Inlägg från: dagdrömmare |Visa alla inlägg
  • dagdrömmare

Syjunta för gravida!

Fjärilspirr skrev 2013-02-15 21:19:37 följande:
    Lite nya bilder på saker till den kommande bebisen.

Bilstolsfilt med jersey på ena sidan och en ullfilt på andra.

Så fin bilstolsfilt, är det ditt eget mönster? Jag googlade lite men hittade bara vanliga filtar med hål i men du har sytt den med tre "flärpar" va?
  • dagdrömmare

Tack weasley =)
    Gjorde du ett vanligt babyskydd eller nått extra?
    Vi hade spöketlaban docker till våra babyskydd och dem älskar jag men själva skyddet krympte i tvätten och sen riktigt trist ut så det får bli att sy eller köpa nytt till nästa bbis

• dagdrömmare

någon som vet om satinband brukar färga av sig?
    Jag tänkte provtvätta med en vit strumpa men jag hade just startat en maskin när jag kom på det så jag kan inte testa förrän till kvällen och hoppas att ni är snabbare med att svara =)

• dagdrömmare
    hyschad skrev 2013-02-23 17:26:16 följande:
    Kass mobildbild (; Men likväl en volangklänning med fjärilsärmar i smalspårigt manchestertyg från Stoff och Stil.

Jättefin!
  • dagdrömmare
    jmynt skrev 2013-02-24 09:43:59 följande:
    Här kommer lite bilder på det jag gjort de senaste dagarna. Ber om ursäkt för att första bilden blev upp o ner vet inte vad som hände i datorn var den åt rätt håll.

så söta bodys =) men är inte byxornas ben väldigt korta?

• dagdrömmare
    jmynt skrev 2013-02-24 19:40:50 följande:

Jag tyckte det med, men det är helt enligt mönstret så vi får väl se när lite kommer om det blir piratbyxor av dem ;)
    =) Jag tycker de ser perfekta ut som blöjbyxor sådana man har över tex tygblöjor.
    Jättefina är de iallafall =)
  • dagdrömmare
    weasley skrev 2013-04-21 19:30:30 följande:
    Kanske det finaste jag sytt hittills: en hoodie!

Åh så fin! så söta runda fickor =)
  • dagdrömmare
    jmynt skrev 2013-07-28 09:14:06 följande:
    Nu behöver jag akut hjälp här..... igår köpte jag en begagnad overlock det är en bernette 234, men den saknar manual. Hittade ett litet schema på hur man ska trä den men får den inte att sy snygga sömmar ändå. det är som att den matar tyget för sakta alla stygn hamnar på varandra. Sen ser stygnen väldigt ojämna ut de blir liksom lösa och trassliga. Någon som kan hjälpa mig att komma till rätta med detta. Jag har aldrig sytt på en overlock innan så jag har verkligen noll koll på detta.
    Har du provat att googla efter instruktioner?
    Drar du i trådarna när du börjar att köra?
    Googla annars på bilder på den modellen och kika på vad de har för inställning på maskinen på bilden =)
    Jag har ett annat märke och jag misstänker att inställningarna är olika.
Svar på tråden Syjunta för gravida!