soff82 skrev 2013-02-06 11:23:53 följande:
Fick ta om alla foton på mina pyssel och gör nu ett nytt försök att få in mina bilder. Måste bidra till denna fantastiska tråd!
Virkad giraff
Sängmobil sydd i filt och med påklistrade ögon. Gjordes när jag var gravid med dottern 2008 men används nu med så får följa med här också. Ska dock göra några nya "maskar" i lite andra färger tror jag.
Filt till vagn/vagga. Enfärgade mormorsrutor då jag tycker fästa trådar är dödens plåga

Virkad skallra som fortfarande saknar nos och mun. Funderar på hur man gör så det blir fint, lutar åt att brodera på en nos och mun i den grå tråden i form av klassisk nalle-form. Svårt att förklara, men nästan som ett ankare i formen.
Det helt underbara och praktiskt idén jag hittade i tråden! Smartaste och enklaste projekten någonsin! Jag köpte billiga fleecefiltar på jysk-rean, kostade inte många kronor och sydde ihop trippellager.
Kommer verkligen underlätta vid exempelvis in i kall bil som sen blir varm utan möjlighet att krångla av varma ytterkläder på bebis.
Fixat till skötbordsförvaring i vår tvättstuga i brist på annan plats. Sydde fickor i samma tyg som gardinen till tvättstugan. Botten grått tyg som även blev draperi för att dölja korgförvaring under den gamla diskhon från 70-talet. Upphängd med öljetter och sydde i en liten rundstav i trä i botten för stadgan.
Blev en egengjord skötbädd i 5 cm skummadrass som blev över efter jag och maken gjorde en vagga till bebisen. Klädde in madrassbiten i sådan där vaxduk som känns lite som textil. Efter läsning i tråden slog jag bara in madrassen i vaxduken som ett paket ungefär och tejpade ihop ordentligt med silvertejp på undersidan, inga hål som tillåter läckage någonstans
Jättefina saker;)