Inlägg från: Maggan87 |Visa alla inlägg
  • Maggan87

Syjunta för gravida!

Det här är lätt den bästa tråden jag hittat på familjeliv! Vilka härliga, inspirerande inlägg och underbara bilder! Vill slita fram symaskinen och bara sy för fulla muggar! Jag är inte gravid, men vi har bestämt oss för att försöka nu, så hoppas jag får vara med i alla fall? :) Jag håller inte på med så många projekt för tillfället, jag virkar en jullöpare och virkar småtomtar! Bara en som är klar en så länge och så har jag två tomtekroppar, som saknar luva och näsa än så länge.

• Maggan87

Hej! Kom på att jag vet en sida där det finns massor av kul för alla som gillar att sy! Det står på engelska, men är bra bilder och bra beskrivningar på en massa fint! Lägger upp lite länkar från den sidan, så får ni klicka er runt och kolla!

101 Handmade Baby Gift Tutorials
    101 Simple Handmade Gifts for Kids

Finns fler liknande listor, tex 101 handgjorda presenter till män, 101 lätta presenter för bröllop mm!

• Maggan87
    Strumpemamma skrev 2012-10-10 14:39:00 följande:
    Jag kan inte låta bli att lägga ut de här. ÄLSKAR tyget!!

Jättefint :D Var de svåra att sy? Måste damma av min symaskin jag också! Man blir så inspirerad av allt fint som läggs ut!
  • Maggan87

Hej! Ni som virkat babyfiltar - Vilket garn har ni använt och vilken storlek på virknålen? Har hittat ett fint mönster, testvirkade en ruta och tyckte den blev lite stor och att garnet kändes lite för "vasst".. :) Tänkte att här där det finns så många som är duktiga, kunde jag säkert få svar på den frågan! Skrattande

• Maggan87
    Gimle skrev 2012-12-16 15:03:26 följande:
    Länge sedan någon skrev något här. Tänkte jag skulle visa upp figurerna jag virkat till en vagnmobil

Men vad fint ! :) Duktig du är!
  • Maggan87

Hej!

Har bestämt mig för att virka en filt med mormorsrutor och har läst lite, kikat på bilder osv.. Vad har ni använt gör garn då ni virkat liknande filt och har ni något bra förslag på vart man kan få tag på garn till bra pris?

Jag har kikat på mönster och garn här .      Där använder de ”Alpaca”, som just nu kostar 29:- / 50 g. Tycker ni jag ska beställa garnet där ifrån eller har ni något bättre förslag? :) Tacksam för svar, erbjudandet räcker bara året ut.. Glad

• Maggan87

Vart har ni köpt det garnet då? Är det mjukt, så man kan använda till babyfilt? :)

• Maggan87
    elinsc skrev 2013-04-19 16:56:22 följande:
    Idag har jag knåpat ihop en liten sovpåse. Den är inte så varm och inte fylld med någonting. Ska ha en aprilbebis är det tänkt, men det kan ju bli en maj också så jag tänkte att det kanske är bra att ha en som inte är så varm så får voksin användas när det är kallare.

Inspiration kommer här ifrån tråden någonstans.. Någon som gjort en jättefin sovpåse men hittar inte igen den och orkar helt enkelt inte leta igenom tråden. Men detta är resultatet:

Den är gjord av sånt jag hade över.. Min farmor hade lite sådant luddtyg över som jag fick och yttertyget är en IKEA-gardin som inte användes. Dragkedjan kommer från en väska som gått sönder och ja.. Knapparna har jag väl hittat någonstans, säkert hos farmor min :) Det känns som lite extra bra att inte ha lagt massa pengar på nya tyger och material utan att man kan ta sånt som finns. 

Vilken fin!! :) Var den svårt att göra?
  • Maggan87
    Booshiboo skrev 2013-07-01 22:17:58 följande:
    Sydde ett par byxor av mönstret från senaste Ottobre, tyg från stoff och stil.
    Väldigt bra och lätt mönster!

Men vilka underbara byxor! Jättefina! Skrattande
Svar på tråden Syjunta för gravida!