Syjunta för gravida!
Lalasmama: något som jag önskar jag hade sytt är tvättlappar av gamla frottéhanddukar!:) iaf hos mig går det sjukt mkt våtaservetter så det hade varit smidigt!:) bara ett tips:)
Lalasmama: något som jag önskar jag hade sytt är tvättlappar av gamla frottéhanddukar!:) iaf hos mig går det sjukt mkt våtaservetter så det hade varit smidigt!:) bara ett tips:)
MikroE: ja men storleken beror ju på hur stor man vill ha dem:) så länge man tänker på att lägga till sömsmån så funkar både raksöm och sicksack:)
Haha men då tar man ju bort glädjen av att ha gjort dem själv!:) dessutom om man har en bra symaskin kan man ju sy dit mönster, olika på varje tvättlapp för att göra det lite mer avancerat!:) jag är vanligtvis lat men det är ju lätt att göra och ganska roligt:) saker ska gå fort att göra:D
Mikroe: inte det men jag har köpt tvättbara( gör inte det!!) om du ska sy själv, använd något som gör att det inte rinner igenom bara!:)
trz: nu hoppar jag bara in här, jag är inte gravid men har små barn som jag stickar till, http://www.garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php är en himla bra hemsida där man får gratis mönster, tips och trix och dessutom finns det introduktionsvideor. Jag har lärt mig sticka enbart genom att läsa och titta på videor där! :) det borde finnas hur man gör en fläta. annars har jag en bok jag kan kopiera ur och lägga upp bilden så du får se :)
Hej hörni! Jag har läst tråden sen den startade men egentligen inte gjort några inlägg, min symaskin är trasig och har inte fått tid att laga den än... Jag tänkte bara fråga: när man ska sy med ett nytt tyg, slänger jag in hela tygstycket i maskinen i tvättar eller hur gör man? Gud så dum man känn sig men jag tänkte sy två sittdynor till mina grabbar så de slipper frysa i vinter:) men jag vill inte att de ska bli för små( då hellre för stor) tacksam för hjälp!:)
Hm, någon som sytt varma sittdynor till carena double swing?:) ska själv göra det men jag vet inte vad jag ska använda för material!:/ har ni något tips? Mamma tyckte jag skulle demolera en gammal pälskappa men jag vet inte:D
Nja jag tänkte något lurvigt tyg, dock inte päls eller fleece. Dels för mysfaktorn och sedan för att göra vagnen lite mer personlig:) men det var bra tips det med ligg/sittunderlaget!:) tack!:)
Tjejer! Nu behöver jag tips! En i släkten ska få tvillingar i maj, och givetvis vill jag göra något åt de små! Men jag är verkligen hemskt dålig på att sy(jag är verkligen kass, får inte ens till sicksack på maskinen), vad sjutton skulle jag kunna göra?! Vi vet inte kön än och eftersom jag har två själv så får de ju mycket kläder därigenom. Sånt är för övrigt för svårt för mig. Men något vill man ju göra( som bara de två har) så bomba mig med tips tack!:)
Coyote: jo men filtar finns:/ det mesta finns ju tyvärr, men kanske typ snuttefiltar, det var en bra idé!:) har du något tips på hur en sån ser ut eller är de bara mindre filtar? Mina ungar har aldrig haft snuttisar så jag har inte en susning:/
Jmynt: min mamma snvände mkt syvadd när hon gjorde lättare ytterkläder åt oss när vi var små, det borde rent teoretiskt funka bra som värmehållare!:) sen tror jag inte det heller är direkt dyrt!:) vilket alltid är bra när man syr hemma enligt mig^^