• hyschad

Syjunta för gravida!

Gav mig på att sydde ett babynest till vårat lilla Pyre som är beräknat i oktober, riktigt enkelt så det kan rekomenderas! Utformade den så att den även skulle passa i våran barnvagn och tygerna är beställda ifrån tyg.se. Till botten köpte jag hobbyskum ifrån Jysk och kanten är stoppad med innehållet från polyesterkudde.

• hyschad

Blev inspirerad utav Trolltoka´s harem byxor, hämla lätta att knåpa ihop och ser så himla mysiga ut. Dessa är sydda i veulortyg och grå mudd ifrån Stoff och stil.

• hyschad

Åh, jag hade också velat lära mig göra gallerfiltar, så himla fina. Håller på med en i mormorsrutor nu men så långt sträcker sig mina kunskaper om sådant man kan göra utav garn.

• hyschad
    Annoz87 skrev 2012-08-22 18:43:02 följande:
    Är det nån som vet när stoff och stil får in sina höst/vinter tyger? är lite trött på det som finns....
    Borde inte det vara typ nu? Jag har i alla fall fått hem höst/vinter-katalogen.
  • hyschad
    Annoz87 skrev 2012-08-22 22:11:13 följande:
    jaha! jag har bara tittat på deras hemsida och tänkt vänta med att åka dit tills jag vet! hur får man deras katalog?
    Jag antar att man får hem den om man beställt via deras hemsida precis som med ex. klädkataloger. Jag beställde i alla fall tyg därifrån för någon månad sen och nu damp katalogen ner i brevlådan. Titta på deras hemsida, det kanske går att beställa katalogen därifrån (:
  • hyschad

Trolltoka - Tusen tack! Fick den lilla verktygsmössan på posten idag och min snickare till sambo blev alldeles salig här här hemma.

• hyschad
    Miss Giggle skrev 2012-08-29 13:43:01 följande:
    Har bestämt mig för att lära mig sticka. Men vad börjar jag med? Mössa? Vad ska jag köpa för garn och stickor då?
    En babyfilt är ju bra och lämpligt för att lära sig tekniken innan man börjar med att följa mönster (:
  • hyschad

När sambon arbetar borta under helgerna så finns det mycket tid som kan ägnas åt till att sy, kvällen har spenderats med att sy en blöjförvaring till barnrummet. Tyget är köpt på Åhléns.

• hyschad
    Eliv skrev 2012-09-03 09:56:37 följande:
    Jag beställde från tyg.se för en månad sen, visst har de fina tyger och mycket är billigt. Vill dock varna för att deras lagersaldon inte stämmer, en tredjedel av mina tyger skickades aldrig. Dessutom lämnade kundtjänsten en del att önska. Jag kan nog tänka mig att beställa därifrån igen men lite försiktig ska man nog vara...
    Jag var med om samma sak då de hade problem med att få in tyger ifrån tillverkarna. Jag fick mina tyger efter en månad ungefär och fick då också en förklaring med en ursäkt och en ny tygsax som "plåster på såren".

Jag kommer att fortsätta att beställa därifrån, med förutsättningen att det inte är ett tyg som jag vet att jag verkligen behöver inom de närmaste veckorna. 
  • hyschad

Gröntokig som jag är så kände jag att det behövdes en matchande pläd i Pyrets vagn som också är grön. å det fick bli en liten pläd utav ihopvirkade mormorsrutor med en grön "ram" runtomkring.

Svar på tråden Syjunta för gravida!