• Namine

Syjunta för gravida!

jag måste bara rådfråga er ni som är så pyssliga, hur mycket tyg går det till ett babynest och vart köper man billiga tyger online?

• Namine
    hyschad skrev 2013-01-12 23:00:58 följande:
    Vanligt bomullstyg har jag eftersom att det är stabilare. det har underlättat eftersom att vi ofta går och vaggar och flyttar runt dottern i hennes babynest. Jag skulle tro att det kan bli lite väl "sladdrigt" i trikå (:
    men hur mycket tyg användes?
  • Namine
    Trolltoka skrev 2013-01-13 08:42:08 följande:
    1m tyg och minst 120cm brett. Jag gör mina i vävda bomullstyger
    oh tack så mycket. jag har nämlogen letat ett speciellt tyg lääänge och har inte hittat det förän jag kom på att söka på ebay och där fann jag det. 120 brett men kostade 90 kronor metern. men det var nog bra kvalité för det skulle skickas från london. men det är det kanske värt.
    har ni tips på någon bra sida med billiga tyger?
  • Namine
    Trolltoka skrev 2013-01-14 12:01:19 följande:
    90:- /  metern ÄR billigt! 

Äntligen tillgång till dator så kommer bildbomb på bebisgrejer idag!  
    jag som trodde det var dyrt? frågade min mormor och hon sa att det var dyrt. haha ska jag slå till då?
  • Namine
    Trolltoka skrev 2013-01-14 16:57:16 följande:
    Glömde denna med body+mössa+byxa
    vilka fina grejer du gör. men jag måste få fråga, vart hittar du allt tyg med stjärnor. älskar stjärnor men hittar verkligen inte :(
  • Namine

Har gjort mitt livs första babynest och gud vad nöjd jag blev. helt underbart fint blev det.

• Namine

hur sött var inte det här. det skulle jag vilja ha mönster på. någon duktig som kan ge det ett försök?

• Namine
    Minönskan skrev 2013-03-19 12:08:41 följande:
    Jag sydde en del byxor och mössor innan sonen föddes ( 26/1 ). Nu har jag insett att han inte kan ha dem längre, tår i ögat.. he he.. så det blev att sätta sig och sy ett par nya igår.

Dessa blev det + ett par helsvarta och helgråa. Så kul!!

åh vad fint. vart har du hittat tyget  med stjärnorna det var ju helt underbart?
Svar på tråden Syjunta för gravida!