Inlägg från: Blixtlås |Visa alla inlägg
  • Blixtlås

Syjunta för gravida!

Hej på er!

Har följt er i smyg ett tag och beundrar verkligen era verk, ni är jätteduktiga!

Gick och blev med symaskin igår och har sedan tidigare köpt trikå-tyg (?) som jag tänkte sy en filt av, sådan som Hoeba hade gjort, behöver jag tvätta tyget innan?

• Blixtlås
    gröna L skrev 2013-08-18 17:06:48 följande:
    Jag tvättar alltid tygerna innan! Skulle säga att det är extra viktigt om du har stora symmetriska bitar, för skulle tygerna krympa/dra sig olika syns det ju ganska tydligt.
    Tygerna är tvättade och hänger nu på tork, tack för hjälpen Cool
  • Blixtlås

Tulip79: det tyget hade mina småbrödrar till sängkläder. Snacka om nostalgi

En liten fråga! Jag ska sy en babywrapper till bilstolen, var på Ikea och fyndade fleecefiltar och undrar om det blir för varmt att sy med dubbel fleece istället för en fleece och ett bomullstyg? Ikeas filtar är ju inte jättetjocka... Men vill ju samtidigt inte riskera att det blir för varmt?

• Blixtlås

Weasley: hon är beräknad att titta ut den 27/12... Så då är det kanske ingen dum ide med dubbel fleece :). Brukar vara ganska "svinigt" i januari i Skåne...

• Blixtlås
    Kobran skrev 2013-11-22 12:26:51 följande:
    Så blev åkpåsen äntligen färdig :) nog det mest krävande sticknings projekt jag prövat på med det blev ju helt bra.
    Vad fin! Håller på med en exakt likadan =). Eller ja, i mitt mönster är där knappar på framsidan. Så nästan likadan :D
  • Blixtlås
    Kobran skrev 2013-11-22 15:37:24 följande:
    Blixtlås: Har den du håller på med knappar hela vägen ner? Jag tycker mitt färdiga resultat inte liknar åkpåsen som finns i instruktionsbladet, men förstår inte helt var jag gjort fel. Har lämnat öppet där nere för annars får jag inte babyn in i påsen, hålet där uppe är allt för litet.
    Ja, inte riktigt hela vägen ner till hålet utan knapparna börjar ca 5cm ovanför bälteshålet så att säga. Jag stickar efter mönstret i Svarta fårets raggsockgarn 1, där åkpåsen är på framsidan
  • Blixtlås

Nästan klar med åkpåsen till babyskyddet nu, fattas bara knappar som får fixas imorgon

Svar på tråden Syjunta för gravida!