• caesar

Syjunta för gravida!

Kan inte sova, så jag har börjat med att sy spjälskydd att ha runt sängen till lillen
    som jag hoppas kommer snart har BF om 16 dagar.
    Hoppas skyddet blir bra. Det är svart i botten med bubbla-bussar, bubbla-bilar, skotrar och små hundkojor
    i alla rengbågens färger, super fint är det.

Hoppas det passar bra till sniglar spjälsäng som jag har målat om svart från IKEA.
    Säger bara det att måla spjälsäng gör jag inte om det va super jobbigt.

• caesar

Nu har jag äntligen sytt klart spjälskyddet till Lokes säng.
    sist jag höll på med det på natten till söndag den 12/5 när jag inte kunde somna.
    Dagen efter kom lilla Loke till oss.
    Så nu hade jag äntligen en liten ledig stund när han sov så jag kunde göra klart. 

Sydde av ett svart bomullstyg med olika Bubbla bussar och bilar med klara fina färger.
    Det blev riktigt fint tyg.

Sen klart fina Bajen påslakan och örngått som jag sydde om ett gammalt täcke som Gubben
    hade när han va liten som va trasigt. Sydde om det till vår första son för 9 år sen Kul att man
    kan använda det igen.

• caesar

Sydde en body till Loke i dag, blev bättre en förväntat.
    Så nu kan jag skapa lite flera.
    Använde mig av nya ottobre kortärmade bodyn.

• caesar
    weasley skrev 2013-07-03 20:00:03 följande:
    Här har det varit kaos med en sjuk bebis (som dessutom direkt gick in i en utvecklingsfas när hon tillfrisknade) samt flyttpackning mitt i allt. Herregud.

Nåväl, fick i alla fall hem ett lass med tyger idag, så förhoppningsvis blir det liiiite pyssel innan flytten (om det hinns), annars får jag väl glatt vänta tills vi packat upp..

Va fint spök tyget va, det måste jag köpa.
  • caesar

en fråga till alla

vilket band är bäst att köpa att sy kantband på kläder och haklappar ???

Svar på tråden Syjunta för gravida!