Syjunta för gravida!
Nu har jag följt denna tråden under en längre tid och inspirationen flödar, har en stor lust att börja pyssla - SY!
Av en slump åkte jag och min man förbi en tygaffär i Örebro när vi var där igår. Fick med mig min man utan problem men han tyckte det var långtråkigt efter ett tag (brukar gå bra när jag släpar med honom till olika affärer men detta var tydligen ingen höjdare). Fick i alla fall tag på mönster till gravidbyxor och klänning (klänningen kan jag troligtvis ha även efteråt) för halva priset. *jippy*
Fick även tag i tyg till byxorna men mitt första projekt som "sömmerska" är att förlänga mudden på mina redan befintliga gravidbyxor. Har aldrig sytt mudd förut så undrar om ni har några bra tips på hur jag ska göra? Ska jag sy på en extra bit på den "gamla" mudden eller ska jag tabort den befintliga mudden och sen sy på en högre mudd? Är det något jag bör tänka på när jag syr dit en mudd och varierar det om jag ska sy på den redan befintliga resp tarbort den befintliga för att sy dit en högre mudd?? Fungerar det förresten bra att använda sig av en vanlig gammal symaskin, det enda jag har för tillfället men har gått i tankarna att införskaffa en overlock?