpt? :)

Kan bjuda på lite av det jag sytt med. Jag köpte en begagnad vagga som hade ett hiskeligt syntetiskt tyg i blått och rosa.

Gardinerna i fönstret har jag också sytt, är ett parisehjul-mönster. Hela barnrummet har ett cirkustema, bara vaggan som inte passar in egentligen men den passar in med färgerna i alla fall :D

• Yarrow
    Odella skrev 2013-05-07 13:39:05 följande:
    Åh vad fina tyger, har du sytt spjälskyddet själv också?

Vilken söt vagga! Så avancerade är inte vi ;) fast vi bor i lägenhet utan möjlighet till arbetsplats för sånna saker så jag får nöja mig med att måla och sy om det jag kan :D

Japp, skyddet har jag sytt med :) Det var med jättefult skydd som jag tog bort tyget på så återanvände jag stoppningen bara. Var lite knöligt men det gick tillslut. Var inte så svårt som jag trode, bara man mäter ordentligt så sitter det bra :)
  • Yarrow
    weasley skrev 2013-05-11 17:31:24 följande:
    Här har det minsann blivit lite bebiscosplay! Link från Legend of Zelda - Wind Waker. Vill aldrig att hon ska bära något annat! :D

Var ni på Retrospelsmässan i Göteborg idag eller? :D
  • Yarrow
    weasley skrev 2013-05-11 21:08:19 följande:

Nä, vi har ett spelkonvent som heter Nordsken här i Skellefteå under helgen :)
    Ni hade passat in som handen i handsken :) Träffade en liten knodd utklädd till Megaman och då började hjärnan producera massor av idér tills nästa års mässa när min lilla är ute :D
    Lägger till denna i min idé-bank! :) Zelda är ju faktiskt min favorit :D
  • Yarrow

Här om dagen sydde jag ett solskydd till vår vagn. Har funderat fram och tillbaka på hur ag ska sy det me tillslut sydde jag en enkel variant som ser ut som en rullgardin :)

Filten har min mamma stickat och p åbaksidan är det fastsygg en handduk. Hur praktiskt som helst :)

• Yarrow
    HannaS83 skrev 2013-06-23 08:20:36 följande:
    Jättefin "rullgardin" yarrow! Hur fäster du de i suffletten? Och vilken söt liten bebis :) kul med mycket färger. Har du sytt kläderna och kudden själv med? Isånnafall var har du hittat tyget till kudden? Har varit på jakt efter Små moln :)
    Tack :) Gardinen sitter fast med karrborrbnd. Limmade fast det på insidan av sufletten och sydde fast det i tyget. Sitter jättebra och syns inte alls.
    Kläderna har jag köpt på loppis så de är inte hemmasydda och kuddfodralet tror jag är köpt på gekås. Sjukt mycket billigare än att köpa tyg och sy själv upptäckte jag. Haha.
    Finns massa med molntyg på nätet, bara att googla så hittar du. Men det bli inte billigare än Gekås ;)
  • Yarrow
    elinsc skrev 2013-06-25 01:54:22 följande:
    Ohh så tjusigt! En sån ska jag ge mig på! Tack :D
    Gört! Blir inte enklare än så! :)
  • Yarrow
    Hepcat87 skrev 2013-07-28 12:17:06 följande:
    ... Tänkte även göra ett par mattor jag såg mönster till i senaste Leva&Bo. Man kunde virka runda mattor av gamla lakan med en stor virknål, kunde bli fint i lite pastellfärger tänkte jag, ett enkelt projekt om inte annat, som kunde passa i barnrummet.
    Det är jätteroligt :) Gör inte samma fel som jag bara. Jag blandade massa olika tyger varav ett som jag inte hade tvättat innan. Så när det kom kräk på mattan slängde jag in den i tvättmaskinen och just det tyget krymote massor så mattan blev bubblig och ful.
    :D
Svar på tråden Syjunta för gravida!